Στρατηγική Branding

brand strategy

Στρατηγική branding που εκφράζει τη φωνή της επωνυμίας σας

Κάθε επιχείρηση διαθέτει μία εσωτερική ταυτότητα. Πέρα από το οικονομικό όφελος, επιδιώκει να αντανακλά στοιχεία της ταυτότητάς της, να προβάλλει τις αξίες και τις αρχές της. Όλα τα αυτά που τη διαφοροποιούν από τις άλλες επιχειρήσεις σταδιακά γίνονται κομμάτι της και διαμορφώνουν ένα brand culture που την ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους.

Αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα brand που θα εντυπωθεί στη συνείδηση των πελατών σας, πρέπει να δείξετε στο κοινό σας τι σας κάνει ξεχωριστούς. Αυτός είναι ο ρόλος του brand strategist. Να καθορίσει πώς μία επωνυμία διαφοροποιείται ανάμεσα στον ανταγωνισμό. Επίσης, να καθορίσει σε τι κοινό στοχεύει και πώς μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις του. Μην ξεχνάτε πως το κοινό ταυτίζεται με τα brands, όχι με τις τεχνικές μάρκετινγκ.

Brand positioning

Έχετε αναρωτηθεί τι σημαίνει το brand σας για το κοινό σας; Με τι έχει συνδέσει o κόσμος την επωνυμία σας; Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό όταν βλέπει κανείς το logo της επιχείρησής σας ή ακούει το brand name της;

Ο πυρήνας κάθε στρατηγικής branding είναι το brand positioning. Η τοποθέτηση, δηλαδή, ενός brand στην αγορά και η δημιουργία μίας συγκεκριμένης αντίληψης για αυτό στη συνείδηση του κοινού.

Η διαδικασία του brand positioning περιλαμβάνει την εστίαση στο κοινό σας, την ανάλυση του ανταγωνισμού και τον εντοπισμό κρυμμένων ευκαιριών.

Πώς δουλεύω

Αναλύω διεξοδικά το DNA της επωνυμίας σας και εστιάζω στα στοιχεία που αποτελούν τον πυρήνα της. Καθορίζω με βάση τις δικές σας κατευθύνσεις την εσωτερική δομή του brand σας.

Μετά από ενδελεχή ανάλυση του κοινού-στόχου σας προσαρμόζω ή δημιουργώ μία νέα επικοινωνιακή στρατηγική για το brand σας, στοχεύοντας στη σύνδεση με το κοινό σας. Επιπλέον, η έρευνα ανταγωνισμού αποτελεί το σημείο σύγκρισης και την αφετηρία για μία ανάλυση SWOT που θα αποκαλύψει τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία της έως τώρα στρατηγικής σας, τις ευκαιρίες και τις πιθανές απειλές.

Με την ολοκλήρωση των παραπάνω βημάτων και την επεξεργασία των δεδομένων που προκύπτουν φτάνουμε στη διαδικασία του brand positioning.

brand strategy
symmetry marketing brand strategy

Στρατηγική branding και brand messaging

Εξίσου σημαντικό με τη διαμόρφωση της ταυτότητας του brand σας είναι και ο τρόπος που επικοινωνείτε τα μηνύματα της επωνυμίας σας. Το Brand Copywriting συμβάλλει στην ενίσχυση του brand awareness, δηλαδή την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και τη σύνδεση με το κοινό.

Η έκφραση, η γλώσσα, η φωνή και ο τόνος του brand σας, τα μέσα που χρησιμοποιείτε και τρόπος που εκφράζεται η προσωπικότητα της επωνυμίας σας παίζουν ξεχωριστό ρόλο στην προβολή της εικόνας της. Toν ρόλο αυτό έρχεται να αναλάβει ο brand copywriter. Eίναι ο επαγγελματίας που αναλαμβάνει να διαμορφώσει το brand messaging, να μεταφορφώσει την εικόνα της επωνυμίας σας σε μηνύματα που μιλούν απευθείας στο κοινό.

Personal Branding

Για κάθε ελεύθερο επαγγελματία, brand και ονοματεπώνυμο είναι έννοιες ταυτόσημες. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να επενδύσετε στο personal branding.

Σήμερα, η φήμη μίας επωνυμίας επηρεάζεται από το διαδίκτυο. Εκεί συχνάζουν πλέον οι καταναλωτές και εκεί ψάχνουν λύσεις στα προβλήματα που τους απασχολούν. Επομένως, η δημιουργία μίας θετικής εικόνας της προσωπικής επωνυμίας σας είναι επιτακτική ανάγκη.

Το SEO (βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης) βοηθά σημαντικά το personal branding οδηγώντας σε υψηλότερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing, κτλ), ενώ τα social media διευκολύνουν το κοινό να σας βρει και να παρακολουθεί τις δράσεις σας.

Μέσα από αποτελεσματικά κανάλια digital marketing και την κατάλληλη στρατηγική personal branding δημιουργείτε ευκαιρίες, καθιερώνετε ένα ισχυρό brand name και ξεχωρίζετε από τους ανταγωνιστές σας.

Συχνές ερωτήσεις

Tι είναι η στρατηγική branding;

Η brand strategy προσδιορίζει τα χαρακτηριστικά και τον ρόλο μίας επωνυμίας. Περιλαμβάνει, ανάμεσα σε άλλα, την ταυτότητα και τις αξίες, τη φωνή και το μήνυμα της επωνυμίας προς το κοινό. Προηγείται της στρατηγικής digital marketing, που αφορά τις ενέργειες προώθησης του brand.

Ποιος είναι ο ρόλος του κοινού στο branding;

Όταν διατηρείς μία επιχείρηση, θέλεις να χτίσεις μία ισχυρή επωνυμία. Ένα brand name που ο κόσμος εμπιστεύεται, επιλέγει και επιστρέφει. Ένα brand χρειάζεται χρόνο για να χτιστεί. Όταν καθιερωθεί όμως, “ριζώνει” στη συνείδηση του κοινού και αποκτά πιστούς υποστηρικτές. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να αφουγκράζεσαι τις ανάγκες του κοινού σου. Το κοινό σου σε υποστηρίζει, σε ενδυναμώνει και σε τροφοδοτεί με πελάτες.

background

Στρατηγική branding για κάθε επιχείρηση