Τι είναι brand awareness
Βrand awareness είναι η αναγνωρισιμότητα μίας επωνυμίας, δηλαδή το κατά πόσο το κοινό αναγνωρίζει ένα brand από το όνομά του. Βrand είναι το σύνολο των στοιχείων που διαμορφώνουν την εικόνα, την ταυτότητα, την προσωπικότητα και την κουλτούρα μίας εταιρείας. To στάδιο του brand awareness είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιχείρησή σας, γιατί καθορίζει πόσο καλά την αναγνωρίζει το κοινό σας.
Κάθε επιχείρηση κατανοεί και επικοινωνεί στο κοινό της τι αντιπροσωπεύει και τι έχει να προσφέρει. Πώς όμως μπορεί να ξεχωρίσει ένα business brand ή ένα personal brand από τη μάζα; Αυτό επιτυγχάνεται με την ποιότητα των προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει, την εξειδίκευση σε συγκεκριμένο τομέα της αγοράς και τη μοναδική εμπειρία πελάτη που προσφέρει.
Είναι απλό: σκεφτείτε τις επωνυμίες που εμπιστεύεστε εδώ και χρόνια είτε παρακολουθώντας το περιεχόμενό τους είτε μέσω της αγοράς ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας. Τι είναι αυτό που διατηρεί την εμπιστοσύνη σας απέναντί τους; Με ποιον τρόπο έχουν κερδίσει την εμπιστοσύνη σας;
Brand awareness και αγοραστικό ταξίδι
Το στάδιο της αναγνωρισιμότητας είναι η πρώτη φάση στο αγοραστικό ταξίδι των καταναλωτών, όπου οι δυνητικοί πελάτες, στην προσπάθειά τους να βρουν λύση σε ένα πρόβλημα που τους ταλαιπωρεί, έρχονται σε επαφή με το όνομα, το εμπορικό σήμα της εταιρείας σας και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει.
Η εικόνα που έχει το κοινό για την εταιρική σας ταυτότητα είναι κρίσιμη για την δημιουργία μίας σταθερής πελατειακής βάσης. Κι αυτό, γιατί οι περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν για αγορά ένα από τα τρία πρώτα brands που έχουν στο μυαλό τους στο στάδιο της σκέψης του buyer journey.
To αγοραστικό ταξίδι ξεκινά τη στιγμή που ο καταναλωτής συνειδητοποιεί ότι χρειάζεται ένα προϊόν. Στη συνέχεια, από τη φάση της συνειδητοποίησης περνά στη σκέψη, όπου συγκρίνει όλες τις διαθέσιμες επιλογές. Από τη σκέψη οδηγείται στην αγορά διαγράφοντας πολλές φορές μία δαιδαλώδη πορεία με αρκετά πισωγυρίσματα. Γι’ αυτόν τον λόγο, η βαθιά γνώση του κοινού-στόχου είναι απαραίτητη.
Διαβάστε επίσης: Marketing funnel: τι είναι και πώς ωθεί σε πωλήσεις
3 τρόποι για ενίσχυση του brand awareness
Η αναγνωρισιμότητα ενός brand βασίζεται κυρίως στις θετικές εντυπώσεις που αποκομίζουν οι καταναλωτές από την επαφή μαζί του. Με την δημιουργία του κατάλληλου brand story θα καταφέρετε να κάνετε την κατάλληλη τοποθέτηση της επωνυμίας σας στην αγορά και να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Τα μέσα που μπορούν να σας βοηθήσουν να ενισχύσετε το brand awareness της επιχείρησής σας είναι:
- Τα Social Media
Η αντίληψη του κοινού για την ταυτότητα και την προσωπικότητα της επιχείρησής σας διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό μέσα από τα social media. Όταν βγείτε από το αυστηρά επαγγελματικό κάδρο και κάνετε αναρτήσεις που δεν έχουν σχέση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, αλλά συνδέονται με τα ενδιαφέροντα, τα ιδανικά και τις αξίες της εταιρείας σας, ενισχύεται σημαντικά το brand awareness.
Μία δυναμική παρουσία στα social media μπορεί να εκτοξεύσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να βομβαρδίζετε το κοινό με αμέτρητες και ίσως αναποτελεσματικές αναρτήσεις, αλλά να βρείτε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στο συναίσθημα και την προσωπικότητα, να επικοινωνήσετε αυτό που εκφράζει το brand σας.
Tip: Ξεκινήστε μία συνομιλία με το κοινό σας, μοιραστείτε προσφορές που κάνετε ή ένα (live) video, δημιουργήστε το δικό σας #hashtag.
- Το Content Μarketing
To μάρκετινγκ περιεχομένου αφορά τις ενέργειες μάρκετινγκ που επικεντρώνονται στη δημιουργία περιεχομένου (γραπτού, οπτικού, ακουστικού). Όταν το περιεχόμενο είναι ποιοτικό και προσφέρει στοχευμένες λύσεις στα προβλήματα του κοινού, προβάλλει την αξιοπιστία της επωνυμίας σας, εμπνέει εμπιστοσύνη και ενισχύει το brand awareness.
Τύποι περιεχομένου που μπορείτε συμπεριλάβετε στη στρατηγική content marketing είναι:
- Αναρτήσεις ιστολογίου
- Περιεχόμενο social media
- Case studies
- Infographics
- Βίντεο
- eBooks
Tip: Μοιραστείτε πληροφορίες που μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν το κοινό σας. Εκείνο θα τις αξιολογήσει, θα τις εφαρμόσει και θα επιστρέψει με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε εσάς.
- Η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης
H βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) είναι μία σίγουρη μέθοδος ενίσχυσης του brand awareness. Όταν το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας ανταποκρίνεται στην πρόθεση αναζήτησης των χρηστών, αυτό γίνεται προσβάσιμο από τους σωστούς ανθρώπους τη σωστή στιγμή.
Σκεφτείτε: όταν κάποιος αναζητά στο Google «βαρέα οχήματα» δεν μπορείτε να είσαστε βέβαιοι αν ενδιαφέρεται για αγορά, ενοικίαση ή κάποια άλλη υπηρεσία. Αντίθετα, όταν αναζητά «γερανοφόρα οχήματα για μεταφορά αντικειμένων στη Θεσσαλονίκη» η πρόθεσή του είναι ξεκάθαρη.
Την ίδια λογική πρέπει να ακολουθείτε όταν δημιουργείτε περιεχόμενο. Να φροντίζετε δηλαδή οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε να ανταποκρίνονται στην πρόθεση αναζήτησης των χρηστών του διαδικτύου. Ένας βελτιστοποιημένος ιστότοπος εμφανίζεται σε καλή κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing).
Tip: Μην αμελείτε τη βελτιστοποίηση των τεχνικών παραμέτρων του ιστοτόπου σας. Το SEO βασίζεται στο τρίπτυχο on-page, off-page και τεχνικό SEO. Η εφαρμογή όλων των τεχνικών βελτιστοποίησης θα σας οδηγήσει στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google.
Διαβάστε επίσης: Πώς να αυξήσεις το traffic με Local SEO
Παρακολούθηση και μέτρηση brand awareness – παραδείγματα
Κάθε S.M.A.R.T. στόχος συνοδεύεται από βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) και μετρητές απόδοσης (metrics). Τα KPIs είναι δείκτες που θα χρησιμοποιήσετε για να μετρήσετε αν είστε σε καλό δρόμο για να πετύχετε τους στόχους σας. Με άλλα λόγια, πρόκειται για στοιχεία που εκφράζουν αυτό που θέλετε να πετύχετε μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Επομένως, αν ένας S.M.A.R.T. στόχος είναι η αύξηση αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σας είναι απαραίτητο να θέσετε τα κατάλληλα KPIs (Key Performance Indicators) ώστε να παρακολουθείτε, να καταγράφετε και να προσαρμόζετε τη στρατηγική σας ανάλογα με την απόδοση. Τα παραδείγματα που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα τους δείκτες μέτρησης της απόδοσης για την ενίσχυση του brand awareness:
Παράδειγμα 1
Στόχος | Ενίσχυση του brand awareness |
Μέσο | Social media |
ΚΡΙ | 10 νέοι ακόλουθοι στο Facebook αυτό το μήνα |
Metrics | Reach (πόσα άτομα είδαν το περιεχόμενο), εμφανίσεις (πόσες φορές οι χρήστες είδαν το περιεχόμενο), κλικ (πόσα κλικ συγκέντρωσε το περιεχόμενο), engagement (αντιδράσεις, σχόλια, κοινοποιήσεις). |
Παράδειγμα 2
Στόχος | Ενίσχυση του brand awareness |
Μέσο | Content Marketing |
ΚΡΙ | 8 άρθρα ιστολογίου (blog posts) αυτό το μήνα |
Metrics | Προβολές σελίδων, κορυφαία άρθρα, κατάταξη keywords στα SERPs |
Παράδειγμα 3
Στόχος | Ενίσχυση του brand awareness |
Μέσο | SEO |
ΚΡΙ | Κατάταξη στην 1η σελίδα της Google για 5 λέξεις-κλειδιά αυτό το εξάμηνο |
Metrics | Οργανική επισκεψιμότητα ιστοτόπου, κατάταξη λέξεων-κλειδιών, ορατότητα ιστοτόπου |
Brand awareness και Brand Loyalty
Η οικονομική αστάθεια δημιουργεί αβεβαιότητα στους καταναλωτές και δυσχεραίνει την καθιέρωση μακροπρόθεσμης εμπιστοσύνης στις επωνυμίες. Αν όμως στοχεύετε σε μακροπρόθεσμη επιχειρηματική επιτυχία θα πρέπει να επιδιώκετε την αφοσίωση του πελάτη. Το μεγάλο στοίχημα είναι το πέρασμα από το brand awareness στο brand loyalty και την απόκτηση πιστής πελατείας. Μίας πελατείας που θα σας επιλέξει παρά τις ενέργειες των ανταγωνιστών ή ενδεχόμενες αλλαγές στην αγορά.
Γι’ αυτό, θα πρέπει να εστιάσετε στην προσφορά αξίας στον πελάτη, με την παράλληλη παροχή πρόσθετης αξίας σε όλα τα ψηφιακά κανάλια. Ένας εξίσου σημαντικός στόχος είναι η συνεχής βελτιστοποίηση της αξίας τoυ brand με την προσφορά ενός ολοκληρωμένου brand experience.
Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κάθε μήνα στο email σου νέα, συμβουλές και δοκιμασμένα tips Digital Marketing, που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προβολή της επιχείρησής σου.