Τι είναι το Βrand Storytelling
Βrand Storytelling είναι η δημιουργία μίας αφήγησης γύρω από την ιστορία της επωνυμίας σας. Στόχος του Βrand Storytelling είναι να παρουσιάσετε την αποστολή του brand σας στο κοινό σας, με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργηθεί σύνδεση και να ταυτιστεί μαζί σας, να ενστερνιστεί τη φιλοσοφία σας και να στηρίξει την αποστολή σας.
Όπως έγραψε ο Seth Godin, «προωθώντας τη δουλειά σου διεκδικείς κάτι καλύτερο». Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να διεκδικήσετε ένα μερίδιο στην αγορά από το να προωθήσετε τη δουλειά σας μέσα μία αφήγηση. Ένα καλό αφήγημα μπορεί να σας βοηθήσει να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας αποτελεσματικά δημιουργώντας συναισθηματική σύνδεση με το κοινό σας.

Γιατί είναι σημαντικό το brand storytelling;
Οι άνθρωποι, εδώ και αιώνες, μεταφέρουμε πληροφορίες και εμπειρίες μέσα από την αφήγηση. Έτσι, έχουμε αναπτύξει μία ανεξάντλητη επιθυμία να ακούμε και να λέμε ιστορίες. Οι αφηγήσεις έχουν γίνει κομμάτι του DNA μας και είμαστε, κατά κάποιο τρόπο, «εθισμένοι» σε αυτές.
Το brand storytelling στοχεύει σε αυτό το κομμάτι της ανθρώπινης φύσης. Οι επιχειρήσεις μοιράζονται με το κοινό τους τη μοναδική πρόταση αξίας που τις διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό επιδιώκοντας τη σύνδεση με το κοινό.
Όταν το κοινό ταυτιστεί με την αφήγησή σας, η υποσυνείδητη σύνδεσή του με αυτή το ωθεί σε αλληλεπίδραση με την επωνυμία σας. Αυτό συμβαίνει γιατί οι άνθρωποι δεν στέκονται σε πληροφορίες, αλλά σε αφηγήσεις που τους θυμίζουν κομμάτια τους εαυτού τους. Η συναισθηματική σύνδεση οδηγεί σε μία διαρκή επίδραση με το κοινό σας.

Ποια είναι τα οφέλη του brand storytelling για μία επιχείρηση;
Το brand storytelling εφαρμόζεται τόσο από μικρές όσο και από μεγάλες επιχειρήσεις. Μέσα από το brand storytelling μπορείτε να μοιραστείτε τον λόγο που δημιουργήθηκε η εταιρεία σας και τι σας παρακινεί να προσπαθείτε καθημερινά για να πραγματοποιήσετε το όραμά σας. Παράλληλα, να δώσετε στο κοινό σας μια εσωτερική ματιά στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η εταιρεία σας. Όλα αυτά είναι ιδιαίτερα αποδοτικά για την επιχείρησή σας, αφού οδηγούν σε:
- Eνίσχυση των πωλήσεων. Τα πετυχημένα brands που πετυχαίνουν μεγάλες πωλήσεις δεν επικεντρώνονται σε τεχνικά χαρακτηριστικά των προϊόντων ή των υπηρεσιών. Αντίθετα, εστιάζουν στα πλεονεκτήματα που προσφέρουν μέσα από το κατάλληλο αφήγημα. Για παράδειγμα, η Porsche δεν πουλάει αυτοκίνητα, πουλάει πολυτέλεια. Όμοια, ένα ταξιδιωτικό γραφείο εστιάζει στη ξεγνοιασιά και την άνεση που προσφέρει, ενώ ένα δικηγορικό γραφείο στην εγκυρότητα και την ασφάλεια που παρέχει. Ένα αφήγημα που κινητοποιεί παρόμοια συναισθήματα, συχνά σε συνδυασμό με την αίσθηση του επείγοντος, παρακινεί τους πελάτες να προχωρήσουν σε αγορά.
- Διαφοροποίηση του brand. Μέσα από το δικό σας αφήγημα, συστήνεστε στο κοινό σας και παρουσιάζετε τι προσφέρει το brand σας στον τομέα σας και με ποιον τρόπο μπορεί να ενισχύσει την εμπειρία του κοινού. Προβάλλοντας τα πλεονεκτήματα που διακρίνουν το brand σας από τον ανταγωνισμό και το όφελος που θα έχει το κοινό, αν σας επιλέξει, διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό.
- Οικοδόμηση εμπιστοσύνης. Όταν μοιράζεστε πληροφορίες μέσα από μία ιστορία προσκαλείτε το κοινό σας σε μία βαθύτερη σύνδεση. Έτσι, παρουσιάζετε μία ολοκληρωμένη εικόνα του brand σας που εμπεριέχει πολλά περισσότερα από προϊόντα, υπηρεσίες και τεχνικά χαρακτηριστικά. Περιλαμβάνει τις αξίες που διαμόρφωσαν την κουλτούρα της επωνυμίας σας. Όλα αυτά οικοδομούν την εμπιστοσύνη και ενισχύει την αφοσίωση του κοινού σας.

Πώς θα δημιουργήσω ένα brand story;
Πριν δημιουργήσετε το αφήγημα του brand σας είναι σημαντικό να έχετε καθορίσει το πλαίσιο της ιστορίας σας. Φροντίστε να το διαμορφώσετε με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγήσει το κοινό σας, υποσυνείδητα, να νιώσει οικειότητα.
- Καθορίστε το στοχευμένο κοινό. Πού βρίσκεται το κοινό-στόχος; Με τι ασχολείται; Πώς νιώθει; Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα θα σας βοηθήσουν να χτίσετε τον χαρακτήρα του ήρωα της ιστορίας σας. Οι χαρακτήρες πρέπει να ταυτίζονται με τις αξίες της επωνυμίας σας, είτε πρόκειται για τον ιδρυτή της είτε για τους πελάτες σας. Μία χρήσιμη πρακτική είναι η έρευνα αγοράς και η δημιουργία buyer personas. Η δημιουργία προφίλ των ιδανικών πελατών, θα σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε το πλαίσιο του αφηγήματός σας και να απευθύνετε το μήνυμά σας στα άτομα που είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν.
- Εστιάστε στις ανάγκες του κοινού σας. Εντοπίστε ποιες είναι οι επιθυμίες, οι ανάγκες και τα προβλήματα του κοινού σας. Συμπεριλάβετέ τα στην ιστορία σας όσο πιο παραστατικά γίνεται, ώστε το κοινό σας να ταυτιστεί με τον ήρωα και τα προβλήματά του. Έτσι, θα πετύχετε μεγαλύτερη απήχηση.
- Προσδιορίστε το μήνυμα. Το μήνυμά σας είναι το θεμέλιο της ιστορίας σας. Ποιος είναι ο στόχος του αφηγήματός σας; Τι θέλετε να πετύχετε μέσα από αυτό; Να προωθήσετε ένα προϊόν ή να συστηθείτε στο κοινό σας και να μοιραστείτε τις αξίες σας; Προσδιορίστε τις προκλήσεις και τα εμπόδια αντιμετωπίζει ο ήρωας της ιστορίας σας και ξετυλίξτε το αφήγημά σας γύρω από μία κεντρική ιδέα προσδίδοντας ανάλογη ροή και ένταση.
- Προσθέστε ένα Call-to-Action. Το πρόβλημα πυροδοτεί την ανάγκη για δράση. Παρουσιάστε λύσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του κοινού σας και εξηγήστε με ποιόν τρόπο μπορεί η δική σας επωνυμία να το βοηθήσει να τα αποφύγει στο μέλλον. Προσκαλέστε το κοινό σας να ξεπεράσει τους φόβους του και να σας εμπιστευθεί. Εφόσον επιδιώκετε τη συναισθηματική του επένδυση, φροντίστε να χρησιμοποιήσετε την κατάλληλη γλώσσα.
- Παρουσιάστε τη νέα πραγματικότητα. Πρόκειται για τη νέα εκδοχή της καθημερινότητας, απαλλαγμένης από τα προβλήματα που απασχολούσαν το κοινό σας. Η λύση, το αίσιο τέλος, είναι η ανταμοιβή του για την επένδυση που έκανε όταν εμπιστεύθηκε το brand σας.

Tipsγια ένα πετυχημένο brand story
Για είναι επιτυχημένο το αφήγημά σας πρέπει να εστιάσετε στα εξής σημεία:
- Αυθεντικότητα: παρουσιάστε όχι μόνο τις επιτυχές αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίσατε για να φτάσει η επιχείρησή σας στη σημερινή μορφή.
- Αμεσότητα: μοιραστείτε την αποστολή σας με το κοινό. Τι δεσμεύεστε να παρέχετε σε αντάλλαγμα της αμοιβής σας; Ποιο είναι το αποτέλεσμα που θα πρέπει να περιμένουν όσοι σας επιλέξουν;
- Απλότητα: αποφύγετε τις υπερβολές και μοιραστείτε μόνο τις αναγκαίες πληροφορίες, που θα τραβήξουν την προσοχή του κονού σας. Χρησιμοποιήστε απλή και κατανοητή γλώσσα για να μεταδώσετε τα μηνύματά σας.
- Χρήση συναισθηματικής γλώσσας: εφαρμόστε την επίκληση στο συναίσθημα για να δημιουργήσετε εικόνες (χαράς, ενσυναίσθησης) που θα παρακινήσουν το κοινό σας να ταυτιστεί με τη φιλοσοφία του brand σας.
- Συνέπεια: μοιραστείτε το αφήγημά σας σε όλες τις πλατφόρμες, ανάλογα με τις προτιμήσεις του κοινού που θέλετε να προσελκύσετε.
Η μεγάλη πρόκληση είναι να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού σας. Επιδιώξτε την κριτική κοινού και πελατών και ενσωματώστε τις μαρτυρίες τους στο αφήγημά σας.
Ζητήστε τη συνδρομή ενός εξειδικευμένου copywriter, που θα σας καθοδηγήσει ή θα αναλάβει τη δημιουργία της δικής σας ιστορίας με τη χρήση τεχνικών αφήγησης.

Πώς να χρησιμοποιήσω το Βrand Story;
Όταν το αφήγημά σας είναι έτοιμο, μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησής σας. Η ιστορία σας μπορεί να βρει εφαρμογή σε διάφορους τομείς, όπως το μάρκετινγκ περιεχομένου/content marketing με άρθρα ιστολογίου, podcasts ή βίντεο, οι αναρτήσεις στα Social Media και οι καμπάνιες Email marketing.
Ένα από τα πιο πετυχημένα παραδείγματα πετυχημένου Βrand Storytelling είναι αυτό της Nike, που έχει έχει καταφέρει να εμπνέει το κοινό της μέσα από τις ιστορίες σπουδαίων αθλητών. Το αφήγημά κινείται γύρω από την καμπάνια «Just Do It» και επικεντρώνεται σε αθλητές που ξεπερνούν τα όρια και τις προκλήσεις.

Συμπέρασμα
Το Βrand Storytelling είναι ένα απαραίτητο εργαλείο που βοηθά κάθε επιχείρηση να συνδεθεί με το κοινό της, να ενισχύσει τη δημιουργία δυνητικών πελατών, να αυξήσει τις μετατροπές και να αποκτήσει επαναλαμβανόμενους πελάτες. Μία ιστορία που απηχεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κοινού σας αυξάνει τη δέσμευση και την αφοσίωση των πελατών και οδηγεί τη στρατηγική digital marketing στην επιτυχία.
No Responses