Ανάλυση SWOT: τι είναι και πώς γίνεται (παραδείγματα + template)

ανάλυση SWOT

Πώς μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση

Πριν πραγματοποιήσετε μία ανάλυση SWOT

ανάλυση SWOT

Πώς να πραγματοποιήσετε μία ανάλυση SWOT

  • Δυνατά σημεία: Τι κάνετε αυτή τη στιγμή καλά; Τι σας δίνει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών σας; Τι αρέσει στους πελάτες σας;
  • Αδυναμίες: Τι κάνουν καλύτερα οι ανταγωνιστές σας; Τι μπορείτε να βελτιώσετε ώστε να γίνει η επιχείρησή σας αποτελεσματική;
  • Ευκαιρίες: Πώς εξελίσσεται ο κλάδος σας; Πώς μπορείτε να ανταποκριθείτε στις μελλοντικές αλλαγές; Πώς θα προσελκύσετε νέους πελάτες;
  • Απειλές: Τι απομακρύνει τους πελάτες σας από την επωνυμία σας; Τι θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη της επιχείρησής σας; Διαφαίνονται μελλοντικά προβλήματα στον κλάδο;

Τι να προσέξετε

  • Αυτογνωσία. Είναι μία απαραίτητη διαδικασία για να αξιολογήσετε πώς οι αποφάσεις και οι ενέργειές σας έχουν θετικό ή αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας. Γιατί προχωρήσατε σε αυτές; Τι αποτέλεσμα είχαν; Κατανοώντας πώς οδηγηθήκατε στις αποφάσεις που έχετε πάρει, αξιολογείτε αντικειμενικά τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας.
  • Αλλαγή οπτικής γωνίας. Πώς σας βλέπουν οι πελάτες σας; Τι περιμένουν από εσάς; Όταν εντοπίσετε τι προσφέρει τη μεγαλύτερη αξία, θα μπορέσετε να επικεντρωθείτε στην προσφορά του στους πελάτες σας. 
  • Ανοιχτή επικοινωνία. Ακούστε τους συνεργάτες σας. Ζητείστε τη γνώμη του πιο στενού ή έμπιστου συνεργάτη σας. Μία καθαρή, αντικειμενική ματιά μπορεί να εντοπίσει στοιχεία που σας διαφεύγουν.
  • Έλεγχο του ανταγωνισμού. Η ανάλυση των ανταγωνιστών ενδεχομένως να αποκαλύψει αδυναμίες ή ελλείψεις που δεν είχατε λάβει υπόψη. Από την άλλη, είναι πιθανό να αναδείξει και τους τομείς όπου υπερέχετε.
  • Διαρκή επαγρύπνηση. Οι συνεχείς μεταβολές των δεδομένων στις αγορές επιτάσσουν τη συνεχή αξιολόγηση κάθε πτυχής της επιχείρησής σας. Διαφορετικά, η στασιμότητα μπορεί να μεταβάλει τα δυνατά σημεία σε αδυναμίες.
  • ο ανταγωνισμός
  • η απειλή νεοεισερχομένων στον κλάδο
  • η διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών
  • η διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών
  • η απειλή από υποκατάστατα προϊόντα του κλάδου
ανάλυση SWOT

Oφέλη από την ανάλυση SWOT

newsletter εγγραφή
newsletter subscribe

Εγγραφείτε στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνετε κατευθείαν στο email σας όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις

Categories: