Tι είναι Email Marketing
Το Email Marketing είναι ένας από τους πυλώνες του digital marketing με υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI). Οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν το Email Marketing για να ανακοινώσουν νέα γύρω από τις πωλήσεις και τα προϊόντα τους. Τα emails απευθύνονται σε πελάτες και εγγεγραμμένους συνδρομητές που έχουν συναινέσει να δέχονται ενημερώσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Γι’αυτό διαχωρίζονται από την ενοχλητική αλληλογραφία που αποστέλλεται μαζικά.
Το Email Marketing μπορεί να στοχεύει στη διαφήμιση ή την ενημέρωση. Μπορεί επίσης να εξυπηρετεί έναν συγκεκριμένο σκοπό, όπως να πείσει τον αναγνώστη να ακολουθήσει έναν σύνδεσμο (link) που οδηγεί σε μία σελίδα προορισμού (landing page). Μία αποτελεσματική στρατηγική Email Marketing μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία κοινότητας γύρω από τo brand σας και εν τέλει σε μετατροπές.

Τα είδη του Email Marketing
- Διαφημιστικά emails
Τα διαφημιστικά emails έχουν στόχο την προώθηση νέων προϊόντων και ειδικών προσφορών. Μπορεί επίσης να αφορούν διαδικτυακά σεμινάρια ή να περιλαμβάνουν εκπτωτικούς κωδικούς. Η αποστολή των emails γίνεται τακτικά σε διάστημα λίγων εβδομάδων, με εξαίρεση περιόδους αγοραστικής αιχμής όπως για παράδειγμα τα Χριστούγεννα ή το Black Friday, οπότε είναι πιο συχνά. Συνοδεύονται από ένα Call to action (CTA), ένα μήνυμα που προτρέπει τον δυνητικό πελάτη να προχωρήσει είτε σε επίσκεψη μίας συγκεκριμένη ιστοσελίδας είτε σε χρήση κάποιου εκπτωτικού κωδικού. Δείτε δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα με κωδικό προσφοράς και Call-to-action αντίστοιχα.


- Ενημερωτικά email
Tα ενημερωτικά email ή Newsletters είναι ενημερωτικά δελτία με τα οποία μπορείτε να μοιραστείτε νέα της επιχείρησής σας, ανακοινώσεις για προϊόντα και ιδέες που θέλετε να μοιραστείτε με τους συνδρομητές σας για να διατηρείτε μία επαφή μαζί τους. Η συχνότητα αποστολής τους εξαρτάται από τον όγκο των ανακοινώσεων και είναι συνήθως εβδομαδιαία, δισεβδομαδιαία ή μηναία. Όπως βλέπετε στην εικόνα που ακολουθεί, το ενημερωτικό δελτίο της εφημερίδας “The New Yorker” παρουσιάζει κάθε εβδομάδα ένα συγκεκριμένο θέμα.

- Άλλα είδη Email Marketing
To Email Marketing περιλαμβάνει επίσης την αποστολή email για ενημέρωση των πελατών σε περίπτωση καθυστέρησης της παραγγελίας, μη διαθεσιμότητας προϊόντων ή διακοπής λειτουργίας του συστήματος. Επίσης, πολύ συνηθισμένα είναι και τα email που αποστέλλονται σε πελάτες που έμειναν ανενεργοί (δεν επισκέφθηκαν τον ιστότοπο) για ένα συγκεκριμένο διάστημα.
Διαβάστε επίσης: Marketing funnel: τι είναι και πώς ωθεί σε πωλήσεις
Τα οφέλη του Email Marketing
- Αύξηση επισκεψιμότητας
Το Email Marketing σάς δίνει την ευκαιρία να μοιραστείτε το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας. Όταν οι εγγεγραμμένοι συνδρομητές σας λάβουν το email και επισκεφθούν τον ιστότοπό σας, οδηγούν σε αύξηση της επισκεψιμότητας και ενίσχυση του SEO της ιστοσελίδας. Γι’αυτό, θα πρέπει να φροντίσετε το ηλεκτρονικό μήνυμα να περιέχει ένα δυνατό Call-to-action, που θα πείσει τον αναγνώστη να προχωρήσει στην ενέργεια που θέλετε.
- Ενίσχυση αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας
Το Email Marketing είναι ένας καλός τρόπος για να ενισχύσετε το brand awareness. Η αυτοπροβολή είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης πελατών. Οι καμπάνιες Email Marketing σάς δίνουν τη δυνατότητα να προβάλλετε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες και προσφορές. Η άμεση πρόσβαση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των εγγεγραμμένων συνδρομητών σάς παρέχει το πλεονέκτημα να μεταδώσετε άμεσα το μήνυμα της επωνυμίας σας. Επιπλέον, η αλληλογραφία δεν θεωρείται ενοχλητική, καθώς αποστέλλεται σε άτομα που έχουν συναινέσει να δέχονται τα διαφημιστικά σας μηνύματα.
- Δημιουργία δυνητικών πελατών
Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους εφαρμογής του Email Marketing είναι η δημιουργία δυνητικών πελατών. Αυτό, για παράδειγμα, μπορεί να επιτευχθεί με την προσφορά ενός ηλεκτρονικού βιβλίου στον ιστότοπό σας με αντάλλαγμα τα στοιχεία επικοινωνίας (email) του επισκέπτη. Από εκεί και πέρα, μπορείτε να ξεκινήσετε την αποστολή email, ώστε ο δυνητικός πελάτης να γνωρίσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αν στη συνέχεια σάς ζητήσει ένα δοκιμαστικό demo ή ένα δείγμα του προϊόντος σας, μετατρέπεται από Marketing Qualified Lead σε Sales Qualified Lead. Αυτό σημαίνει ότι ο δυνητικός πελάτης πλησιάζει ακόμη πιο κοντά στην αγορά.
- Χαμηλό κόστος
Αν υπολογίσετε την προσέγγιση χρηστών και το ποσοστό των μετατροπών που προκύπτουν από το Email Marketing σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια μάρκετινγκ, θα διαπιστώσετε ότι το κόστος που προκύπτει είναι σημαντικά χαμηλότερο. Αυτό συμβαίνει γιατί ουσιαστικά οι επαγγελματίες που θα χρειαστείτε είναι ένας κειμενογράφος και ίσως ένας γραφίστας. Το χαμηλό κόστος, η ελάχιστα χρονοβόρα προετοιμασία του μηνύματος και η υψηλή αποτελεσματικότητά του επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για μία συμφέρουσα πρακτική που αξίζει να εφαρμόσετε.
Διαβάστε επίσης: Ανάλυση SWOT: τι είναι και πώς γίνεται (παραδείγματα + template)

Δημιουργία καμπάνιας Email Marketing
Βήμα 1
Το πρώτο βήμα για μία καμπάνια Email Marketing είναι ο σχεδιασμός ενός ολοκληρωμένου πλάνου. Αυτό αρχικά εστιάζει στο στοχευμένο κοινό. Είναι απαραίτητο να γνωρίζετε σε ποιους απευθύνεστε και πώς θα τους προσεγγίσετε. Μία τμηματοποίηση σε ομάδες ανάλογα με την ηλικία, τη γεωγραφική θέση ή τη συχνότητα που αγοράζουν το προϊόν θα αυξήσει την αποτελεσματικότητα του email.
Βήμα 2
Είναι πολύ σημαντικό να αποφασίσετε τι θέματα θα συμπεριλάβετε στο περιεχόμενο, ανάλογα με τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου (Content Marketing) που ακολουθείτε. Τι θέλετε να προβάλλετε; Τι πιστεύετε ότι μπορεί να ενδιαφέρει το κοινό σας;
Βήμα 3
Η συχνότητα αποστολής των emails εξαρτάται από τον όγκο των πληροφοριών που θέλετε να μεταφέρετε. Μπορεί να είναι μία/δύο φορές την εβδομάδα ή μία φορά το μήνα. Συνήθως, η πολύ συχνή αποστολή λειτουργεί αποτρεπτικά για το κοινό και οδηγεί σε απεγγραφή.
Βήμα 4
Είναι απαραίτητο να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο περιεχομένου. Αυτό θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε την αποστολή των μηνυμάτων και να συντονίσετε τις κινήσεις σας στα υπόλοιπα κανάλια (blog, social media). Έτσι, θα κινήστε γύρω από την ίδια θεματολογία σε όλα τα κανάλια.
Βήμα 5
Στη συνέχεια, σειρά έχει η δημιουργία λίστας επαφών. Γι’αυτό, θα χρειαστεί να δημουργήσετε στον ιστότοπό σας μία φόρμα εγγραφής στο ενημερωτικό δελτίο (Newsletter). Από εκεί θα συλλέξετε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των επισκεπτών, που θα προστεθούν στη λίστα των επαφών σας. Μοιραστείτε τη φόρμα στα μέσα κοινωνική δικτύωσης για να προσελκύσετε μεγαλύτερο κοινό.
Βήμα 6
Αφού ετοιμάσετε το κείμενο και τα γραφικά, είναι καλό να κάνετε ένα A/B test για να δοκιμάσετε διαφορετικές εκδοχές παρουσίασης. Αρκετά εργαλεία (π.χ. Hubspot, Mailchimp) προσφέρουν τη δημιουργία Newsletter και σε δωρεάν μορφή για περιορισμένο αριθμό επαφών. Μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων, θα είστε σε θέση να χρησιμοποιήσετε την εκδοχή με τη μεγαλύτερη αποδοχή.

Εξατομίκευση και τμηματοποίηση
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Email Marketing είναι η δυνατότητα εξατομίκευσης των μηνυμάτων. Σε αντίθεση με τα social media, παρέχει μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομικευμένης προσέγγισης των δυνητικών πελατών. Ένα παράδειγμα εξατομίκευσης είναι η προσθήκη του ονόματος του παραλήπτη στο κείμενο του email. Επιπλέον, με την τμηματοποίηση των εγγεγραμμένων με βάση το φύλο, την ηλικία ή τη συμπεριφορά (υφιστάμενος ή δυνητικός πελάτης) μπορείτε να προσεγγίσετε διαφορετικές ομάδες. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας στις ανάγκες του παραλήπτη ώστε να αξιοποιήσετε τα οφέλη του Email Marketing.
Το Email Marketing είναι τα email που στέλνετε στους υφιστάμενους και τους πιθανούς πελάτες σας για να προωθήσετε τα προϊόντα σας ή τις υπηρεσίες σας ή για να μοιραστείτε νέα και προσφορές της εταιρείας σας.
Το Email Marketing περιλαμβάνει διαφημιστικά email με στόχο την προώθηση προϊόντων και ενημερωτικά email με νέα και ανακοινώσεις. Επίσης, email που αποστέλλονται για να ενημερωθεί ο πελάτης ότι η παραγγελία θα καθυστερήσει ή ότι ένα προϊόν δεν είναι διαθέσιμο.
Το Email Marketing αυξάνει την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου, και ενισχύει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας μέσα από την προβολή των προϊόντων ή των υπηρεσιών της. Έτσι, οδηγεί στη δημιουργία δυνητικών πελατών.