Τι είναι η landing page
H landing page (σελίδα προορισμού) είναι μία αυτόνομη σελίδα ενός ιστοτόπου που εξυπηρετεί διαφημιστικούς σκοπούς. Η σελίδα προορισμού συνήθως προσφέρει στον επισκέπτη κάποιον εκπτωτικό κωδικό ή ένα δωρεάν e-book με αντάλλαγμα τη συμπλήρωση μίας φόρμας με ορισμένα προσωπικά του στοιχεία (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση email). Οι διαδικτυακοί χρήστες επισκέπτονται την landing page αφού κάνουν κλικ σε ένα σύνδεσμο που έχει σταλεί στο email τους ή έχουν δει σε κάποια διαφήμιση.
Μία από τις κύριες διαφορές της landing page από τις υπόλοιπες ιστοσελίδες είναι ότι, επειδή ακριβώς αποτελεί μέρος διαφημιστικής καμπάνιας, έχει συγκεκριμένο χρονικό όριο διαδικτυακής παρουσίας. Παρακάτω θα εξετάσουμε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της σελίδας προορισμού.

Είδη landing page
Τα είδη της σελίδας προορισμού διαμορφώνονται με βάση τη χρησιμότητα και το σκοπό που εξυπηρετεί. Σε γενικές γραμμές, μία landing page μπορεί να έχει ως στόχο:
- Τη δημιουργία δυνητικών πελατών. Ο επισκέπτης καλείται να συμπληρώσει μία φόρμα με προσωπικά του στοιχεία. Οι πληροφορίες που συλλέγονται βοηθούν τις εταιρείες να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά του κοινού τους, ώστε να εστιάσουν στην προσέγγισή του με στόχο να αποκτήσουν δυνητικούς πελάτες. Στοχεύοντας στο σωστό κοινό και προσεγγίζοντας τους σωστούς δυνητικούς πελάτες, μία επιχείρηση γίνεται πιο αποτελεσματική.
- Την ολοκλήρωση ενός βήματος, με στόχο την άμεση πραγματοποίηση πωλήσεων. Ένα κουμπί καθοδηγεί τον δυνητικό πελάτη στην επόμενη σελίδα, όπου ολοκληρώνεται η επιθυμητή ενέργεια. Αυτές τις σελίδες προορισμού συναντούμε σε ιστοσελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων. Συνήθως συνοδεύονται από μαρτυρίες πελατών και λεπτομέρειες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες.
Μία σελίδα προορισμού μπορεί να οδηγήσει σε προβολή της επωνυμίας και σε ενίσχυση του brand awareness. Επιπλέον, με τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου της για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), αυξάνει η οργανική επισκεψιμότητά. Μεγαλύτερος όγκος επισκεπτών ισοδυναμεί με περισσότερους δυνητικούς πελάτες και αυξημένες πιθανότητες για μετατροπές.
Landing page και Homepage
Μία σελίδα προορισμού παρουσιάζει σημαντικές διαφορές από την Homepage, δηλαδή την αρχική σελίδα ενός ιστοτόπου. Πιο συγκεκριμένα:
- Η αρχική σελίδα απευθύνεται στο ευρύ κοινό και παρουσιάζει μία συνολική εικόνα των προϊόντων ή των υπηρεσιών και του οράματος μίας επιχείρησης. Στόχος της είναι η μετατροπή των επισκεπτών σε δυνητικούς πελάτες, που, ωστόσο, δεν θα προχωρήσουν απαραίτητα σε αγορά. Γι’αυτό, διαθέτει μία καλή οργάνωση εσωτερικών συνδέσμων (internal links) που διευκολύνει την πρόσβαση από μία ιστοσελίδα του ίδιου ιστοτόπου σε άλλες.
- Η σελίδα προορισμού απευθύνεται σε στοχευμένο κοινό και εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό. Στοχεύει σε μετατροπή των δυνητικών πελατών σε αγοραστές, γι’αυτό διαθέτει συνήθως ένα δυνατό Call-to-action, που προτρέπει σε πραγματοποίηση της αγοράς.

Τι είναι το Call-to-action (CTA)
To Call-to-action είναι το μήνυμα που προτρέπει τους επισκέπτες μίας ιστοσελίδας να αναλάβουν δράση. Ένα μήνυμα προτροπής μπορεί να είναι για παράδειγμα «αποκτήστε το e-book», «εγγραφή στο Newsletter» ή «κάνε κράτηση». Το Call-to-action πρέπει να καθοδηγεί σε συγκεκριμένη δράση και όχι σε περισσότερες, που μπορεί να οδηγήσουν τον επισκέπτη σε αδυναμία επιλογής. Η παρουσία του είναι σημαντική γιατί λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε διαφορετικές ιστοσελίδες του ίδιου ιστοτόπου. Αυτό σημαίνει ότι καθοδηγεί τον επισκέπτη ή τον δυνητικό πελάτη σε διαφορετικά στάδια της διοχέτευσης μάρκετινγκ.

Σελίδα προορισμού και διοχέτευση μάρκετινγκ
Η διοχέτευση μάρκετινγκ (Marketing funnel) είναι η καταγραφή της μετατροπής του δυνητικού πελάτη σε αγοραστή. Το Marketing funnel απεικονίζεται σαν ένα χωνί με κορυφή, μέσο και κάτω μέρος. Από κορυφή εισέρχονται οι επισκέπτες του ιστοτόπου σας, που προέρχονται από διάφορα κανάλια. Ανακαλύπτουν τις υπηρεσίες σας και αναπτύσσουν ενδιαφέρον γι’αυτές. Λίγοι από αυτούς προχωρούν στο μέσο, όπου ψάχνουν για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και ελάχιστοι καταλήγουν σε αγορά (κάτω μέρος του χωνιού).
Κάθε στρατηγική Content Marketing διαθέτει διαφορετικά είδη περιεχομένου για κάθε στάδιο του της διοχέτευσης μάρκετινγκ. Η σελίδα προορισμού είναι ιδανικό εργαλείο για το μέσο της διοχέτευσης μάρκετινγκ, όπου οι δυνητικός πελάτης είναι πια συνειδητοποιημένος και γνωρίζει τι θέλει. Αυτό που χρειάζεται σε αυτή τη φάση είναι εγγυήσεις ότι η επιλογή του θα είναι η σωστή.
Landing page και SEO
Η βελτιστοποίηση μίας σελίδας προορισμού για τις μηχανές αναζήτησης μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας του ιστοτόπου σας. Αυτό συμβαίνει όταν:
- Χρησιμοποιείτε τις στοχευμένες λέξεις-κλειδιά που ταυτίζονται με αυτό που ψάχνουν οι χρήστες του διαδικτύου. Μόνο τότε θα μπορέσουν να ανακαλύψουν την επωνυμία σας και να γνωρίσουν καλύτερα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Όσο πιο σχετικό στις αναζητήσεις των χρηστών είναι το περιεχόμενο της σελίδας προορισμού, τόσο μεγαλύτερη επισκεψιμότητα θα δεχτεί αυτή και ο ιστότοπός σας. Έτσι, θα ανεβεί σε κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Γι’αυτό, είναι απαραίτητο να εφαρμόζετε τις τεχνικές SEO τόσο στη σελίδα προορισμού όσο και στο σύνολο του ιστοτόπου σας.
- Ενσωματώνετε τις λέξεις-κλειδιά στην ετικέτα τίτλου και τις επικεφαλίδες Η1, Η2, κ.ο.κ.
- Προχωράτε σε βελτιστοποίηση των μετα-δεδομένων (ονόματα αρχείων, εναλλακτικό κείμενο σε εικόνες και βίντεο, μετα-τίτλους και μετα-περιγραφές). Έτσι, θα βοηθήσετε τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της σελίδας προορισμού.
- Κάνετε χρήση εσωτερικών συνδέσμων από τη σελίδα προορισμού προς άλλες σελίδες του ιστοτόπου και του blog σας. Με αυτό τον τρόπο, οι επισκέπτες θα πλοηγηθούν για περισσότερο χρόνο στον ιστότοπό σας, ανακαλύπτοντας και άλλες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχετε. Παράλληλα, η παρατεταμένη παραμονή στις ιστοσελίδες σας θα οδηγήσει σε χαμηλό bounce rate, που αξιολογείται θετικά από τη Google και οδηγεί σε ανοδική κατάταξη.
- Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί, τέλος, στη βελτίωση της ταχύτητας της σελίδας προορισμού (κάτω από 3 δευτερόλεπτα).

Τι να προσέξετε στο σχεδιασμό της
Μέχρι τώρα έχουμε δει γιατί μία σελίδα είναι σημαντική για έναν ιστότοπο. Για όλους τους παραπάνω λόγους, ιδιαίτερη βαρύτητα χρειάζεται ο σχεδιασμός της, που πρέπει απαραίτητα να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
- Τη μοναδική πρόταση πώλησης (Unique Selling Proposition) που θα σας κάνει να ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές
- Τα οφέλη που θα αποκομίσει ο αγοραστής από την προσφορά σας
- Μία μαρτυρία που εγγυάται ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σας πραγματικά αξίζει
Τips:
- Φροντίστε να επιλέξετε έναν τίτλο που προσελκύει τον επισκέπτη
- Παρουσιάστε τα οφέλη των προϊόντων ή υπηρεσιών σας χρησιμοποιώντας bullet points
- Αποφύγετε την προσθήκη πολλών συνδέσμων, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του δυνητικού πελάτη από τη σκέψη της αγοράς
- Μην ξεχνάτε να αναφέρετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας
- Κάντε Α/Β testing για να εξακριβώσετε ποια εκδοχή έχει τη μεγαλύτερη ανταπόκριση.