Τι είναι personal branding
Το personal branding είναι η διαδικασία δημιουργίας προσωπικής επωνυμίας. Η έννοια «personal brand» περικλείει τις αξίες και όλα όσα αντιπροσωπεύεις ως επαγγελματίας, ό,τι σε κάνει να ξεχωρίζεις και να υπερέχεις έναντι του ανταγωνισμού. Το brand σου είναι η ταυτότητά σου.
Η δημιουργία μίας μοναδικής ταυτότητας δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επαγγελματία, είτε καθιερωμένο στον κλάδο του είτε στο στάδιο της επαγγελματικής ανέλιξης να προβάλλει το brand του στην αγορά, να προβάλλει την αξιοπιστία του και να οικοδομήσει σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό-στόχο του.
Ενώ το business branding αφορά τις επιχειρήσεις, το personal branding έχει να κάνει καθαρά με την προβολή της προσωπικής επωνυμίας. Περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που οδηγούν στην αναγνώριση σου ως επαγγελματία ή ως ηγέτη του κλάδου σου από το κοινό. Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν τη δική σου μοναδική πρόταση αξίας, που κάνει την παρουσία σου διακριτή στην αγορά και σε διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό.
Ένα από τα ισχυρότερα personal brands είναι αυτό της Oprah Winfrey, με καθαρή αξία που ανέρχεται στα 2.5 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Forbes. Η Winfrey, που ξεκίνησε από μία αγροτική περιοχή του Μισσσιπή, κατάφερε μέσα από την πορεία της να δημιουργήσει ένα μοναδικό personal brand, που είναι αδύνατο να αντιγραφεί.
Γιατί είναι σημαντικό να επενδύσεις στο personal branding;
Με τον ίδιο τρόπο που ένα προϊόν είναι φέρει την ετικέτα μίας επωνυμίας για να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα και να προσελκύσει πελάτες, έτσι και ένας επαγγελματίας μπορεί να δημιουργήσει την προσωπική του επωνυμία μέσω του personal branding. Η δημιουργία προσωπικού brand είναι απαραίτητη σε κάθε ανταγωνιστικό κλάδο, αφού σου δίνει την δυνατότητα:
- Να ενισχύσεις την αξιοπιστία σου
Το personal branding σε καθιστά ειδικό, επομένως αξιόπιστο στον τομέα σου. Οι δεξιότητές σου γίνονται ευρέως αναγνωρίσιμες και η επωνυμία σου διευρύνεται πέρα από τα όρια του κοινού σου. Μέσα από το personal branding καθιερώνεσαι ως επαγγελματίας σε ένα δίκτυο ατόμων, που δραστηριοποιούνται ή ενδιαφέρονται για τον συγκεκριμένο κλάδο. Η αξιοπιστία που ακολουθεί το brand name σου οδηγεί σε μεγαλύτερη έκθεση και σε οικοδόμηση σχέσεων με περισσότερα άτομα. Οι άνθρωποι που επιζητούν την αξιοπιστία την επιλέγουν, όταν την βρουν.
- Να οικοδομήσεις σχέσεις εμπιστοσύνης
Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης και σεβασμού ανάμεσα σε εσένα και τους πελάτες σου προκύπτει με τη συνεπή παρουσία σου τόσο διαδικτυακά όσο και εκτός διαδικτύου. Όταν τα άτομα γνωρίζουν ποιος είσαι και τι προσφέρεις, είναι πιο πιθανό να σε εμπιστευθούν. Γι’αυτό, είναι καλό να παρουσιάσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου στο κοινό σου και να εξηγώντας αναλυτικά τι προσφέρεις. Οι καθαρές προθέσεις αποτελούν πάντα προϋπόθεση για τη δημιουργία εμπιστοσύνης.
- Να διεκδικήσεις περισσότερες ευκαιριών
Το personal branding σού παρέχει την δυνατότητα να διεκδικήσεις περισσότερες ευκαιρίες, γιατί σε ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Πολλοί άνθρωποι έχουν τις ίδιες δεξιότητες, ελάχιστοι όμως έχουν τις ίδιες εμπειρίες. Αυτές είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που σε ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Όταν κάποιος ψάχνει κάτι αντίστοιχο με αυτό που προσφέρεις, θα είσαι εκεί για να το παρέχεις.
Διάβασε επίσης: Γιατί χρειάζεσαι σελίδα στο LinkedIn
«Η προσωπική σας επωνυμία είναι η φήμη σας. Και η φήμη σας στο διηνεκές είναι το θεμέλιο της καριέρας σας»
Gary Vaynerchuk
Πώς να χτίσεις ένα personal brand
Η οικοδόμηση του personal brand απαιτεί μελέτη και σχεδιασμό. Ειδικότερα, για να χτίσεις ένα personal brand πρέπει να επικεντρωθείς σε τέσσερα βασικά σημεία:
- Ξεκάθαρο στόχο, αξίες και αποστολή
Για να σε επιλέξουν οι δυνητικοί πελάτες πρέπει να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό. Γι’αυτό, βασική προϋπόθεση για τη δημιουργία του personal brand είναι να γνωρίζεις ποιος είσαι, τι προσφέρεις και ποιο είναι το κοινό-στόχος σου, ώστε να αναπτύξεις ένα ξεχωριστό brand identity.
Ο στόχος σου είναι αυτό που σε κατευθύνει στις αποφάσεις σου. Γιατί έχεις επιλέξει το συγκεκριμένο αντικείμενο; Ποιες αξίες σε κινητοποιούν; Αντικατοπτρίζουν ό,τι πρεσβεύεις; Ποια είναι η αποστολή σου και τι αντίκτυπο θέλεις να αφήσεις με την παρουσία σου; Μία ανάλυση swot θα σε βοηθήσει να καθορίσεις τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες σου, τις ευκαιρίες και τι απειλές που ενδέχεται να αντιμετωπίσεις.
- Διαφορετικότητα
Για να γίνεις ανταγωνιστικός δεν αρκεί να είσαι ο καλύτερος, πρέπει να ξεχωρίζεις γι’αυτό που προσφέρεις. Η μοναδική πρόταση πώλησης (USP) είναι αυτό που σε ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και σε αναδεικνύει ως προφανή επιλογή στο κοινό σου.
- Αυθεντικότητα
Το personal branding βασίζεται στην αυθεντικότητα. Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας σου δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να ξεχωρίσεις. Μέσα από τη δική σου, μοναδική ταυτότητα αναδεικνύεις τα δυνατά σημεία σου. Όσοι σε επιλέξουν, θα σε προτιμήσουν για όλα αυτά.
- Συνεπή παρουσία
H συνεπής παρουσία σου στο διαδίκτυο, σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω, ολοκληρώνουν τη δημιουργία του personal brand σου. Το επαγγελματικό website και οι λογαριασμοί στα social media, όπου μπορείς να προβάλλεις το brand σου μέσα από χρήσιμο βελτιστοποιημένο περιεχόμενο, ενισχύουν την επωνμία σου και προσελκύουν κοινό και δυνητικούς πελάτες.
Διάβασε επίσης: Στρατηγική social media σε 7 απλά βήματα
Πώς να προωθήσεις το personal brand σου
Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, το διαδίκτυο είναι το κατεξοχήν μέσο προβολής και προώθησης του personal brand. Είναι ο χώρος όπου δραστηριοποιούνται οι περισσότεροι επαγγελματίες και όπου το κοινό αναζητά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους για να καλύψει τις ανάγκες του. Για να προωθήσεις το δικό του personal brand θα χρειαστεί να δραστηριοποιηθείς στα παρακάτω πεδία:
- Ιστότοπος
Το καλύτερο σημείο για να ξεκινήσεις την δημιουργία personal brand είναι ο ιστότοπός σου. Από το website σου μπορείς να προβάλλεις την επαγγελματική σου δραστηριότητα, να δείξεις ποιος/ποια είσαι και τι προσφέρεις, να επιδείξεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις, αλλά και να μοιραστείς την τεχνογνωσία σου με το κοινό σου. Ξεκίνησε από ένα domain name που αντανακλά τον χαρακτήρα της επωνυμίας σου. Επίλεξε με προσοχή το λογότυπο και τα brand colors. Παρουσίασε την δική σου πρόταση αξίας (τι αντιπροσωπεύεις, πώς λειτουργείς και ποια είναι η αξία των υπηρεσιών σου).
- Social Media
Τα social media είναι το πλέον κατάλληλο μέσο για μαζική προώθηση του personal brand. Απόκτησε ένα λογότυπο και σύνδεσε όλες τις ενέργειές σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αυτό. Επίσης, φρόντισε για τη διαρκή ενίσχυση της διαδικτυακή σου παρουσίας.
- Περιεχόμενο
Ένα ολοκληρωμένη πλάνο content marketing θα σε βοηθήσει να οργανώσεις και να δημιουργήσεις χρήσιμο και συναφές περιεχόμενο σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Μπορείς να αναθέσεις την κειμενογράφηση σε έναν κειμενογράφο, ο οποίος θα εκφράσει τη φωνή του personal brand σου και θα μεταδώσει το μήνυμά του στο κοινό με εύστοχο και πειστικό τρόπο.
- Email Marketing
Το Email Marketing διαθέτει το μεγάλο πλεονέκτημα της αμεσότητας, αφού σου επιτρέπει να επικοινωνείς απευθείας με το κοινό και τους πελάτες σου μέσω email. Για να δημιουργήσεις ή να διευρύνεις τη λίστα των επαφών σου, μπορείς να δημιουργήσεις στο website σου περιεχόμενο με δυνατότητα λήψης, όπως οδηγούς και e-books, προσβάσιμα με αντάλλαγμα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Personal branding και storytelling
Ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία του personal branding είναι το storytelling. Το brand storytelling είναι η τεχνική της αφήγησης της προσωπικής σου ιστορίας, μέσα από την παρουσίαση της προσωπικής σου διαδρομής. Γεγονότα, προκλήσεις και εμπειρίες που έχουν διαμορφώσει την προσωπικότητά σου, συνιστούν τη βάση της τεχνογνωσίας σου και αποτελούν το θεμέλιο της αφήγησής σου. Η ιστορία σου, που περικλείει το βασικό μήνυμα του personal brand σου, είναι ένας άμεσος τρόπος την τοποθέτησή σου (positioning) στην αγορά, την ενίσχυση του brand awareness και τη σύνδεση με το κοινό σου. Η αφήγηση αποτελείται από τα εξής στοιχεία:
- Τον χαρακτήρα: τον ήρωα της ιστορίας.
- Τη σύγκρουση: τον τρόπο που ο ήρωας ξεπερνά τα εμπόδια.
- Τη λύση-αποκάλυψη: το συμπέρασμα της ιστορίας.
Δημιουργώντας το προσωπικό σου αφήγημα, θα βοηθήσεις το κοινό να σε αντιληφθεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Φρόντισε να είναι αυθεντικό, να εμπνέει το κοινό και να προσθέτει αξία στην μεταξύ σας σχέση.
Συμπέρασμα
Πολλοί επαγγελματίες παραβλέπουν τη σημασία του personal branding. Ωστόσο, χωρίς ένα ισχυρό personal brand, είναι δύσκολο να σε ξεχωρίσει κανείς ανάμεσα στους εκατοντάδες επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον ίδιο τομέα. Χτίζοντας μία ισχυρή προσωπική επωνυμία προβάλλεις τη μοναδική σου ταυτότητα, επιλέγεις το κατάλληλο brand positioning στην αγορά, ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό και δημιουργείς σύνδεση με το κοινό σου. Το personal branding πρέπει να βασίζεται σε μία ισχυρή στρατηγική που θα καθοδηγεί την πορεία σου με μεθοδικές κινήσεις. Αφιερώνοντας χρόνο στη διαδικασία δημιουργίας του brand σου βαδίζεις μεθοδικά προς την επιτυχία.
Συχνές ερωτήσεις
Μέσω του personal branding παρουσιάζεις ποιος είσαι, τι μοναδικό προσφέρεις και γιατί αυτό που παρέχεις ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Η προβολή ενός ισχυρού προσωπικού brand ωθεί όσους σε γνωρίσουν να εμπιστευθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.
Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, με συμβουλές και χρήσιμα tips.