Τι είναι η landing page
H landing page είναι αυτόνομη σελίδα σε ένα website, που εξυπηρετεί τους στόχους μίας διαφημιστικής καμπάνιας ή μίας καμπάνιας μάρκετινγκ. Ο επισκέπτης φτάνει στην σελίδα προορισμού αφού κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο, που του έχει σταλεί μέσω email ή έχει δει σε κάποια διαφήμιση. Μόλις ο επισκέπτης «προσγειωθεί» στην landing page, ένα Call- to-action τον καλεί να προβεί σε μία συγκεκριμένη ενέργεια, όπως για παράδειγμα να δει ένα νέο προϊόν ή να συμπληρώσει τα στοιχεία του σε μία lead-capture φόρμα με αντάλλαγμα έναν εκπτωτικό κωδικό ή ένα δωρεάν e-book.
Η ανταλλαγή των στοιχείων επικοινωνίας με δωρεάν υλικό, συμμετοχή σε webinars, κτλ. ωφελεί και τόσο τον επισκέπτη της ιστοσελίδας όσο και την επιχείρηση. Όταν ένας επισκέπτης μοιράζεται τα στοιχεία επικοινωνίας του με τον ιστότοπό σας, μετατρέπεται σε δυνητικό πελάτη, με την προοπτική να προχωρήσει στο μέλλον σε μία αγορά. Η landing page είναι μία από τις πιο οικονομικές λύσεις για την απόκτηση των δυνητικών πελατών και την αύξηση των μετατροπών, γι’αυτό πρέπει απαραίτητα να αποτελεί βασικό κομμάτι κάθε καμπάνιας μάρκετινγκ.
Ποια είναι τα είδη της landing page
Τα είδη της σελίδας προορισμού διαμορφώνονται με βάση τη χρησιμότητα και το σκοπό που εξυπηρετεί.
- Lead generation landing page
Μία landing page που στοχεύει σε lead generation επιδιώκει την δημιουργία δυνητικών πελατών. Ο επισκέπτης καλείται να συμπληρώσει μία φόρμα με προσωπικά του στοιχεία (όνομα, επώνυμο, email) με αντάλλαγμα μία δωρεάν προσφορά, όπως η συμμετοχή σε webinar, ένα e-book ή έναν εκπτωτικό κωδικό. Οι πληροφορίες που συλλέγουν οι επιχειρήσεις, τις βοηθούν να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του κοινού τους ώστε να εστιάσουν στην απόκτηση δυνητικών πελατών. Στοχεύοντας στο σωστό κοινό και προσεγγίζοντας τους σωστούς δυνητικούς πελάτες, μία επιχείρηση γίνεται πιο κερδοφόρα.
Η lead gen σελίδα λειτουργεί με βάση το σκεπτικό ότι, αν κάποιος πάρει κάτι σε αντάλλαγμα, είναι διατεθειμένος να μοιραστεί τα στοιχεία επικοινωνίας του. Με αυτόν τον τρόπο, οι επιχειρήσεις συλλέγουν τα στοιχεία των δυνητικών πελατών τους, πράγμα που τους επιτρέπει να αλληλεπιδρούν μαζί τους μέσα από διάφορες πρακτικές του Email Marketing για να προωθούν τις υπηρεσίες τους. Αν ο στόχος σας είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας του website σας και η δημιουργία δυνητικών πελατών, η lead generation σελίδα είναι η καλληλότερη επιλογή.
- Clickthrough landing page
Οι clickthrough σελίδες προορισμού στοχεύουν σε άμεσες πωλήσεις και συνδρομές, γι’αυτό και χρησιμοποιούνται ευρέως από επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και εταιρείες SaaS. Έτσι, μία landing page σε ένα e-shop περιλαμβάνει την παρουσίαση των προϊόντων, τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη που θα αποκομίσει ο δυνητικός πελάτης αν τα επιλέξει και διαθέτουν ένα κουμπί παρότρυνσης σε δράση (CTA), που καλεί τον επισκέπτη να ολοκληρώσει την αγορά. Από την άλλη, μία επιχείρηση πώλησης software θα επιλέξει μία σελίδα προορισμού, που θα παροτρύνει τους δυνητικούς πελάτες να κάνουν χρήση της δοκιμαστικής έκδοσης του προϊόντος με το αντίστοιχο CTA.
Landing page και Homepage: σε τι διαφέρουν;
Η landing page παρουσιάζει σημαντικές διαφορές από την Homepage, δηλαδή την αρχική σελίδα ενός ιστοτόπου. Η καθεμία εξυηρετεί διαφορετικό σκοπό:
- Homepage
Η αρχική σελίδα απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό και παρουσιάζει μία συνολική εικόνα των προϊόντων, των υπηρεσιών και της ταυτότητας της επιχείρησής σας. Στόχος της Homepage είναι να προβάλλει στο κοινό γενικές πληροφορίες σε όσους δεν γνωρίζουν την επιχείρηση, ώστε ο επισκέπτης να ανακαλύψει περισσότερες από τις υπόλοιπες σελίδες. Γι’αυτό, διαθέτει μία καλή οργάνωση εσωτερικών συνδέσμων (internal links) που διευκολύνει την πρόσβαση από μία την σελίδα στην άλλη.
- Landing page
Από την άλλη, η landing page απευθύνεται σε στοχευμένο κοινό και εξυπηρετεί μία συγκεκριμένη καμπάνια. Έχει έναν μοναδικό στόχο: να οδηγήσει τον επισκέπτη σε κάποια μετατροπή, όπως π.χ. η αγορά, η εγγραφή, η δωρεάν δοκιμή, κτλ. Γι’αυτό, καθοδηγεί την προσοχή του χρήστη σε αυτήν την κατεύθυνση, περιλαμβάνοντας μόνο σχετικές πληροφορίες και ένα δυνατό Call-to-action, που προτρέπει τον χρήστη να ολοκληρώσει την συγκεκριμένη ενέργεια.
Πώς να δημιουργήσω μία landing page
Η επιτυχία της landing page εξαρτάται από τον σχεδιασμό της, γι’αυτό ιδιαίτερη προσοχή χρειάζονται τα παρακάτω στοιχεία:
- Το μήνυμα
Συμπεριλάβετε ένα ξεκάθαρο, σύντομο μήνυμα στον τίτλο, το κείμενο και το call to action. Έτσι όσοι
φτάνουν στην landing page θα γνωρίζουν τι ακριβώς ζητάτε, ώστε να ανταποκριθούν με την αντίστοιχη ενέργεια. Φροντίστε να επιλέξετε έναν τίτλο που προσελκύει τον επισκέπτη και παρουσιάστε εν συντομία τα οφέλη των προϊόντων ή υπηρεσιών σας τονίζοντάς τα με την χρήση bullet points, που θα τα κάνει πιο διακριτά. Τονίστε την μοναδική πρόταση πώλησης (Unique Selling Proposition) που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές.
- Οι εικόνες
Οι εικόνες και τα γραφικά είναι τα στοιχεία που θα αιχμαλωτίσουν την προσοχή των δυνητικών πελατών και θα το οδηγήσουν να κάνει το πολυπόθητο κλικ ακολουθώντας το call to action. Επιλέξτε μία δυνατή εικόνα και διατηρήστε την απλότητα του design στον μέγιστο βαθμό, κατευθύνοντας με τρόπο την προσοχή του επισκέπτη στο ύψος του CTA. Εμπλουτίστε το περιεχόμενο της landing page με έντονα χρώματα και ποιοτικά γραφικά, αποφεύγοντας τα περιττά στοιχεία, που διασπούν την προσοχή.
- Το Call-to-Action
Χρησιμοποιήστε ένα Call-to-action που προτρέπει τους επισκέπτες να προχωρήσουν στην επιθυμητή ενέργεια. Ένα μήνυμα προτροπής μπορεί να είναι για παράδειγμα «αποκτήστε το e-book», «εγγραφή στο Newsletter» ή «κάνε κράτηση». Το Call-to-action καθοδηγεί σε συγκεκριμένη δράση και όχι σε περισσότερες, γιατί μπορεί να οδηγήσει τον επισκέπτη σε αδυναμία επιλογής.
Σελίδα προορισμού και διοχέτευση μάρκετινγκ
Η διοχέτευση μάρκετινγκ (Marketing funnel) είναι η καταγραφή της μετατροπής του δυνητικού πελάτη σε αγοραστή. Το Marketing funnel απεικονίζεται σαν ένα χωνί με κορυφή, μέσο και κάτω μέρος. Από κορυφή εισέρχονται οι επισκέπτες του ιστοτόπου σας, που προέρχονται από διάφορα κανάλια. Ανακαλύπτουν τις υπηρεσίες σας και αναπτύσσουν ενδιαφέρον γι’αυτές. Λίγοι από αυτούς προχωρούν στο μέσο, όπου ψάχνουν για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και ελάχιστοι καταλήγουν σε αγορά (κάτω μέρος του χωνιού).
Κάθε στρατηγική Content Marketing διαθέτει διαφορετικά είδη περιεχομένου για κάθε στάδιο του της διοχέτευσης μάρκετινγκ. Η σελίδα προορισμού είναι ιδανικό εργαλείο για το μέσο της διοχέτευσης μάρκετινγκ, όπου οι δυνητικός πελάτης είναι πια συνειδητοποιημένος και γνωρίζει τι θέλει. Αυτό που χρειάζεται σε αυτή τη φάση είναι εγγυήσεις ότι η επιλογή του θα είναι η σωστή.
Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, με συμβουλές και χρήσιμα tips.