Τι είναι το γλωσσάρι του SEO
Το γλωσσάρι του SEO είναι ένας κατάλογος με όλους τους όρους του (Search Engine Optimization). Ένα απαραίτητο εργαλείο για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει τι είναι SEO και πώς γίνεται η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Δείτε το βίντεο ή διαβάστε τον κατάλογο.
A
Alt Text: Η προσθήκη εναλλακτικού κειμένου (Alt text) στα οπτικά μέσα της ιστοσελίδας σας (εικόνες, βίντεο) παρέχει προσβασιμότητα σε τυφλούς και άτομα με περιορισμένη όραση. Παράλληλα, το Alt text ενημερώνει τους ανιχνευτές των μηχανών αναζήτησης σχετικά με το περιεχόμενο των εικόνων.
Analytics: Τα SEO Analytics αφορούν τη συλλογή και την ανάλυση των δεδομένων ενός ιστοτόπου. Μέσα από εργαλεία όπως το Google Analytics και το Google Search Console μπορείς να κατανοήσεις καλύτερα την οργανική απόδοση του ιστοτόπου σου και να εστιάσεις σε βασικούς τομείς στη διαδικασία της βελτιστοποίησης.
Anchor text: To Anchor text είναι ένα σύντομο κείμενο, λέξη ή φράση με ενσωματωμένο υπερσύνδεσμο (hyperlink). Αυτό σημαίνει ότι ο αναγνώστης μπορεί να κάνει κλικ στο κείμενο και να οδηγηθεί σε άλλη σελίδα του ίδιου ή άλλου ιστοτόπου, σχετική με το θέμα στο οποίο κάνει αναφορά. To Anchor text γίνεται διακριτό γιατί συνήθως έχει διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο κείμενο ή είναι υπογραμμισμένο.
B
Βacklinks: Tα backlinks ή inbound links είναι σύνδεσμοι σε άλλους ιστοτόπους που οδηγούν στον δικό σου. Ένα backlink από έναν αξιόπιστο ιστότοπο προσθέτει αξία και στον δικό σου. Τα backlinks θεωρούνται “ψήφοι εμπιστοσύνης” από τη Google, γι’αυτό ενδυναμώνουν το SEO και ανεβάζουν μία ιστοσελίδα σε κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα.
Blog: Το blog ή ιστολόγιο είναι μία ιστοσελίδα με ενημερωτικό ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Το περιεχόμενο ενός ιστολογίου ανανεώνεται ή εμπλουτίζεται σε τακτά διαστήματα, γι’αυτό και εμφανίζεται κατά χρονολογική σειρά, με τα πιο πρόσφατα άρθρα πρώτα.
C
Crawler: O crawler ή ανιχνευτής ιστού είναι ένα πρόγραμμα που χρησιμοποείται από τις μηχανές αναζήτησης (Google, Bing) για την ανίχνευση και την ευρετηρίαση του περιεχομένου των ιστοσελίδων.
D
Digital marketing: Το ψηφιακό μάρκετινγκ περιλαμβάνει όλες τις μεθόδους μάρκετινγκ που γίνονται με ψηφιακά μέσα. Στόχος του είναι η προώθηση της εκάστοτε επωνυμίας και η σύνδεσή της με πιθανούς πελάτες. Η στρατηγική περιεχομένου αποτελεί κομμάτι του ψηφιακού μάρκετινγκ και εστιάζει στην υψηλή κατάταξη ενός ιστοτόπου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Domain Authority: Το Domain Authority είναι μία βαθμολογική κλίμακα (0-100), που αναπτύχθηκε από την εταιρεία Moz και χρησιμοποιείται για να παρουσιάσει τις πιθανότητες ενός ιστοτόπου να πετύχει υψηλή κατάταξη στα SERPs.
E
EAT: To EAT σχηματίζεται από τα αρχικά των λέξεων Expertise, Authoritativeness και Trustworthiness (Τεχνογνωσία, Αυθεντία, Αξιοπιστία). Το όρο εισήγαγε η Google στις οδηγίες της το 2014. Από τότε, χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει κατά πόσο το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας είναι προϊόν τεχνογνωσίας, όπως επίσης αν είναι αυθεντικό και αξιόπιστο.
Email marketing: Το Email Marketing είναι η στρατηγική αποστολής email σε υφιστάμενους και δυνητικούς πελάτες ανά τακτά διαστήματα με στόχο την προώθηση μίας επωνυμίας και την προσέλκυση πελατών.
External links: Oι εξωτερικοί σύνδεσμοι (external links) είναι υπερσύνδεσμοι που εμφανίζονται στη δική σου ιστοσελίδα και οδηγούν σε μία άλλη ιστοσελίδα διαφορετικού ιστοτόπου. Γι’αυτό, είναι γνωστοί και ως outbound links.
G
Google Search Console: H Google Search Console είναι μία υπηρεσία που καταγράφει την ανίχνευση και ευρετηρίαση των ιστοσελίδων, τις μετρήσεις απόδοσης, την εμπειρία χρήστη κ.α. Προσφέρεται δωρεάν από τη Google, αρκεί να προσθέσεις τον ιστότοπό σου στην ιστοσελίδα της.
Google Business Profile: Πλατφόρμα δημιουργίας επαγγελματικού προφίλ για επιχειρήσεις, από όπου οι χρήστες μπορούν να εντοπίσουν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή τους.
I
Internal links: Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal links) είναι υπερσύνδεσμοι που συνδέουν σελίδες μέσα στον ίδιο ιστότοπο. Έχουν τη μορφή anchor text που περιλαμβάνει λέξεις-κλειδιά πάνω στο σχετικό θέμα. Προσφέρουν εύκολη πλοήγηση στον ιστότοπο, συνδέοντας παρεμφερή θέματα και κατατάσσοντάς τα ιεραρχικά.
K
Keywords: Το keyword ή λέξη-κλειδί είναι μία λέξη ή φράση που χρησιμοποιεί ο χρήστης του διαδικτύου όταν ψάχνει κάτι στις μηχανές αναζήτησης. Αντίστοιχα, σε μία ιστοσελίδα, η λέξη-κλειδί περιγράφει το περιεχόμενο ή την κύρια θεματική ιδέα της. Η χρήση των σωστών keywords είναι καθοριστική για την ανάδειξη ενός ιστοτόπου στην πρώτη σελίδα των μηχανών αναζήτησης.
Keyword stuffing: Είναι η συνεχής επανάληψη ενός keyword στο κείμενο. Πρέπει να αποφεύγεται, γιατί έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιολόγηση του ιστοτόπου από τη Google.
L
Landing page: Ο διαδικτυακός χρήστης οδηγείται σε μία σελίδα προορισμού αφού κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο. Στόχος είναι να προβεί ο χρήστης σε μία συγκεκριμένη ενέργεια, όπως η εγγραφή σε Newsletter, η συμμετοχή σε ένα event ή η αγορά ενός προϊόντος. Γι’ αυτό, υπάρχει πάντα ένα CTA (Call-to-Action) που τον παρακινεί να αναλάβει δράση.
Local SEO: Το τοπικό SEO είναι η βελτιστοποίηση για την ανάδειξη μίας επωνυμίας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για τοπικές επιχειρήσεις. Αφορά όσους διαθέτουν φυσικό κατάστημα και εξυπηρετούν μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή.
M
Meta-tags: Οι μετα-ετικέτες (μετα-τίτλος, μετα-περιγραφή) είναι κώδικες HTML που βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας και να το εμφανίσουν μετά από συναφείς αναζητήσεις στα SERPs.
Μοbile marketing: Είναι η εφαρμογή τεχνικών του μάρκετινγκ για προβολή σε κινητές συσκευές, όπως smartphones και tablet, κ.α.
Mobile SEO: Πρόκειται για τη βελτιστοποίηση μίας ιστοσελίδας για αναζητήσεις που γίνονται από κινητές συσκευές (π.χ. smartphone, tablet). Aφορά τον σχεδιασμό του ιστοτόπου, το περιεχόμενό του και άλλες παραμέτρους.
N
Newsletter: Tο Newsletter είναι ένα ενημερωτικό δελτίο που αποστέλλεται σε τακτά χρονικά διαστήματα στα emails πελατών και εγγεγραμμένων σε αυτό. Συνήθως περιέχει εταιρικά νέα, ανακοινώσεις, εκπαιδευτικό περιεχόμενο ή παρουσίαση νέων προϊόντων.
O
Off-page SEO: Οι ενέργειες εκτός ιστοτόπου με στόχο την προώθησή του στο διαδίκτυο. Κάποιες από αυτές είναι το link building, τα social media και το guest posting.
On-page SEO: To On-page SEO αφορά τις ενέργειες εντός του ιστοτόπου με στόχο τη βελτιστοποίησή του. Περιλαμβάνει τη δημιουργία περιεχομένου για στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, τη βελτιστοποίηση των επικεφαλίδων, των μετα-ετικετών (μετα-τίτλος, μετα-περιγραφή) και των πολυμέσων.
Organic search: Η οργανική αναζήτηση αφορά τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης που προκύπτουν μέσα από τεχνικές βελτιστοποίησης και δεν σχετίζονται με την επί πληρωμή διαφήμιση (PPC).
S
Search Engine Optimization: H βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης είναι οι ενέργειες διαμόρφωσης ενός ιστοτόπου με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι κατανοητός από τις μηχανές αναζήτησης. Το περιεχόμενο ενός βελτιστοποιημένου ιστοτόπου εμφανίζεται στους διαδικτυακούς χρήστες όταν αναζητούν κάτι συναφές στις μηχανές αναζήτησης.
SEO Branding: Ο όρος χρησιμοποιείται για την εφαρμογή των πρακτικών SEO στο brand building, δηλαδή στην οικοδόμηση ενός brand και στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς του.
Search intent: H πρόθεση αναζήτησης είναι ο λόγος που ο διαδικτυακός χρήστης προχωρά σε αναζήτηση σε μηχανές όπως η Google. Πρόθεσή του μπορεί να είναι η ενημέρωση ή απλά η πλοήγηση. Από την άλλη, μπορεί να παρακινείται από εμπορική ή συναλλακτική πρόθεση, δηλαδή να σκέφτεται ή να είναι κοντά στην αγορά.
SEM: To Search Engine Marketing (SEM) είναι μία στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ με στόχο την ανάδειξη ενός ιστοτόπου σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Στη στρατηγική αυτή εντάσσεται τόσο το SEO όσο και η επί πληρωμή διαφήμιση (PPC).
SEO στρατηγική: Aφορά τον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου πλάνου για την υψηλή κατάταξη ενός ιστοτόπου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητάς του. Αυτό γίνεται με την εφαρμογή τεχνικών που αφορούν το περιεχόμενο αλλά και την τεχνική βελτίωση του ιστοτόπου.
SERPs: Είναι οι σελίδες όπου εμφανίζονται τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Results Pages). Εκεί παρουσιάζονται τα οργανικά αποτελέσματα αλλά και οι επί πληρωμή διαφημίσεις.
SMS marketing: SMS μάρκετινγκ είναι η αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων με SMS από τις επιχειρήσεις. Τα μηνύματα αποστέλλονται σε ένα ευρύ κοινό και έχουν ως στόχο την ενημέρωση σχετικά με προσφορές, νέα ή υπενθυμίσεις.
Social Media Marketing: Το Social Media Marketing είναι ο τομέας του ψηφιακού μάρκετινγκ που εστιάζει στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την οικοδόμηση και την ανάδειξη μίας επωνυμίας, την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της και την αύξηση της επισκεψιμότητας του ιστοτότου της.
Social SEO: είναι η εφαρμογή των πρακτικών βελτιστοποίησης στα Social Media. Για παράδειγμα, η χρήση keywords στους τίτλους, στο alt text και στους υπότιτλους (εάν υπάρχουν) και σε κείμενα και πολυμέσα.
T
Technical SEO: αφορά τη βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου με την ρύθμιση των τεχνικών παραμέτρων, όπως ορίζονται από τους κανόνες της Google.
U
UX (User experience): H εμπειρία χρήστη (UX) αφορά τη συνολική εμπειρία που αποκομίζει ένας χρήστης από τη διάδραση με μία επιχείρηση και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Στην αξιολόγηση της εμπειρίας χρήστη λαμβάνεται υπόψη η ευκολία χρήσης και η αποτελεσματικότητα τόσο των μέσων που διευκολύνουν τη διαδικασία όσο και των προϊόντων ή υπηρεσιών.
X
XML Sitemap: Ο χάρτης XML περιλαμβάνει τις σελίδες ενός ιστοτόπου. Κατατίθεται στη Google Search Console. Bοηθά τους ανιχνευτές των μηχανών αναζήτησης να ανιχνεύσουν το περιεχόμενό του ιστοτόπου και τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη δομή του.
Y
YouTube SEO: YouTube SEO είναι η βελτιστοποίηση των βίντεο που ανεβαίνουν στο YouTube. Γίνεται με βάση τις οδηγίες τις Google και ακολουθεί εν μέρει κανόνες όμοιους με την βελτιστοποίηση ιστοσελίδας, με στόχο την υψηλή κατάταξη των βίντεο στην αναζήτηση YouTube.
Ας μιλήσουμε!
Αν έχεις για ερωτήσεις ή απορίες σχετικά με τις SEO Services, επικοινώνησε μαζί μου.