Τι είναι το SEO: Πλήρης οδηγός 2024

SEO: τι είναι;

SEO (Search Engine Optimization) είναι η βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου για τις μηχανές αναζήτησης. Η βελτιστοποίηση, που ακολουθεί αυστηρά τους κανόνες της Google, διασφαλίζει ότι το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας είναι κατανοητό από τις μηχανές αναζήτησης και ορατό στους χρήστες του διαδικτύου. Όταν η Google το προβάλλει ψηλότερα στα οργανικά αποτελέσματα αυξάνεται όχι μόνο η ποσοτική επισκεψιμότητα (quantity traffic) αλλά και η ποιοτική επισκεψιμότητα (quality traffic). Αυτό ακριβώς επιδιώκουμε όταν εφαρμόζουμε τις πρακτικές βελτιστοποίησης.

τι είναι το seo



Πώς δουλεύουν οι μηχανές αναζήτησης

Πώς λειτουργεί το SEO;

Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης αποτελούν ένα πολύπλοκο σύστημα που ανιχνεύει και ευρετηριάζει τις πληροφορίες των ιστοσελίδων, ώστε να παρέχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στους χρήστες με βάση τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν για τα ερωτήματά τους. Οι μηχανές αναζήτησης προβάλλουν υψηλότερα τις σελίδες που ακολουθούν τους κανόνες βελτιστοποίησης, δίνουν προτεραιότητα την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών και παρέχουν τις κατάλληλες απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Για να πετύχει μεγαλύτερη προβολή στις μηχανές αναζήτησης, κάθε ιστότοπος πρέπει να διαθέτει:

  • Εγκυρότητα (authority)
  • Συνάφεια (relevance)
  • Εμπειρία (experience)

Αuthority, relevance και experience επιτυγχάνονται μέσα από συγκεκριμένες τεχνικές βελτιστοποίησης, τις οποίες θα αναλύσουμε στη συνέχεια.

τι είναι το seo

Ποιες είναι οι τεχνικές SEO;

Authority, relevance και experience επιτυγχάνονται με έναν συνδυασμό ενεργειών μέσα και έξω από τον ιστότοπο. Υπάρχουν συνολικά τρεις κατηγορίες πρακτικών βελτιστοποίησης:

  • On-Page SEO

Το on-page SEO (on-site SEO) είναι η βελτιστοποίηση που γίνεται στο εσωτερικό της ιστοσελίδας. Αφορά τόσο το περιεχόμενο όσο και τη δομή της (μετα-περιγραφές και title tags, εναλλακτικό κείμενο, εσωτερικοί σύνδεσμοι, βελτιστοποίηση εικόνων, κ.α.). Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου γίνεται με τη χρήση keywords, δηλαδή λέξεων-κλειδιών που ταυτίζονται με τους όρους αναζήτησης του χρήστη στο διαδίκτυο.

  • Off-Page SEO

Το off-page SEO (off-site SEO) περιλαμβάνει ενέργειες σε άλλα websites με στόχο την ενίσχυσή της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας μίας ιστοσελίδας. Βασικό κομμάτι του off-page SEO είναι τα backlinks, δηλαδή η δημιουργία συνδέσμων σε συναφείς και έγκυρες ιστοσελίδες, που οδηγούν στην δική σου. Σημαντικό είναι τα backlinks να προέρχονται από ποιοτικούς ιστοτόπους, ώστε να ενισχύουν το «EΕΑΤ» (Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness/Εμπειρία – Τεχνογνωσία – Εγκυρότητα – Αξιοπιστία). Εκτός από το link building, σημαντικό ρόλο παίζουν οι ενέργειες content marketing, η προβολή του brand στα social media και οι αναφορές του στο διαδίκτυο.

  • Τεχνικό SEO

To technical SEO αφορά την ρύθμιση των τεχνικών παραμέτρων του ιστοτόπου, όπως το responsive design, ο χρόνος φόρτωσης των σελίδων, το πρωτόκολλο ασφάλειας HTTPS, κ.α., που βοηθούν στην ευρετηρίασή του από τις μηχανές αναζήτησης και ενισχύουν την εμπειρία χρήστη.

τι είναι το seo

Ποια είναι τα οφέλη της βελτιστοποίησης SEO;


Οργανικό SEO ή PPC;

Πώς να βελτιώσεις το SEO της ιστοσελίδας σου (τεχνικές)

  • Στόχοι SEO
  • Έρευνα για λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου στις μηχανές αναζήτησης. Τα Long-tail keywords είναι πιο εκτενείς φράσεις-κλειδιά, που κάνουν πιο συγκεκριμένα τα κριτήρια της αναζήτησης. Για παράδειγμα το «ανταλλακτικά αυτοκινήτων» μπορεί να μετατραπεί σε «μεταχειρισμένα ανταλλακτικά αυτοκινήτων BMW στην Πάτρα». Τα πιο συγκεκριμένα keywords περιορίζουν το εύρος των χρηστών που τα αναζητούν και παρουσιάζουν τις συγκεκριμένες ιστοσελίδες σε όσους ψάχνουν μόνο το συγκεκριμένο προϊόν. Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά γίνεται με βάση το κοινό-στόχο, όπου απευθύνεσαι. Ποια keywords αναζητά στο διαδίκτυο; Χωρίς αυτά, η Google δεν μπορεί να συνδέσει το περιεχόμενο του ιστοτόπου σου με την αναζήτηση του χρήστη.

  • Στρατηγική περιεχομένου

Το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο απευθύνεται τόσο στις μηχανές αναζήτησης όσο και στο κοινό. Για να πετύχεις υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης πρέπει να σχεδιάσεις ένα πλάνο για ποιοτικό περιεχόμενο πάνω σε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, με βελτιστοποιημένη δομή και εμφάνιση. Η ποιότητα του περιεχομένου δελεάζει τον επισκέπτη να παραμείνει στην σελίδα για να μάθει περισσότερα. Η Google αξιολογεί θετικά την διάρκεια παραμονής του και την δομή της σελίδας, αναγνωρίζοντάς την ως έγκυρη πηγή πληροφοριών, πράγμα που ενισχύει την κατάταξη, αφού στόχος των μηχανών αναζήτησης είναι να παρέχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στους χρήστες. Η σελίδα ανεβαίνει σε κατάταξη και αποκτά μεγαλύτερη οργανική επισκεψιμότητα. Ένας Content Strategist μπορεί να σχεδιάσει μία ολοκληρωμένη στρατηγική περιεχομένου για άρθρα blog, landing pages και προϊόντα e-shop. Η Google αναδεικνύει τους ιστοτόπους που δημοσιεύουν τακτικά καινούριο περιεχόμενο ή εμπλουτίζουν το υπάρχον με νέες πληροφορίες και ιδιαίτερα τα εκτενή κείμενα, που δείχνουν εξειδίκευση πάνω σε συγκεκριμένα θέματα.

τι είναι το seo
  • Παρακολούθηση και καταγραφή της απόδοσης

Η παρακολούθηση της απόδoσης είναι απαραίτητη για να κατανοήσεις ποιες πρακτικές SEO αποδίδουν και ποιες χρειάζονται βελτίωση. Η στρατηγική SEO παρακολουθείται μέσα από την καταγραφή των keyword rankings, της οργανικής επισκεψιμότητας και των πηγών της, των οργανικών μετατροπών και άλλων παραμέτρων, με εργαλεία όπως το SEMrush, το Google Analytics, το Google Search Console, κ.α.

Πόσο χρόνο χρειάζεται για να αποδώσει το SEO;

Η διαδικασία του crawling και του indexing πραγματοποιείται μέσα από ένα πολύπλοκο σύστημα, που λαμβάνει υπόψη περισσότερες από 200 παραμέτρους για την αξιολόγηση κάθε ιστοσελίδας. Σε γενικές γραμμές, οι πρακτικές SEO αποδίδουν σε 6-12 μήνες ανάλογα με:

  • τον ανταγωνισμό
  • τις στοχευμένες λέξεις-κλειδιά
  • την τεχνική βελτιστοποίηση
  • την παλαιότητα του domain
  • την ποιότητα των backlinks, κτλ.

Ένας SEO Specialist θα σε βοηθήσει με το SEO audit, το keyword research, τον σχεδιασμό στρατηγικής περιεχομένου, τον τεχνικό έλεγχο και την δημιουργία backlinks. Από εκεί και πέρα, η καταγραφή των αποτελεσμάτων θα βοηθήσει στην διατήρηση ή την προσαρμογή της στρατηγικής, ανάλογα με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν (αλλαγές στον αλγόριθμο της Google, ανταγωνισμός, κτλ).

Social Media και SEO

Μία αντίστοιχη βελτιστοποίηση έχουν διαμορφωθεί και στα social media, με τη διαφορά ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι μηχανές αναζήτησης. Tο Social SEO υιοθετεί και εφαρμόζει πρακτικές του SEO, όπως η συνεχής δημιουργία περιεχομένου, η εστίαση στην πρόθεση του χρήστη, η χρήση Keywords, η προσθήκη εναλλακτικού κειμένου στις εικόνες και η αναφορά της τοποθεσίας της επιχείρησης. Όλα αυτά βελτιστοποιούν την παρουσία του brand και την απόδοση των social media ενισχύοντας την αποτελεσματικότητά τους.

Συμπέρασμα

Η κατάκτηση μίας από τις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι μονόδρομος όταν επιδιώκεις την ενίσχυση της απόδοσης της ιστοσελίδας σου. Η βελτιστοποίηση, όμως, απαιτεί διαρκή προσπάθεια και παρακολούθηση των αλλαγών στους αλγόριθμους και τον ανταγωνισμό. Γι’αυτό, το SEO σε μηνιαία ή τριμηνιαία βάση είναι απαραίτητο για την διατήρηση και την βελτίωση της ορατότητας μία ιστοσελίδας.

Δες όλες τις υπηρεσίες SEO

Τι είναι Search Engine Optimization;

Το Search Engine Optimization είναι η βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σου για τις μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν τρία είδη SEO:
 • Οn-page (ενέργειες στο εσωτερικό του ιστοτόπου)
 • Οff-page (ενέργειες σε άλλους ιστοτόπους προς όφελος του δικού μας)
 • Τεχνικό (ό,τι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές εντός του ιστοτόπου).
Η συμμόρφωση ενός ιστοτόπου με τους κανόνες βελτιστοποίησης παίζει καθοριστικό ρόλο στην κατάταξη του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Γιατί είναι σημαντικό το SEO;

Η μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον είναι πλέον αναγκαία για κάθε επιχείρηση, αφού η πλειοψηφία των καταναλωτών προτιμά το διαδίκτυο για τις αγορές. Το SEO οδηγεί σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, προσέλκυση ευρύτερου κοινού, αύξηση των δυνητικών πελατών και ενίσχυση των πωλήσεων.

Πώς εφαρμόζεται το SEO;

Το SEO εφαρμόζεται από τον SEO Specialist. Περιλαμβάνει έρευνα για λέξεις-κλειδιά και σχεδιασμό στρατηγικής περιεχομένου, τεχνικό έλεγχο των ιστοσελίδων και δημιουργία backlinks.

Πόσο διαρκούν τα αποτελέσματα του SEO;

Οι πρακτικές SEO έχουν μακροχρόνια αποτελέσματα, αλλά η διατήρηση της καλής κατάταξης απαιτεί συνεχή παρακολούθηση, λόγω των αλλαγών στους αλγόριθμους και του ανταγωνισμού.

background

Προσαρμοσμένες υπηρεσίες SEO για κάθε επιχείρηση