Τι είναι Digital Marketing: οδηγός για το ψηφιακό μάρκετινγκ 2024

Τι είναι το Digital Marketing

Τι είναι το Digital Marketing

Digital marketing είναι κάθε στρατηγική μάρκετινγκ που εφαρμόζεται σε ψηφιακά μέσα για διαφημιστικούς σκοπούς, όπως η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών σε υποψήφιους πελάτες. Η διαφορά του με το παραδοσιακό μάρκετινγκ συνίσταται τόσο στα μέσα που χρησιμοποιεί όσο και στις συσκευές όπου προβάλλονται οι καμπάνιες του.

Tο digital marketing αφορά καμπάνιες σχεδιασμένες για να εμφανίζονται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, smartphones ή tablets. Γι’αυτό, κάνει χρήση μέσων όπως video, διαφημίσεις ή αναρτήσεις στα social media και Google Ads, εστιάζοντας στην προσέλκυση κοινού-στόχου μέσα από τον ψηφιακό χώρο, δηλαδή το διαδίκτυο.

Μεγάλο ποσοστό Ελλήνων, πέρα από την αναζήτηση στο διαδίκτυο, είναι τα τελευταία χρόνια ενεργό και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παράλληλα, στη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκαν σημαντικά και οι διαδικτυακές αγορές. Το digital marketing βρίσκει εφαρμογή σε όλους αυτούς τους τομείς.

Τι είναι το Digital Marketing

Οι κατηγορίες του digital marketing

Το ψηφιακό μάρκετινγκ χρησιμοποιεί συγκεκριμένα εργαλεία και ξεχωριστά κανάλια για να μετατρέψει το στοχευμένο κοινό σε πελάτες. Ανάλογα με τον τομέα και τον σκοπό που εξυπηρετούν, διακρίνονται σε:

  • SEO (Search Engine Optimization)

To SEO, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, είναι η βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου, ώστε να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης. H βελτιστοποίηση αφορά ενέργειες τόσο στην εσωτερική διάρθρωσή του, όσο και σε άλλους ιστοτόπους με στόχο την ανάδειξή του (on-page, off-page, technical SEO). Μάθε περισσότερα.

  • SEM (Search Engine Marketing)
  • Content marketing

Το Content marketing ή μάρκετινγκ περιεχομένου βασίζεται στη δημιουργία πλούσιου και χρήσιμου περιεχομένου, όπως βελτιστοποιημένα κείμενα, infographics, βίντεο και podcasts με στόχο την προσέλκυση του κοινού. Προσφέρει, λοιπόν, περιεχόμενο για κάθε στάδιο της διοχέτευσης μάρκετινγκ, συνοδεύοντας τον δυνητικό πελάτη σε κάθε στάδιο του buyer journey.

  • Email Marketing
  • Social Media Marketing
  • Mobile marketing

To Mobile marketing είναι η προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω των κινητών συσκευών. Λαμβάνει υπόψη στοιχεία όπως η τοποθεσία του χρήστη, που επιτρέπει περισσότερο εξατομικευμένη προώθηση. Εξετάζει, επίσης, τις συμπεριφορές των χρηστών για να προχωρήσει στην ομαδοποίησή τους. Γι’αυτό, χρειάζεται η συλλογή δεδομένων, που προστατεύονται στο πλαίσιο της πολιτικής απορρήτου.

  • Inbound Marketing
  • Affiliate marketing

Μέσω του Affiliate marketing ένας ιστότοπος μπορεί να κερδίσει προμήθεια προωθώντας ένα προϊόν άλλης επωνυμίας. Αυτό γίνεται με τη χρήση ενός συνδέσμου (link) που παρέχει η ιστοσελίδα. Όταν ο επισκέπτης του, αφού ενημερωθεί για το σκοπό που εξυπηρετεί ο σύνδεσμος, κάνει κλικ, κατευθύνεται στην ιστοσελίδα της συνεργαζόμενης επωνυμίας. Το Affiliate marketing αποτελεί μία καλή πηγή εισοδήματος για αρκετούς ιστοτόπους.

  • Influencer Marketing
  • Video Marketing
  • Public Relations Marketing
  • Marketing analytics

Τα Marketing analytics είναι η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας μίας στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ με τη χρήση δεδομένων. Ο έλεγχος της απόδοσης, που γίνεται με διάφορες μεθόδους και μοντέλα, παρέχει τη δυνατότητα καταγραφής των πιο αποδοτικών πρακτικών και οδηγεί σε καλύτερη απόδοση της επένδυσης (ROI).

Τι είναι το Digital Marketing

Πώς να προωθήσεις μία online επιχειρηση με το digital marketing

Το ξεκίνημα στο digital marketing απαιτεί πριν από όλα σχεδιασμό. Όσο για το κόστος, δεν είναι απαραίτητα υψηλό, αλλά εξαρτάται από τους στόχους και τις επιδιώξεις σου. Τα βήματα που πρέπει απαραίτητα να ακολουθήσεις είναι τα εξής:

  1. Κάνε έρευνα αγοράς

Μία έρευνα αγοράς θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις τι θέση έχει η επιχείρησή σου στην αγορά. Επίσης, μάθε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές σου, τι προσφέρουν και τι διαφορετικό μπορείς εσύ να προσφέρεις για να σε προτιμήσουν οι δυνητικοί πελάτες σου. Μία ανάλυση SWOT θα σε βοηθήσει να αναγνωρίσεις τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες αλλά και τις πιθανές απειλές του πρότζεκτ σου.

2. Δημιούργησε έναν ιστότοπο

Η κατασκευή ιστοσελίδων δωρεάν είναι σχετικά απλή αλλά χρονοβόρα διαδικασία. Υπάρχουν πολλές διαθέσιμες δωρεάν πλατφόρμες κατασκευής ιστοσελίδων και e-shop, όπως το wordpress.com ή το wordpress.org, το Wix, το Shopify, το Woocommerce, κ.α..

Το website της Symmetry Marketing έχει δημιουργηθεί αποκλειστικά από εμένα. Ήταν μία σχετικά εύκολη, αλλά αρκετά χρονοβόρα διαδικασία. Αν νιώθεις ότι δεν μπορείς να τα αναλάβεις όλα, μοίρασε τις αρμοδιότητες. Ανάθεσε, για παράδειγμα, την κειμενογράφηση σε έναν επαγγελματία κειμενογράφο.

3. Απόκτησε γνώσεις SEO

Μάθε πώς να επιλέγεις τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά ανάλογα με την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών του διαδικτύου. Υπάρχουν απεριόριστες πηγές στο διαδίκτυο από όπου μπορείς να βρεις πληροφορίες, αλλά και δωρεάν σεμινάρια digital marketing, όπως αυτά που προσφέρει το Hubspot, για να παρακολουθήσεις.

4. Δημιούργησε blog

H δημιουργία blog είναι απαραίτητη αν θέλεις να προωθήσεις τον ιστότοπό σου. H Google δίνει τεράστια βαρύτητα στο πλούσιο, ποιοτικό και συναφές περιεχόμενο. Ο καλύτερος τρόπος για να εμπλουτίσεις το περιεχόμενο του ιστοτόπου σου είναι να συμπεριλάβεις ένα ιστολόγιο. Μέσα από τα άρθρα ιστολογίου, μπορείς να αναπτύξεις διαφορετικές πτυχές του τομέα ειδίκευσής σου.

Έτσι προσφέρεις πολύτιμες πληροφορίες στους επισκέπτες του ιστοτόπου σου, ενώ παράλληλα προβάλλεις την τεχνογνωσία σου πάνω στο αντικείμενό σου. Ενσωματώνοντας τις τεχνικές του SEO στο blog σου θα καταφέρεις να προωθήσεις αποτελεσματικά τον ιστότοπό σου και να τον αναδείξεις στα SERPs.

5. Δημιούργησε λογαριασμούς στα social media

Σήμερα, 4 στους 5 Έλληνες είναι ενεργοί στα social media, πράγμα που τα καθιστά ιδανικό κανάλι προώθησης του ιστοτόπου σου. Η πρωτοτυπία του περιεχομένου και η διαρκής ανανέωσή του προσελκύουν κοινό και οδηγούν στο χτίσιμο της επωνυμίας σου. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην επιλογή του υλικού, ώστε να αντανακλά το 100% του brand σου, δηλαδή της ταυτότητάς σου, που συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών σου.

6. Κάνε διαφήμιση

Η επί πληρωμή διαφήμιση είναι ουσιαστικά το μόνο μέσο που σε επιβαρύνει σε επίπεδο κόστους. Το κόστος της ποικίλει ανάλογα με τo είδος διαφήμισης και τους στόχους που έχεις θέσει. Το θετικό είναι ότι ο προϋπλογισμός σου είναι απόλυτα ελεγχόμενος, τόσο στα facebook ads όσο και στα Google ads. Επομένως, μπορείς να ξεκινήσεις συντηρητικά, με ένα μικρό ποσό, και να προσαρμόσεις την καμπάνια σου ανάλογα, αυξάνοντας σταδιακά το budget.

Τι είναι το Digital Marketing

Συμπέρασμα

Κάθε επαγγελματίας μπορεί να επικεντρωθεί σε επιλεγμένα κανάλια για την εφαρμογή της στρατηγικής digital marketing που έχει σχεδιάσει. Μπορεί, για παράδειγμα, να αναπτύξει μία στρατηγική που εστιάζει στα social media και το email marketing. Αυτό εξαρτάται από τις ανάγκες και τους στόχους που έχει θέσει κάθε επιχείρηση. Σίγουρα όμως, ένα προσανατολισμός που συνδυάζει όλα τα κανάλια προώθησης, συμπεριλαμβανομένης και της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης, προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες ανάδειξης της επωνυμίας. Θέτοντας S.M.A.R.T. στόχους, οργανώνοντας μεθοδικά κάθε βήμα και καταγράφοντας την πρόοδο των προσπαθειών σου μπορείς και εσύ να κάνεις ένα πετυχημένο ξεκίνημα για την επιχείρησή σου μέσα από το digital marketing.

Διαβάστε επίσης: Marketing funnel: τι είναι και πώς ωθεί σε πωλήσεις

Συχνές ερωτήσεις

Πώς γίνεται η προώθηση ιστοσελίδων στο digital marketing;

Το digital marketing κάνει χρήση διαφορετικών καναλιών για την προώθηση ιστοσελίδων, όπως το SEO, το PPC, το μάρκετινγκ περιεχομένου, το mobile marketing, τα Analytics και το affiliate marketing.

Πώς να προωθήσω μία online επιχειρηση;

o   Δημιουργία ιστοτόπου
o   Απόκτηση γνώσεων SEO
o   Δημιουργία blog
o   Δημιουργία λογαριασμών στα social media
o   Προώθηση με διαφημίσεις

Συνεργασία affiliate marketing
o
   Καταγραφή της απόδοσης κάθε καμπάνιας

newsletter εγγραφή
newsletter subscribe

Εγγραφείτε στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνετε κατευθείαν στο email σας όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις

Categories: