Τι είναι το Content Marketing (2024)

Τι είναι Content Marketing

Το Content Marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου) είναι μία πελατοκεντρική στρατηγική μάρκετινγκ που εστιάζει στην δημιουργία και την διανομή πολύτιμου περιεχομένου με στόχο την προσέλκυση, την δέσμευση και την διατήρηση στοχευμένου κοινού, ώστε να προβεί σε κερδοφόρα δράση.

Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι μία μακροχρόνια διαδικασία που έχει ως στόχο να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, να τους ενημερώσει για τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν και να παρέχει λύσεις στα προβλήματά τους. Έτσι, σας βοηθά να προβάλλετε την τεχνογνωσία σας και καθιερωθείτε ως αυθεντία στον κλάδο σας.

Πριν εξηγήσουμε ποια είναι τα βασικά βήματα για το σχεδιασμό μίας στρατηγικής content marketing, ας δούμε πώς λειτουργεί το μάρκετινγκ περιεχομένου.

τι είναι το content marketing
  • Στόχευση κοινού
  • Δημιουργία περιεχομένου
  • Διανομή περιεχομένου

Πλεονεκτήματα content marketing

  • Επισκεψιμότητα
  • Αναγνωρισιμότητα
  • Αξιοπιστία
  • Κερδοφορία

Tα είδη του content marketing (παραδείγματα)

Το  content marketing τροφοδοτεί με συνεχή ροή περιεχομένου, που γίνεται μέσα από διάφορα κανάλια:

  • Βlogging

Τα άρθρα του blog προσφέρουν χώρο για δημιουργικές ιδέες, ανάλογα με το θέμα που παρουσιάζουν και το κοινό που στοχεύουν. Ένα ιστολόγιο με νέο περιεχόμενο κάθε μήνα προσελκύει διαρκώς επισκέπτες, ειδικά όταν το περιεχόμενο ταυτίζεται με την πρόθεση αναζήτησης του χρήστη. Μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής σε μία ιστοσελίδα σημαίνει αυξημένο ενδιαφέρον, κάτι που η Google αξιολογεί θετικά, χαρακτηρίζoντας σημαντικό το περιεχόμενο της ιστοσελίδας και οδηγώντας την σε υψηλά rankings. Το εταιρικό blog είναι το ιδανικό μέσο για να προσελκύσετε το κοινό σας στην κορυφή της διοχέτευσης μάρκετινγκ (Marketing funnel) και να ενισχύσετε την αναγνωρισιμότητα του brand σας.

  • Δελτία Τύπου

Tα Δελτίου Τύπου είναι ανακοινώσεις για επιχειρηματικά νέα, προώθηση νέων προϊόντων και πρωτοβουλιών, προβολή διακρίσεων ή παρουσίαση νέων συνεργατών και απευθύνονται στα μέσα ενημέρωσης, στοχεύοντας σε ένα ευρύ κοινό. Αν ενσωματώσουν τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, τότε μπορούν να δημιουργήσουν backlinks.

  • Infographics

Τα infographics είναι ο πιο παραστατικός τρόπος για την παρουσίαση δεδομένων. Όταν τα δεδομένα παρουσιάζονται με πίνακες και γραφήματα είναι πιο πιθανό να τραβήξουν την προσοχή των επισκεπτών και να διατηρήσουν το ενδιαφέρον τους ζωντανό. Μέσα από τα γραφήματα επικοινωνείτε άμεσα και συνοπτικά το περιεχόμενο στο στοχευμένο κοινό, περιλαμβάνοντας μόνο τις πιο σημαντικές πληροφορίες.

τι είναι το content marketing
  • Video

Το video μάρκετινγκ έχει την δυνατότητα να αυξήσει τις μετατροπές, να βελτιώσει το ROI και να δημιουργήσει σύνδεση με το κοινό. Video blogs (vlogs) και web demos παρουσιάζουν με άμεσο και διασκεδαστικό τρόπο ιδέες και λύσεις. Βίντεο με συνεντεύξεις ή μαρτυρίες πελατών μπορούν να πείσουν τους δυνητικούς πελάτες να προχωρήσουν σε αγορά. Επιπλέον, τα βίντεο αυξάνουν τον χρόνο που περνούν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα, κάτι που αξιολογείται θετικά από τις μηχανές αναζήτησης.

  • eBooks

To μεγάλο πλεονέκτημα του ηλεκτρονικού βιβλίου είναι η δυνατότητα λήψης του. Προσφέρει μεγαλύτερη αξία από ένα άρθρο ιστολογίου ή ένα βίντεο στο YouTube, γι’αυτό και χρησιμοποιείται ευρέως για να προσελκύσει δυνητικούς πελάτες. Ένα e-book είναι ένας καλός τρόπος να δείξετε στο κοινό την αξιοπιστία σας και να καλλιεργήσετε κλίμα εμπιστοσύνης με τους δυνητικούς πελάτες.

  • White papers

Tα white papers είναι αναλυτικοί οδηγοί προϊόντων ή υπηρεσιών. Στόχος τους είναι να εκπαιδεύσουν τους αναγνώστες και να τους δελεάσουν να προχωρήσουν σε αγορά. Γι’αυτό, γίνεται αναλυτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών των προϊόντων ή υπηρεσιών, που βασίζεται σε δεδομένα και όχι σε κριτικές ή γνώμες καταναλωτών. Προσδίδουν αξιοπιστία στην επωνυμία σας, ενισχύουν τη δέσμευση του κοινού και οδηγούν σε πωλήσεις.

  • Case studies

Οι περιπτωσιολογική μελέτη (case study) αποδεικνύει στους δυνητικούς πελάτες ότι αυτό που προσφέρετε αποδίδει. Μία περιπτωσιολογική μέλέτη προχωρά ένα βήμα παραπέρα περιγράφοντας το πρόβλημα/πρόκληση και αναλύοντας με πελατοκεντρική προσέγγιση, ποιες ήταν οι κινήσεις για την επίλυσή του και πώς η λύση που δόθηκε οδήγησε στα επιθυμητά αποτελέσματα.  Μην ξεχνάτε πως η πλειοψηφία των αγοραστών ανατρέχει στις διαδικτυακές κριτικές πριν αποφασίσει ποια εταιρεία θα επιλέξει.

τι είναι το content marketing
  • Social media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν ποικίλους τρόπους προβολής και προώθησης μίας επωνυμίας. Μέσα από τις διάφορες πλατφόρμες (LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter, κ.α.) η κάθε επωνυμία μπορεί να προσαρμόσει το μήνυμά της (με quiz, polls, hashtag καμπάνιες, διαγωνισμούς) και να προσεγγίσει το στοχευμένο κοινό, από όπου θα προκύψουν οι δυνητικοί πελάτες.

Οι πλατφόρμες social media, ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησης, δίνουν τη δυνατότητα επιλογής τόσο για Β2Β όσο και για Β2C επιχειρήσεις. Είναι, ωστόσο, απαραίτητο να γνωρίζετε για ποιο λόγο χρησιμοποιεί το στοχευμένο κοινό τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τον τρόπο αυτό είναι δυνατό να εφαρμοστεί μία σωστή διαχείριση social media και μία εξατομικευμένη προσέγγιση, που θα οδηγήσει σε πιο αποτελεσματικό  Social Media Marketing.

  • Landing pages

Οι σελίδες προορισμού είναι αυτόνομες σελίδες, όπου καταλήγει ο δυνητικός πελάτης μέσα από έναν σύνδεσμο που στέλνεται με email ή βρίσκεται δίπλα σε κάποια διαφήμιση. Στη σελίδα προορισμού υπάρχει συνήθως ένας εκπτωτικός κωδικός ή ένα white paper που μπορεί ο επισκέπτης να χρησιμοποιήσει ή να κατεβάσει. Μία landing page σχεδιάζεται για συγκεκριμένο κοινό με στόχο τη μετατροπή μίας μερίδας του σε αγοραστές και συνοδεύεται πάντα από ένα δυνατό Call to action.

  • Podcast

Στα πλεονεκτήματα του podcast συγκαταλέγεται η αμεσότητα, η αίσθηση ότι ο ομιλητής απευθύνει τα μηνύματα του αποκλειστικά στον ακροατή και η μεγάλη γκάμα θεμάτων, που δίνουν χώρο στην δημιουργικότητα. Ένα podcast μπορεί κανείς να το κατεβάσει και να το ακούσει όπου κι αν βρίσκεται: στη δουλειά, στο σπίτι, στο δρόμο, στο γυμναστήριο. Εκτός από την ευελιξία στην ακρόασή του, το podcast προσφέρει ευελιξία όσον αφορά τη διάρκεια και τη συχνότητα παρουσίασής του. Με ή χωρίς καλεσμένους, μπορεί να είναι εξίσου περιεκτικό και αποδοτικό. Οδηγεί σε ενίσχυση του κύρους της επωνυμίας σας προβάλλοντας την τεχνογνωσία σας πάνω στο θέμα που παρουσιάζετε.

Διαβάστε επίσης: Social SEO: το SEO στα social media

content marketing

Content Marketing & Search Engine Optimization

αγοραστικό ταξίδι και content marketing

Content Marketing και αγοραστικό ταξίδι

Για να είναι αποδοτικό το Content Marketing, είναι απαραίτητο να παρέχει στον δυνητικό πελάτη το κατάλληλο είδος περιεχομένου σε όποιο στάδιο του buyer journey βρίσκεται. Το αγοραστικό ταξίδι, είναι ο όρος που δόθηκε για τη διαδικασία μέσα από την οποία ένας δυνητικός πελάτης μετατρέπεται σε αγοραστή. Αυτή χωρίζεται σε πέντε στάδια.

Τα δύο πρώτα, συνειδητοποίηση και σκέψη, προηγούνται της αγοράς και περιλαμβάνουν τη συνειδητοποίηση της ανάγκης για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία και τη σύγκριση των διαθέσιμων επιλογών. Κατά την αγορά, ο πελάτης επιλέγει το προϊόν ή την υπηρεσία και προχωρά στην αγορά. Το τέταρτο στάδιο έπεται της αγοράς και περιλαμβάνει τη διατήρηση, δηλαδή την επιστροφή του ικανοποιημένου πλέον καταναλωτή για νέα αγορά, και την υποστήριξη, όπου ο πελάτης σάς προτείνει σε φίλους. Όλα τα παραπάνω είναι ανάγκη να τα λάβετε υπόψη πριν τον σχεδιασμό της στρατηγικής Content Marketing, καθώς το περιεχόμενο θα προσαρμοστεί ανάλογα με το στάδιο του αγοραστικού ταξιδιού όπου βρίσκεται ο δυνητικός πελάτης.

τι είναι το content marketing

Πώς να σχεδιάσω μία στρατηγική
Content Marketing;

Ο σχεδιασμός μίας στρατηγικής μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ένα απαραίτητο βήμα για την οργάνωση, την παραγωγή και την διανομή του περιεχομένου. Πριν τον σχεδιασμό της στρατηγικής, απαραίτητο να ξεκαθαρίσετε ποιοι είναι οι επιχειρηματικοί σας στόχοι και με ποιόν τρόπο το Content Marketing θα σας βοηθήσει να τους πετύχετε.

  • Γιατί δημιουργώ περιεχόμενο;

Το σημείο εκκίνησης πρέπει να είναι το σημείο υπεροχής, αυτό που σας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους. Αξιοποιώντας το με τον κατάλληλο τρόπο, μπορείτε να καθιερωθείτε ως μία αξιόπιστη πηγή περιεχομένου και να γίνετε ανταγωνιστικοί.

  • Σε ποιους απευθύνομαι;

Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε ποιο είναι το κοινό που στοχεύετε. Ξεκινήστε εξετάζοντας τις τάσεις του κλάδου και δυνητικούς πελάτες που δεν γνωρίζατε ή ίσως δεν είχατε σκεφτεί ποτέ να προσεγγίσετε. Σε ποιο στάδιο του αγοραστικού ταξιδιού βρίσκονται; Είναι έτοιμοι για αγορά ή απλά συγκρίνουν προϊόντα;

  • Τι μοναδικό προσφέρω;

Η τοποθέτηση (positioning) της επωνυμίας σε μία καθορισμένη θέση και η διοχέτευση του μήνυματός της μέσα από όλα τα κανάλια προσφέρει μία ξεκάθαρη εικόνα στο κοινό. Εστιάστε στη μοναδικότητα και την πρόσθετη αξία που προσφέρετε. Ξεκαθαρίστε τι διαφορετικό προσφέρει το περιεχόμενό σας και πώς μπορεί το κοινό σας να επωφεληθεί από αυτό.

  • Στοχοθεσία: Τι θέλω να πετύχω; Ποιοι είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης για κάθε στόχο;
  • Καθορισμό κοινού: Ποιους επιδιώκω να προσεγγίσω;
  • Επιλογή καναλιών: Σε ποια κανάλια θα επενδύσω;
  • Επιλογή περιεχομένου: Τι είδους περιεχόμενο θα δημιουργήσω;
  • Κατάρτιση ημερολογίου: Ποιες μέρες και με τι συχνότητα θα αναρτάται το περιεχόμενο;
  • Δημιουργία περιεχομένου: Ποιος θα δημιουργήσει το περιεχόμενο;
  • Ανάλυση και μέτρηση αποτελεσμάτων: Με ποια εργαλεία θα παρακολουθώ της απόδοση της στρατηγικής μου;

Συχνές ερωτήσεις

Tι είναι το Content Marketing;

Το Content Marketing είναι η δημιουργία περιεχομένου (γραπτού, οπτικού, ακουστικού) που προσφέρει απαντήσεις σε ό,τι αναζητά το κοινό στο διαδίκτυο. Με άλλα λόγια, περιεχομένου που ανταποκρίνεται στην πρόθεση αναζήτησης των χρηστών του διαδικτύου.

Γιατί να επιλέξω τις υπηρεσίες Content Marketing;

Tο μάρκετινγκ περιεχομένου μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τη λήψη των αποφάσεων του κοινού. Όταν το περιεχόμενο προβάλλει με συνέπεια το ξεχωριστό στυλ της επωνυμίας σας, την  καθιστά αναγνωρίσιμη σε όλα τα κανάλια διανομής. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε:
> Υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης
> Δημιουργία δυνητικών πελατών
> Αύξηση αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας
> Ενίσχυση δέσμευσης του κοινού
> Καθιέρωση της επιχείρησης ως αυθεντία στον κλάδο

background

Προσαρμοσμένες λύσεις Content Marketing για κάθε επιχείρηση