SEO: τι είναι;
SEO (Search Engine Optimization) είναι η βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου για τις μηχανές αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση, που ακολουθεί αυστηρά τους κανόνες της Google, διασφαλίζει ότι το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας είναι κατανοητό από τις μηχανές αναζήτησης και ορατό στους χρήστες του διαδικτύου. Όταν η Google το προβάλλει ψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα αυξάνεται όχι μόνο η ποσοτική επισκεψιμότητα (quantity traffic) αλλά και η ποιοτική επισκεψιμότητα (quality traffic). Αυτό ακριβώς επιδιώκουμε όταν εφαρμόζουμε τις πρακτικές βελτιστοποίησης.
Τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης διαχωρίζονται στα οργανικά και τις πληρωμένες διαφημίσεις. Τα οργανικά αποτελέσματα εμφανίζονται στις μηχανές αναζήτησης σε μόνιμη βάση, ψηλότερα ή χαμηλότερα, ανάλογα με την ποιότητα της βελτιστοποίησης, την παλαιότητα του ιστοτόπου και άλλους παράγοντες. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα τοπικά αποτελέσματα (Local SEO). Στον αντίποδα, οι πληρωμένες διαφημίσεις (Google Ads ή Pay-per-Click) εμφανίζονται μόνο όσο πληρώνεις γι’αυτές.
Πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης
Σε πρώτη φάση, οι “crawlers”, οι ανιχνευτές των μηχανών αναζήτησης, συλλέγουν πληροφορίες από όλους τους ιστοτόπους. Αυτό συμβαίνει κάθε φορά που προσθέτεις περιεχόμενο σε μία ιστοσελίδα (κείμενο, εικόνες, βίντεο). Αν ένας ιστότοπος είναι καινούριος, οι ανιχνευτές θα τον ανιχνεύσουν για πρώτη φορά μετά την υποβολή του sitemap στην Google Search Console.
Στη συνέχεια, όλες οι πληροφορίες συγκεντρώνονται σε ένα ευρετήριο (index). Πρόκειται στην ουσία για μία δεξαμενή πληροφοριών, που λειτουργεί όπως μία βιβλιοθήκη ή ένα λεξικό. Εκεί, περνούν από μία περίπλοκη διαδικασία ανάλυσης, που εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, πριν αποθηκευτούν. Υπάρχει περίπτωση ορισμένες σελίδες να μην ευρετηριαστούν, όπως, για παράδειγμα, ιστοσελίδες με περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας. Στην περίπτωση αυτή, θα λάβεις ειδοποίηση στην Google Search Console.
Όταν οι σελίδες του ιστοτόπου περάσουν με επιτυχία το στάδιο της ευρετηρίασης, κάθε φορά που κάποιος χρήστης του διαδικτύου αναζητά μία πληροφορία στις μηχανές αναζήτησης, το περιεχόμενο του ιστοτόπου σου θα εμφανίζεται μεταξύ των άλλων στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs). Μία βελτιστοποιημένη σελίδα πετυχαίνει σταδιακά πιο καλά rankings, δηλαδή πιο υψηλή κατάταξη.
Αν και η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων SEO αφορά το σύνολο των μηχανών αναζήτησης, έχει ταυτιστεί με τη Google. Αυτό συμβαίνει γιατί η Google αποτελεί την κύρια μηχανή αναζήτησης, με μερίδιο πάνω απο 92% στην παγκόσμια αγορά αναζήτησης.
Πώς λειτουργεί το SEO;
Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης αποτελούν ένα πολύπλοκο σύστημα που ανιχνεύει και ευρετηριάζει τις πληροφορίες των ιστοσελίδων, ώστε να παρέχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στους χρήστες με βάση τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν για τα ερωτήματά τους. Οι μηχανές αναζήτησης προβάλλουν υψηλότερα τις σελίδες που ακολουθούν τους κανόνες βελτιστοποίησης, δίνουν προτεραιότητα την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών και παρέχουν τις κατάλληλες απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Για να πετύχει μεγαλύτερη προβολή στις μηχανές αναζήτησης, κάθε ιστότοπος πρέπει να διαθέτει:
- Εγκυρότητα (authority)
Το authority δείχνει πόσο αξιόπιστος είναι ένας ιστότοπος και πόση βαρύτητα διαθέτουν οι πληροφορίες του. Η Google επιλέγει να προβάλλει στις πρώτες θέσεις ιστοσελίδες με υψηλό authority, γιατί το περιεχόμενό τους είναι πιο πιθανό να ικανοποιήσει τους χρήστες.
- Συνάφεια (relevance)
Το relevance δείχνει πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας με την αναζήτηση του χρήστη. Το συναφές περιεχόμενο (π.χ. νομικό περιεχόμενο σε νομικό website) εμφανίζεται υψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα της αναζήτησης, καθώς θεωρείται πιο σημαντικό σε σχέση με το λιγότερο συναφές (π.χ. νομικό περιεχόμενο σε τουριστικό website). Την συνάφεια ενισχύει η χρήση των κατάλληλων keywords, η ολοκληρωμένη κάλυψη του θέματος και η άρτια εσωτερική δομή του κειμένου.
- Εμπειρία (experience)
Η καλή εμπειρία χρήστη εξαρτάται από την υγεία του ιστοτόπου σε τεχνικό επίπεδο, ενώ επηρεάζει και τον τρόπο που τα Googlebots κατανοούν και αξιολογούν μία ιστοσελίδα. Ένα ιστότοπος παρέχει αξία στην εμπειρία του χρήστη, όταν οι σελίδες του φορτώνουν γρήγορα, προσφέρουν ασφαλή περιήγηση και είναι προσβάσιμες από οποιαδήποτε συσκευή.
Αuthority, relevance και experience επιτυγχάνονται μέσα από συγκεκριμένες τεχνικές βελτιστοποίησης, τις οποίες θα αναλύσουμε στη συνέχεια.
Ποιες είναι οι τεχνικές SEO;
Authority, relevance και experience επιτυγχάνονται με έναν συνδυασμό ενεργειών μέσα και έξω από τον ιστότοπο. Υπάρχουν συνολικά τρεις κατηγορίες πρακτικών βελτιστοποίησης:
- On-Page SEO
Το on-page SEO (on-site SEO) είναι η βελτιστοποίηση που γίνεται στο εσωτερικό της ιστοσελίδας. Αφορά τόσο το περιεχόμενο όσο και τη δομή της (μετα-περιγραφές και title tags, εναλλακτικό κείμενο, εσωτερικοί σύνδεσμοι, βελτιστοποίηση εικόνων, κ.α.). Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου γίνεται με τη χρήση keywords, δηλαδή λέξεων-κλειδιών που ταυτίζονται με τους όρους αναζήτησης του χρήστη στο διαδίκτυο.
- Off-Page SEO
Το off-page SEO (off-site SEO) περιλαμβάνει ενέργειες σε άλλα websites με στόχο την ενίσχυσή της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας μίας ιστοσελίδας. Βασικό κομμάτι του off-page SEO είναι τα backlinks, δηλαδή η δημιουργία συνδέσμων σε συναφείς και έγκυρες ιστοσελίδες, που οδηγούν στην δική σου. Σημαντικό είναι τα backlinks να προέρχονται από ποιοτικούς ιστοτόπους, ώστε να ενισχύουν το «EΕΑΤ» (Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness/Εμπειρία – Τεχνογνωσία – Εγκυρότητα – Αξιοπιστία). Εκτός από το link building, σημαντικό ρόλο παίζουν οι ενέργειες content marketing, η προβολή του brand στα social media και οι αναφορές του στο διαδίκτυο.
- Τεχνικό SEO
To technical SEO αφορά την ρύθμιση των τεχνικών παραμέτρων του ιστοτόπου, όπως το responsive design, ο χρόνος φόρτωσης των σελίδων, το πρωτόκολλο ασφάλειας HTTPS, κ.α., που βοηθούν στην ευρετηρίασή του από τις μηχανές αναζήτησης και ενισχύουν την εμπειρία χρήστη.
Κάθε χρόνο, η Google προχωρά σε χιλιάδες ενημερώσεις στους αλγόριθμους. Από αυτές, λίγες έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις παραπάνω πρακτικές και κατ’ επέκταση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όσο πιο προσαρμοσμένος στους κανόνες του SEO είναι ένας ιστότοπος, τόσο πιο καλά προσαρμόζεται στις ενημερώσεις των αλγορίθμων και τόσο πιο καλή κατάταξη πετυχαίνει στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Ποια είναι τα οφέλη της βελτιστοποίησης SEO;
Το SEO εξασφαλίζει υψηλή ορατότητα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Για να κατανοήσεις γιατί η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης είναι απαραίτητη, ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα οφέλη του:
- Αύξηση της ποιοτικής επισκεψιμότητας
Σήμερα, πάνω από 92% των χρηστών του διαδικτύου αγνοεί τις πληρωμένες διαφημίσεις και επιλέγει τα οργανικά αποτελέσματα. Μάλιστα, σύμφωνα με έρευνα της BrightEdge, το 51% της επισκεψιμότητας κάθε ιστοτόπου προκύπτει από την οργανική αναζήτηση και το SEO. Η αυξημένη προβολή που προσφέρει μία καλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης αυξάνει την οργανική ροή επισκεψιμότητας. Υπάρχει όμως μία ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στην ποσοτική και την ποιοτική επισκεψιμότητα: οι ποιοτικοί επικέπτες της ιστοσελίδας σου έχουν προηγουμένως αναζητήσει στο διαδίκτυο όρους συναφείς με τον κλάδο σου, που σημαίνει ότι πιθανότατα ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες σου. Αυτοί θα αποτελέσουν και τους δυνητικούς πελάτες σου.
- Ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του brand
Το πρώτο βήμα για την απόκτηση πελατών είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand. Η προβολή που προσφέρει το SEO διευρύνει την απήχηση της επωνυμίας σου, προσελκύοντας μεγαλύτερο κοινό στο διαδίκτυο. Επιπλέον, η διαρκής παρουσία της επωνυμίας σου στα αποτελέσματα αναζήτησης την συνδέει στην αντίληψη στο κοινού με τον κλάδο σου και τροφοδοτεί το ενδιαφέρον για συνεργασία. Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του SEO είναι ότι βρίσκει εφαρμογή και πέρα από το στάδιο της αναγνωρισιμότητας, καλύπτοντας τις αναγκες των επιχειρήσεων σε κάθε στάδιο της διοχέτευσης μάρκετινγκ.
- Οικοδόμηση αξιοπιστίας
Η προβολή της τεχνογνωσίας σου στο διαδίκτυο μέσα από ενημερωτικά άρθρα blog βοηθά στην οικοδόμηση της αξιοπιστίας του brand σου. Όταν προσφέρεις χρήσιμο περιεχόμενο στο κοινό, καθιερώνεσαι ως αξιόπιστη πηγή πληροφοριών, όπου ο χρήστης μπορεί να ανατρέξει ανά πάσα στιγμή. Το SEO ενισχύει την διαδικτυακή σου παρουσία προβάλλοντας την επωνυμία σου ως αυθεντία στον κλάδο πάνω σε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά που αναζητούν καθημερινά οι χρήστες. Κλειδί για την επιτυχία είναι η συνέπεια στην δημοσίευση (τουλάχιστον ένα άρθρο κάθε μήνα) και η διαρκής ανανέωση παλιότερων άρθρων με νέο υλικό, ώστε να ενημερώνεται τόσο το κοινό σου όσο και οι μηχανές αναζήτησης.
- Mακροπρόθεσμη απόδοση επένδυσης (ROI)
Η ενισχυμένη παρουσία της επιχείρησής σου στα αποτελέσματα αναζήτησης παίζει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των πωλήσεων. Μπορεί να χρειάζεται χρόνος για να επιτευχθεί σημαντική απόδοση επένδυσης (ROI), ωστόσο το οργανικό SEO αποδίδει μακροπρόθεσμα υπερδιπλάσιο ROI σε σχέση με την πληρωμένη διαφήμισης ή τα άλλα κανάλια μάρκετινγκ. Τα μακροπρόθεσμα οφέλη του SEO είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του. Σε αντίθεση με την επί πληρωμή διαφήμιση, που έχει αποτέλεσμα όσο πληρώνεις, το ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί πηγή εσόδων χρόνια μετά τη δημοσίευσή του.
- Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη (UX)
Η εξαιρετική εμπειρία χρήστη (user experience) είναι μία από τις προτεραιότητες της Google, που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την οργανική κατάταξη. Το πόσο εύκολα μπορεί ένας επισκέπτης να εντοπίσει το περιεχόμενο των σελίδων σε έναν ιστότοπο και το πόσο γρήγορη, ασφαλής και προσαρμόσιμη σε κάθε συσκευή είναι η περιήγηση σε κάθε σελίδα του αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής SEO, που διαμορφώνει την κατάταξή του στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.
- Ενισχυμένη προβολή στην τοπική αναζήτηση
Για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται μόνο σε μία συγκεκριμένη πόλη ή περιοχή, το Local SEO μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερη προβολή σε τοπικό επίπεδο. Η αύξηση της αναζήτησης τοπικών επιχειρήσεων μέσω κινητών και τάμπλετ, δημιούργησε την ανάγκη για βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων και για τις κινητές συσκευές, που διευκολύνει ακόμη περισσότερο την τοπική αναζήτηση, αφού οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε προϊόντα ή υπηρεσίες κοντά τους, όπου κι αν βρίσκονται.
Οργανικό SEO ή PPC;
Το Pay-per-Click (PPC) ή Google Ads είναι οι επί πληρωμή διαφημίσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης με την ένδειξη «χορηγούμενη». Οι πληρωμένες διαφημίσεις είναι βασικό κομμάτι του SEM (Search Engine Marketing), αλλά προϋποθέτουν ένα καλό budget προκειμένου να εμφανίζεται μία ιστοσελίδα σε μία από τις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Σε αντίθεση με το SEO, που δεν απαιτεί πληρωμή αλλά χρειάζεται χρόνο για να αποδώσει, το PPC προσφέρει άμεση αύξηση της επισκεψιμότητας, γι’αυτό και είναι ιδανικό για την άμεση προβολή και την προώθηση προσφορών. Επίσης, παρέχει σημαντικά δεδομένα για τους επισκέπτες του ιστοτόπου.
Όπως και το SEO, το PPC στοχεύει στην αύξηση της προβολής μίας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, με τη διαφορά ότι δεν αποτελεί εγγύηση ότι θα οδηγήσει σε ποιοτική επισκεψιμότητα. Κι αυτό γιατί οι χρήστες που αναζητούν τις υπηρεσίες όμοιες με αυτές που παρέχεις θα χρειαστεί να ψάξουν για να τις βρουν στο διαδίκτυο.
Ένας ιστότοπος που ακολουθεί τους κανόνες βελτιστοποίησης SEO, πετυχαίνει καλή κατάταξη για στοχευμένες λέξεις-κλειδιά και διαθέτει έναν ικανό ποσοστό επισκεψιμότητας, μπορεί να επωφεληθεί ακόμη περισσότερο προωθώντας το brand και ενισχύοντας την στρατηγική του με τα δεδομένα που του παρέχει το PPC. Επομένως, ένας συνδυασμός των δύο πρακτικών είναι η καλύτερη στρατηγική.
Πώς να βελτιώσεις το SEO της ιστοσελίδας σου (τεχνικές)
Η εφαρμογή του SEO απαιτεί έρευνα, στρατηγική και διαρκή παρακολούθηση όλων των σημαντικών updates της Google. Αν είσαι αρχάριος στο SEO ή θέλεις να βελτιώσεις το SEO στο website σου, ακολούθησε τα παρακάτω βήματα.
- Στόχοι SEO
Ο καθορισμός στόχων είναι ένα απαραίτητο βήμα, που θα σε βοηθήσει να εστιάζεις στα επιθυμητά αποτελέσματα, να παρακολουθείς την απόδοση των πρακτικών που εφαρμόζεις και να κατανοείς πότε πρέπει να προσαρμόσεις την στρατηγική σου. Οι στόχοι πρέπει να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, εφικτοί, σχετικοί με το όραμά σου και να έχουν συγκεκριμένο χρονικό όριο υλοποίησης (SMART). Πριν θέσεις στόχους SEO, είναι καλό να έχεις μία ξεκάθαρη εικόνα των επιχειρηματικών σου στόχων αλλά και μία εικόνα του κλάδου σου. Επίσης, να έχεις προχωρήσει σε αξιολόγηση της παρούσας απόδοσης του ιστοτόπου σου. Όλα αυτά, θα σε βοηθήσουν να σχεδιάσεις την κατάλληλη στρατηγική, ώστε να πετύχεις την μέγιστη δυνατή απόδοση.
- Έρευνα για λέξεις-κλειδιά
Οι λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου στις μηχανές αναζήτησης. Τα Long-tail keywords είναι πιο εκτενείς φράσεις-κλειδιά, που κάνουν πιο συγκεκριμένα τα κριτήρια της αναζήτησης. Για παράδειγμα το «ανταλλακτικά αυτοκινήτων» μπορεί να μετατραπεί σε «μεταχειρισμένα ανταλλακτικά αυτοκινήτων BMW στην Πάτρα». Τα πιο συγκεκριμένα keywords περιορίζουν το εύρος των χρηστών που τα αναζητούν και παρουσιάζουν τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες σε όσους ψάχνουν μόνο το συγκεκριμένο προϊόν. Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά γίνεται με βάση το κοινό-στόχο, όπου απευθύνεσαι. Ποια keywords αναζητά στο διαδίκτυο; Χωρίς αυτά, η Google δεν μπορεί να συνδέσει το περιεχόμενο του ιστοτόπου σου με την αναζήτηση του χρήστη.
- Στρατηγική περιεχομένου
Το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο απευθύνεται τόσο στις μηχανές αναζήτησης όσο και στο κοινό. Για να πετύχεις υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης πρέπει να σχεδιάσεις ένα πλάνο για ποιοτικό περιεχόμενο πάνω σε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, με βελτιστοποιημένη δομή και εμφάνιση. Η ποιότητα του περιεχομένου δελεάζει τον επισκέπτη να παραμείνει στην σελίδα για να μάθει περισσότερα. Η Google αξιολογεί θετικά την διάρκεια παραμονής του και την δομή της σελίδας, αναγνωρίζοντάς την ως έγκυρη πηγή πληροφοριών, πράγμα που ενισχύει την κατάταξη, αφού στόχος των μηχανών αναζήτησης είναι να παρέχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στους χρήστες. Η σελίδα ανεβαίνει σε κατάταξη και αποκτά μεγαλύτερη οργανική επισκεψιμότητα. Ένας Content Strategist μπορεί να σχεδιάσει μία ολοκληρωμένη στρατηγική περιεχομένου για άρθρα blog, landing pages και προϊόντα e-shop. Η Google αναδεικνύει τους ιστοτόπους που δημοσιεύουν τακτικά καινούριο περιεχόμενο ή εμπλουτίζουν το υπάρχον με νέες πληροφορίες και ιδιαίτερα τα εκτενή κείμενα, που δείχνουν εξειδίκευση πάνω σε συγκεκριμένα θέματα.
- Παρακολούθηση και καταγραφή της απόδοσης
Η παρακολούθηση της απόδoσης είναι απαραίτητη για να κατανοήσεις ποιες πρακτικές SEO αποδίδουν και ποιες χρειάζονται βελτίωση. Η στρατηγική SEO παρακολουθείται μέσα από την καταγραφή των keyword rankings, της οργανικής επισκεψιμότητας και των πηγών της, των οργανικών μετατροπών και άλλων παραμέτρων, με εργαλεία όπως το SEMrush, το Google Analytics, το Google Search Console, κ.α.
Ο συνδυασμός μίας στρατηγικής περιεχομένου με τη στρατηγική SEO είναι πιο αποτελεσματικός τρόπος για να διασφαλίσεις ότι θα πετύχεις την μέγιστη οργανική επισκεψιμότητα. Ένας ειδικός SEO μπορεί να σε βοηθήσει να σχεδιάσεις μία ολοκληρωμένη στρατηγική, προσαρμοσμένη στις ανάγκες και στόχους της επιχείρησής σου και να σου παρέχει συνεχή υποστήριξη για την βελτίωση της κατάταξης του ιστοτόπου σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Επίσης, να σε κρατά ενήμερο για τις βέλστιστες πρακτικές και τις τελευταίες τάσεις στο SEO, ανάλογα με τις ενημερώσεις των αλγορίθμων.
Πόσο χρόνο χρειάζεται για να αποδώσει το SEO;
Η διαδικασία του crawling και του indexing πραγματοποιείται μέσα από ένα πολύπλοκο σύστημα, που λαμβάνει υπόψη περισσότερες από 200 παραμέτρους για την αξιολόγηση κάθε ιστοσελίδας. Σε γενικές γραμμές, οι πρακτικές SEO αποδίδουν σε 6-12 μήνες ανάλογα με:
- τον ανταγωνισμό
- τις στοχευμένες λέξεις-κλειδιά
- την τεχνική βελτιστοποίηση
- την παλαιότητα του domain
- την ποιότητα των backlinks, κτλ.
Ένας SEO Specialist θα σε βοηθήσει με το SEO audit, το keyword research, τον σχεδιασμό στρατηγικής περιεχομένου, τον τεχνικό έλεγχο και την δημιουργία backlinks. Από εκεί και πέρα, η καταγραφή των αποτελεσμάτων θα βοηθήσει στην διατήρηση ή την προσαρμογή της στρατηγικής, ανάλογα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν (αλλαγές στον αλγόριθμο της Google, ανταγωνισμός, κτλ).
Social Media και SEO
Μία αντίστοιχη βελτιστοποίηση έχουν διαμορφωθεί και στα social media, με τη διαφορά ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι μηχανές αναζήτησης. Tο Social SEO υιοθετεί και εφαρμόζει πρακτικές του SEO, όπως η συνεχής δημιουργία περιεχομένου, η εστίαση στην πρόθεση του χρήστη, η χρήση Keywords, η προσθήκη εναλλακτικού κειμένου στις εικόνες και η αναφορά της τοποθεσίας της επιχείρησης. Όλα αυτά βελτιστοποιούν την παρουσία του brand και την απόδοση των social media ενισχύοντας την αποτελεσματικότητά τους.
Συμπέρασμα
Με το SEO χτίζεις την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σου, αυξάνεις την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σου και πετυχαίνεις καλύτερη κατάταξη στα SERPs προσελκύοντας περισσότερους δυνητικούς πελάτες, με αποτέλεσμα περισσότερες μετατροπές και πωλήσεις.
Η κατάκτηση μίας από τις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι μονόδρομος όταν επιδιώκεις την ενίσχυση της απόδοσης της ιστοσελίδας σου. Η βελτιστοποίηση, όμως, απαιτεί διαρκή προσπάθεια και παρακολούθηση των αλλαγών στους αλγόριθμους και τον ανταγωνισμό. Γι’αυτό, το SEO σε μηνιαία ή τριμηνιαία βάση είναι απαραίτητο για την διατήρηση και την βελτίωση της ορατότητας μία ιστοσελίδας.
Το Search Engine Optimization είναι η βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σου για τις μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν τρία είδη SEO:
• Οn-page (ενέργειες στο εσωτερικό του ιστοτόπου)
• Οff-page (ενέργειες σε άλλους ιστοτόπους προς όφελος του δικού μας)
• Τεχνικό (ό,τι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές εντός του ιστοτόπου).
Η συμμόρφωση ενός ιστοτόπου με τους κανόνες βελτιστοποίησης παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατάταξη του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον είναι πλέον αναγκαία για κάθε επιχείρηση, αφού η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμά το διαδίκτυο για τις αγορές. Το SEO οδηγεί σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, προσέλκυση ευρύτερου κοινού, αύξηση των δυνητικών πελατών και ενίσχυση των πωλήσεων.
Το SEO εφαρμόζεται από τον SEO Specialist. Περιλαμβάνει έρευνα για λέξεις-κλειδιά και σχεδιασμό στρατηγικής περιεχομένου, τεχνικό έλεγχο των ιστοσελίδων και δημιουργία backlinks.
Οι πρακτικές SEO έχουν μακροχρόνια αποτελέσματα, αλλά η διατήρηση της καλής κατάταξης απαιτεί συνεχή παρακολούθηση, λόγω των αλλαγών στους αλγόριθμους και του ανταγωνισμού.