Τι είναι Inbound Marketing;
Το Inbound Marketing είναι ένα κομμάτι του Digital Marketing, που στοχεύει στην προσέλκυση δυνητικών πελατών μέσα από χρήσιμο περιεχόμενο (γραπτό, ακουστικό, οπτικό, κ.α.). Όταν οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες στο διαδίκτυο, εσείς τους προσκαλείτε να δουν, μέσα από σχετικό περιεχόμενο που δημιουργείτε και μοιράζεστε, πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που παρέχετε μπορούν να καλύψουν επαρκώς τις ανάγκες τους. Αυτή η τεχνική προσέλκυσης πελατών εφαρμόζεται με έναν ισορροπημένο συνδυασμό μάρκετινγκ περιεχομένου, social media, βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης και branding.
Το «αντίπαλο δέος» του Inbound Marketing είναι το Outbound Marketing. Το Outbound Marketing χρησιμοποιεί πιο επιθετική προσέγγιση, με στόχο να εξασφαλίσει μετατροπές. Προσεγγίζει άμεσα το στοχευμένο κοινό για να του παρουσιάσει προϊόντα ή υπηρεσίες και να το δελεάσει να τα δοκιμάσει. Το Outbound Marketing εφαρμόζει μεθόδους του παραδοσιακού μάρκετινγκ, κάνοντας χρήση μέσων όπως οι διαφημίσεις σε εφημερίδες και περιοδικά, τηλεόραση ή ραδιόφωνο ή την απευθείας προσέγγιση των καταναλωτών μέσω τηλεφώνου.
Ενώ λοιπόν το Outbound Marketing τρέχει πίσω από τους πελάτες για να τους πείσει να ενδιαφερθούν για τα προϊόντα σας, το Inbound Marketing προσφέρει «αφορμές», προκειμένου οι καταναλωτές να ενδιαφερθούν για τα προϊόντα σας και να έρθουν εκείνοι σε επαφή μαζί σας για να τα αποκτήσουν. Ας δούμε αναλυτικά πώς γίνεται αυτό.

Η στρατηγική Inbound Marketing
Σήμερα, για την πλειοψηφία των καταναλωτών, το αγοραστικό ταξίδι ξεκινά από το διαδίκτυο. Καθώς οι πελάτες κάνουν έρευνα αγοράς, το inbound marketing τους συνδέει με τις λύσεις και τις εμπειρίες που αναζητούν και τους καθοδηγεί στην επωνυμία σας. Είναι μάλιστα σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες κάθε δυνητικού πελάτη, σε όποιο στάδιο της διοχέτευσης μάρκετινγκ κι αν βρίσκεται. Η στρατηγική του αναπτύσσεται σε τέσσερα στάδια: την προσέλκυση (Attract), την μετατροπή (Convert), το κλείσιμο (Close) και την ικανοποίηση (Delight).
1. Η προσέλκυση του αγοραστή
Η προσέλκυση του αγοραστή γίνεται με την δημιουργία περιεχομένου, όπως τα άρθρα blog, οι αναρτήσεις στα social media, οι αναλυτικοί οδηγοί και τα Video. Όταν παρέχετε χρήσιμο και συναφές υλικό που προσφέρει λύσεις στα προβλήματα του κοινού σας, εμβαθύνετε στα προβλήματά του και του προσφέρετε αξία. Για να εμφανίζεται το περιεχόμενο στις μηχανές αναζήτησης, φροντίζετε πάντα να ευθυγραμίζεται με την πρόθεση αναζήτησης του κοινού και να ενσωματώνετε τα κατάλληλα keywords (λέξεις-κλειδιά).
2. Η δέσμευση του δυνητικού πελάτη
Η δέσμευση του αγοραστή επιτυγχάνεται με τη χρήση Call-to-Action, δηλαδή μηνυμάτων προτροπής σε δράση και σελίδων προορισμού που τον κατευθύνουν σε σελίδες προϊόντων ή υπηρεσιών.
3. Το κλείσιμο του αγοραστή
Είναι το στάδιο όπου ο δυνητικός πελάτης πραγματοποιεί την πώληση και γίνεται πλέον αγοραστής. Σε αυτό το στάδιο είναι σημαντική η άριστη εξυπηρέτηση πελατών, που εστιάζει περισσότερο στην εύρεση λύσεων για τον πελάτη και όχι στην απρόσωπη πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών.
4. Η ικανοποίηση του καταναλωτή
Η ικανοποίηση του καταναλωτή μετά την αγορά είναι σημαντική, γιατί τότε αποδεικνύεται η αξία των υπηρεσιών σας. Όταν οι δυνητικοί πελάτες μετατραπούν σε αγοραστές, στόχος του Inbound Marketing είναι να διατηρήσει τη σχέση με τους πελάτες, ώστε αυτοί με τη σειρά τους να προτείνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε τρίτους. Γι’αυτό, ξεχωριστή θέση στο Inbound Marketing κατέχει η εξυπηρέτηση πελατών και η διαρκής διατήρηση της ικανοποίησή τους και μετά την αγορά. Πρέπει να φροντίζετε οι σχέσεις που διατηρείτε μαζί τους να παραμένουν άριστες και μετά την αγορά, ώστε να μετατραπούν σε προωθητές της επωνυμίας σας. Σε αυτό λειτουργούν βοηθητικά τα Newsletters και τα διαφημιστικά Emails.

Τα πλεονεκτήματα του Inbound Marketing
Υπάρχουν άπειρες τεχνικές για να προσελκύσετε πελάτες. Το inbound marketing βασίζεται στην δημιουργία και διανομή διαδικτυακού περιεχομένου, που τραβά το ενδιαφέρον του κοινού προσφέροντας παράλληλα αξία με την χρησιμότητά του. Ουσιαστικά, αντί να επενδύετε σε κοστοβόρες διαφημιστικές καμπάνιες και επιθετικές τακτικές μάρκετινγκ, χρησιμοποιείτε τις μηχανές αναζήτησης και τα κοινωνικά μέσα για να προβάλετε την επιχείρησή σας και να πυροδοτήσετε την αλληλεπίδραση με το κοινό. Αυτή η στρατηγική συγκεντρώνει πολλαπλά πλεονεκτήματα:
- μεγιστοποιεί την προβολή της επιχείρησής σας
- είναι πιο οικονομικά αποδοτική σε σύγκριση με άλλα μέσα
- έχει άμεσα και μακροχρόνια αποτελέσματα
- ενισχύει την ποιοτική επισκεψιμότητα
- προσελκύει νέο κοινό
- αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας
Σημαντικό στοιχείο του Inbound Marketing είναι η συνέπεια τόσο στη δημιουργία όσο και στη διανομή του περιεχομένου. Όσο πιο συνεπής είναι μία επωνυμία στην παραγωγή και την προώθηση του περιεχομένου, τόσο περισσότερους δυνητικούς πελάτες προσελκύει.
Συμπέρασμα
Ενσωματώνοντας τεχνικές του Inbound Marketing στην στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησής σας, αυξάνετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σας, ανοίγοντας το δρόμο για περισσότερες μετατροπές και πωλήσεις. Μην ξεχνάτε πως, με την πάροδο του χρόνου, το περιεχόμενό σας αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία και συνεχίζει να δημιουργεί δυνητικούς πελάτες. Η παρακολούθηση της απόδοσης της στρατηγικής σας θα σας βοηθήσει δείτε τι δουλεύει και τι όχι, ώστε να προχωρήσετε σε βελτιώσεις και να καθορίσετε τη μελλοντική σας στρατηγική.