Τι είναι το Newsletter και πώς να το σχεδιάσεις αποτελεσματικά

τι είναι το Newsletter

Τι είναι το Newsletter;

Το Email Newsletter είναι το ψηφιακό ενημερωτικό δελτίο που στέλνουν σε τακτά διαστήματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επιχειρήσεις, ιδιοκτήτες e-shop και blog σε άτομα που έχουν δηλώσει ότι θέλουν να το λαμβάνουν. Mέσα από το Newsletter ενημερώνουν τους συνδρομητές τους για ανακοινώσεις, προσφορές, νέα προϊόντα και υπηρεσίες.

Πρόκειται για ένα από τα πιο αποτελεσματικά εργαλεία του Email Marketing που κερδίζει συνεχώς έδαφος, τόσο σε B2B όσο και σε B2C επιχειρήσεις, καθώς συμβάλλει στην ενίσχυση του brand awareness και στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με το στοχευμένο κοινό, ενώ παράλληλα προσφέρει υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI). Ας δούμε αναλυτικά πώς μπορεί να επωφεληθεί η επιχείρησή σου από τη χρήση του.

Τα οφέλη του Newsletter

Με 4 δισεκατομμύρια χρηστών email σε καθημερική βάση, το Newsletter αποτελεί σήμερα απαραίτητο κομμάτι της στρατηγικής digital marketing κάθε επιχείρησης. Γι’αυτό, όλο και περισσότερες επωνυμίες επενδύουν στο Email Marketing με στόχο να ενισχύσουν το brand awareness και να αυξήσουν τις μετατροπές. Πιο αναλυτικά, το Newsletter:

  • Οδηγεί σε αύξηση των κερδών. Μία δελεαστική προσφορά και ένα δυνατό Call-to-Action μπορούν να οδηγήσουν σε μετατροπές. Γι’αυτό αξίζει να επενδύσεις σε μία πλούσια λίστα επαφών.
  • Έχει χαμηλό κόστος. Ένας κειμενογράφος, ένας γραφίστας και ένα Marketing Automation Tool (Mailchimp, Omnisend, Aweber, MailRelay) που μπορείς να βρεις και σε δωρεάν έκδοση, αρκούν για την προετοιμασία του Newsletter.
  • Προσφέρει άμεση γραμμή επικοινωνίας με το κοινό και τους πελάτες, ενισχύοντας την αφοσίωσή τους. Όσο διατηρείς μία συνεπή παρουσία, κρατάς ζωντανό το ενδιαφέρον τους και είναι πολύ πιθανό να σε προτιμήσουν για αγορά περισσότερες από μία φορές.
  • Παρέχει εξατομικευμένη και στοχευμένη προσέγγιση. Η τμηματοποίηση των συνδρομητών σού επιτρέπει να στέλνεις το κατάλληλο περιεχόμενο στις κατάλληλες ομάδες, αφού δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι τα ίδια ενδιαφέροντα.
  • Διαθέτει καταγραφή και μέτρηση της απόδοσης κάθε καμπάνιας. Οι πλατφόρμες Email Marketing παρέχουν πρόσβαση σε πολύτιμα στατιστικά: πόσα άτομα άνοιξαν το Newsletter (open rate), πόσα έκαναν κλικ σε συνδέσμους του (click-through rate/CTR), εάν υπήρξαν μετατροπές (Conversion rate). Συγκεκριμένες μετρήσεις μπορούν να δώσουν μία ολοκληρωμένη εικόνα της συνολικής απόδοσης της στρατηγικής σου. Έτσι, μπορείς να γνωρίζεις ποιο θέμα ή περιεχόμενο είχε μεγαλύτερη απήχηση στο κοινό.
  • Αύξηση επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σου, αφού ωθεί τις επαφές σου να επισκεφθούν μία συγκεκριμένη landing page, ένα άρθρο blog ή κάποια άλλη ιστοσελίδα. Όσο περισσότεροι κάνουν κλικ στους συνδέσμους του Newsletter, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η αύξηση στο traffic του site σου.Επιπλέον, αν οι επισκέπτες βρουν χρήσιμο το περιεχόμενο του ιστοτόπου σου, θα περιηγηθούν σε περισσότερες ιστοσελίδες.
  • Χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης και οδηγεί σε brand loyalty. Με την τμηματοποίηση των επαφών σου μπορείς να προσαρμόσεις το περιεχόμενο και τη θεματολογία του Newsletter ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της κάθε ομάδας. Προσφέροντας αξίας μέσα από εξατομικευμένο, ποιοτικό περιεχόμενο δημιουργείς τις βάσεις για ισχυρότερες σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό σου και διατηρείς πιστό το πελατολόγιό σου.
  • Ενισχύει την αφοσίωση του κοινού και την αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σου. Το Newsletter απευθύνεται σε κοινό που έχει ήδη εκδηλώσει το ενδιαφέρον του για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Ανεξάρτητα από το εάν έχει προχωρήσει σε αγορά ή όχι, σου δίνει τη δυνατότητα να ενισχύσεις το brand awareness και να προσελκύσεις δυνητικούς πελάτες (leads). Σύμφωνα με το Hubspot, το 77% των επαγγελματιών μάρκετινγκ έχει καταγράψει αύξηση στην αφοσίωση των συνδρομητών Newsletter μέσα σε διάστημα 12 μηνών.
  • Είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Η αποστολή Newsletter έχει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, αφού η ψηφιακή του μορφή δεν επιβαρύνει το περιβάλλον.

Τι περιεχόμενο μπορεί να έχει το Newsletter;

Πριν ξεκινήσεις την προετοιμασία του Newsletter, είναι σημαντικό να θέσεις προσεκτικά τους στόχους σου, εξετάζοντας τους λόγους δημιουργίας της καμπάνιας σου. Όλες οι μετέπειτα αποφάσεις θα κινούνται με στόχο την επίτευξή τους. Επίσης, ο κάθε στόχος θα πρέπει να συνοδεύεται από τους αντίτοιχους βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs).

Εφόσον ο στόχος του Newsletter είναι η αλληλεπίδραση, κύριο μέλημά σου είναι να δημιουργήσεις περιεχόμενο που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού. Με τον καθημερινό καταιγισμό email που όλοι δέχονται καθημερινά, θα πρέπει να υπάρχει ένας καλός λόγος για να ανοίξουν ακόμη ένα. Το Newsletter μπορεί να περιέχει:

  • Επιλεγμένες αναρτήσεις από το εταιρικό ιστολόγιο (blog). Χρησιμοποίησε επικαιροποιημένο, χρήσιμο υλικό από τα δημοφιλέστερα άρθρα του ιστοτόπου σου, προσαρμοσμένα στη μορφή του Newsletter.
  • Infographics. Το Infographic είναι οπτική αναπαράσταση πληροφοριών ή δεδομένων, για παράδειγμα με τη μορφή διαγράμματος. Είναι ένας έξυπνος και ευχάριστος τρόπος να μοιραστείς πολύτιμα στατιστικά με το κοινό σου.
  • Συνεντεύξεις πάνω σε θέματα του κλάδου. Η εξειδικευμένη θεματολογία πάνω στον τομέα όπου δρατηριοποιείσαι έχει πάντα ενδιαφέρον για τους πελάτες και τους συνδρομητές του Newsletter.
  • Ερωτηματολόγια ή έρευνες. Είναι διασκεδαστικό, αλλά επιπλέον προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για τις προτιμήσεις του κοινού σου. Τα δεδομένα που θα συλλέξεις θα σε βοηθήσουν στην τμηματοποίηση των επαφών σου και στη δημιουργία περιεχομένου ανάλογα με τις προτιμήσεις της κάθε ομάδας.
  • Ό,τι μπορεί να ενδιαφέρει το κοινό, με βάση τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων ή των ερευνών.
τι είναι το Newsletter

Σε ποιον να στείλεις Newsletter

Πριν ετοιμάσεις το Newsletter είναι απαραίτητο να έχεις διαμορφώσει μία λίστα επαφών. Για τη δημιουργία της λίστας επαφών μπορείς να χρησιμοποιήσεις φόρμες επικοινωνίας ή landing pages.

Κύριο μέλημά σου όμως είναι η βαθιά κατανόηση του στοχευμένου κοινού. Πριν προχωρήσεις στο σχεδιασμό του Newsletter πρέπει να καλύψεις βασικές ερωτήσεις, όπως ποιο είναι το κοινό σου, ποια είναι τα προβλήματα και οι ανάγκες του και πώς εσύ μπορείς να προσφέρεις λύσεις μέσα από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Η έρευνα των υφιστάμενων πελατών σου και η δημιουργία buyer personas θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις την κατάλληλη θεματολογία ανάλογα με το στάδιο του marketing funnel που βρίσκονται.

Η αποστολή Newsletter προϋποθέτει τη συναίνεση του παραλήπτη. Αυτοί μπορεί να είναι:

  • υφιστάμενοι πελάτες
  • άτομα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου (leads)
  • παλιότεροι πελάτες που δεν ανήκουν πια στο ενεργό πελατολόγιο
τι είναι το Newsletter

Τι να προσέξεις στη δημιουργία Newsletter

Στην προετοιμασία ενός Newsletter είναι σημαντικό να ελέγξεις κάποια βασικά σημεία του που θα διασφαλίσουν ότι θα είναι αποτελεσματικό. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσεις στα εξής:

  • Τίτλος. Η επικεφαλίδα πρέπει να είναι σύντομη και ελκυστική και η θεματική γραμμή περιγραφική, ώστε να προτρέπει τον συνδρομητή ανοίξει το Newsletter. Προσοχή: παραπλανητικοί τίτλοι που δεν ανταποκρίνονται στο περιεχόμενο πρέπει να αποφεύγονται.
  • Περιεχόμενο του Newsletter. Δημιούργησε χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο που θα κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού σου και θα κάνει διακριτή τη φωνή του brand σου. Το ποιοτικό περιεχόμενο προσδίδει αξία στον συνδρομητή και σε καθιερώνει ως ειδικό στον κλάδο σου. Προσοχή: φρόντισε να ενσωματώσεις τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, αποφεύγοντας το keyword stuffing.
  • Έκταση του περιεχομένου. Το Newsletter πρέπει να είναι σύντομο και να μεταφέρει το μήνυμά σου απλά και κατανοητά. Φρόντισε να ακολουθείς τους κανόνες του copywriting και να αποφύγεις τα συνηθέστερα λάθη, που μπορεί να μπερδέψουν ή να κουράσουν τον αναγνώστη.
  • Σχεδιασμός. Η δομή τουNewsletter πρέπει να είναι λιτή, με έξυπνη διάταξη, ευανάγνωστη γραμματοσειρά, εικόνες υψηλής ανάλυσης και στυλ προσαρμοσμένο στην αισθητική του brand σου.
  • Ύφος και ορθογραφία κειμένου. Δεν αρκεί να ξέρεις τι να θέλεις να πεις στο κοινό σου, πρέπει να γνωρίζεις και πώς θα το επικοινωνήσεις με το κατάλληλο ύφος (προσωπικό, φιλικό επαγγελματικό). Η γλώσσα που χρησιμοποιείς εξαρτάται από το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και αντανακλά το προφίλ της επωνυμίας σου.
  • Στην αναφορά της επωνυμία στο πεδίο του αποστολέα. Ο παραλήπτης πρέπει να αναγνωρίσει από πού έρχεται το μήνυμα. Διαφορετικά υπάρχει περίπτωση να μην το ανοίξει.
  • Δημιουργία ελκυστκών CTAs. Τα Calls to Action είναι τα μηνύματα που θα προτρέψουν τους πελάτες σου να πραγματοποιήσουν την επιθυμητή ενέργεια, για παράδειγμα να κάνουν κλικ στο σύνδεσμο για να δουν μία προσφορά ή να αγοράσουν ένα προϊόν.
  • Σχεδίαση του μηνύματος ώστε να προσαρμόζεται σε πολλαπλές συσκευές (desktop, laptop, tablet, κινητό), με μεγαλύτερη έμφαση στις κινητές συσκευές. Οι περισσότεροι επαγγελματίες μάρκετινγκ email εφαρμόζουν mobile friendly πρακτικές στη στρατηγική Email Marketing.
  • Ημέρα και ώρα αποστολής. Η καταλληλότερη ημέρα και ώρα θα προκύψει μετά από δοκιμές και παρακολούθηση του Open Rate και του Conversion Rate μέσα από την πλατφόρμα αποστολής τους (Marketing Automation Tool). Ένας γενικός κανόνας που εφαρμόζεται και στη στρατηγική Social Media είναι η επιλογή απογευματινών και βραδινών ωρών (19:00-22:00).
  • Συχνότητα αποστολής. Η τακτική αποστολή Newsletters βοηθά στη διατήρηση της αλληλεπίδρασης με το κοινό. H συχνότητα (εβδομαδιαία, μηνιαία ή διμηνιαία) εξαρτάται από τον όγκο πληροφοριών που θέλεις να μεταδώσεις (εκπαιδευτικό περιεχόμενο) και τις προσφορές που θέλεις να προωθήσεις (διαφημιστικό περιεχόμενο). Πάντως, η σταθερή συχνότητα γίνεται συνήθεια στους συνδρομητές. Σύμφωνα με το Hubspot, το 33% των επαγγελματιών μάρκετινγκ στέλνει εβδομαδιαία email και το 26% στέλνει email πολλές φορές το μήνα.
  • Συμμόρφωση με την ισχύουσα νομοθεσία. Οι κανονισμοί σχετικά με τα spam απαιτούν να υπάρχει η ευκαιρία να διαγραφής από τα email σας εάν οι εγγεγραμμένοι δεν θέλουν να τα λαμβάνουν πια. Επομένως, η αποστολή ενημερωτικών δελτίων πρέπει να αφορά μόνο τα άτομα που έχουν επιλέξει να τα λαμβάνουν.

Διάβασε επίσης: Personal Branding: Τι είναι και γιατί είναι σημαντικό

Συμπέρασμα

Το ιδανικό Newsletter είναι δύσκολο να προετοιμαστεί από την πρώτη φορά. Το Α/Β Testing (η δοκιμή διαφορετικών εκδοχών) και παρακολούθηση της απόδοσης θα σε οδηγήσουν σε ασφαλέστερα συμπεράσματα και στην επιλογή των καλύτερων πρακτικών σε βάθος χρόνου. Αν θέλεις κι εσείς να εντάξεις το Newsletterστη στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας σου, επικοινώνησε μαζί μου για να αναλάβω για εσένα την προετοιμασία των δικών σου Newsletter.

Ίσως σε ενδιαφέρει: Brand positioning: πλήρης οδηγός

Συχνές ερωτήσεις

Γιατί τo Newsletter είναι σημαντικό για την επιχείρησή μου;

Το Newsletter αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής Email Marketing κάθε επιχείρησης, γιατί προσφέρει μία άμεση γραμμή επικοινωνίας με τους πελάτες, παρέχοντας τη δυνατότητα αποστολής εξατομικευμένων και στοχευμένων μηνυμάτων σε στοχευμένο κοινό, υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες.

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις σχετικά με το SEO και το branding.

Categories: