Google Analytics 4: Πλήρης Οδηγός GA4

marketer looking at google analytics

Τι είναι το Google Analytics 4

Το Google Analytics 4 (GA4) είναι ένα δωρεάν εργαλείο ανάλυσης της Google που καταγράφει τις κινήσεις των επισκεπτών του ιστοτόπου ή της εφαρμογής σου και παρέχει συγκεντρωτικές αναφορές όλων των δεδομένων. Με βάση τα συμβάντα που καταγράφει η πλατφόρμα του Analytics 4, μπορείς να καταγράψεις όλη την διαδρομή που ακολούθησαν οι επισκέπτες του site σου και να κατανοήσεις την συμπεριφορά τους. Ας δούμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Analytics 4, που αντικατέστησε επίσημα τα Universal Analytics (UA) από την 1η Ιουλίου του 2024 και πώς μπορείς να τα αξιοποιήσεις.

Τι προσφέρει το Google Analytics 4

Με το Google Analytics 4 μπορείς να αναλύεις την αλληλεπίδραση των χρηστών με τον ιστότοπο ή το e-shop σου μέσα από ροές δεδομένων και να εστιάσεις περισσότερο σε εκείνα που σε ενδιαφέρουν. Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα πιο δυνατά χαρακτηριστικά του:

  • Ανάλυση δεδομένων μέσα από συμβάντα

Όπως αναφέραμε πρηγουμένως, η καταγραφή της διαδρομής του επισκέπτη στο GA4 γίνεται με βάση τα συμβάντα (events). Αν, για παράδειγμα, ένας χρήστης ολοκληρώσει μία αγορά στο site σου ή κάνει εγγραφή στο newsletter, το Google Analytics θα το καταγράψει ως event. Καταγράφοντας κάθε event, δηλαδή κάθε αλληλεπίδραση που είχε ο χρήστης με το site σου, π.χ. από ποια σελίδα ξεκίνησε η περιήγησή του, πόσα λεπτά έμεινε στην συγκεκριμένη σελίδα, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποίησε, μπορείς να κατανοήσεις καλύτερα την συμπεριφορά του. Τα συμβάντα συλλέγονται αυτόματα και χωρίζονται σε:

  1. Προεπιλεγμένα events: τα προεπιλέγεις όταν κάνεις τις αρχικές ρυθμίσεις στο Analytics.
  2. Events βελτιωμένης μέτρησης: πρόσθετα events που ενεργοποιούνται όταν επιλέξεις την βελτιωμένη μέτρηση.
  3. Προτεινόμενα events: συμβάντα με επιπλέον προκαθοριμένες παραμέτρους, που καταγράφουν πρόσθετες συμπεριφορές χρηστών και αναλύονται στα reports.
  4. Προσαρμοσμένα events: συμβάντα που ορίζεις εσύ, όταν τα διαθέσιμα συμάβντα δεν καλύπτουν τις ανάγκες σου.
marketers analyzing performance on google analytics
  • Πρόβλεψη συμπεριφορών

Η λειτουργία αυτή εφαρμόζει την μηχανική μάθηση για να αναλύσει τα δεδομένα των συμβάντων, κάνοντας δυνατή την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του χρήστη. Για παράδειγμα, εμφανίζει την πιθανότητα να καταγραφεί μία αγορά μέσα σε χρονικό διάστημα 7 ημερών για έναν χρήστη που ήταν ενεργός τον τελευταίο μήνα. Αντίστοιχα, η πρόβλεψη εσόδων εμφανίζει τα αναμενόμενα έσοδα μέσα στον επόμενο μήνα για κάθε ενεργό χρήστη του προηγούμενου μήνα.

  • Προσαρμόσιμα πρότυπα αναφορών

Μέσα από την σελίδα «Εξερεύνηση» αποκτάς πρόσβαση στην συλλογή των βασικών reports για την παρακολούθηση των κύριων metrics, αλλά και δεδομένων που δεν υπάρχουν στις «Αναφορές». Η συλλογή περιλαμβάνει τις εξής καρτέλες αναφορών: Εξερεύνηση ελεύθερης μορφής, Εξερεύνηση κοόρτης, Εξερεύνηση διοχέτευσης, Επικάλυψη τμήματος, Εξερεύνηση χρηστών, Εξερεύνηση διαδρομής και Συνολικός χρόνος ζωής χρήστη. Για καθεμία από αυτές υπάρχει η δυνατότητα διαμόρφωσης μέσα από τις «Μεταβλητές» και τις «Ρυθμίσεις», όπου μπορείς να προσθέσεις ιδιότητες, μετρήσεις και τμήματα και να προσαρμόσεις το χρονικό πλαίσιο των δεδομένων.

Όλες οι σύνθετες τεχνικές που εφαρμόζουν οι «Εξερευνήσεις» στο Analytics 4 παρέχουν πιο λεπτομερή δεδομένα που σε βοηθούν να κατανοήσεις καλύτερα την συμπεριφορά των χρηστών. Τα δεδομένα αυτά μπορείς να ταξινομήσεις, να αναπροσαρμόσεις και να τα εξάγεις για να τα επεξεργαστείς με άλλα tools, ώστε να προσαρμόσεις ανάλογα την στρατηγική σου.

  • Σύνδεση με προϊόντα της Google

Το GA4 υποστηρίζει την ενσωμάτωση με άλλα προϊόντα της Google, όπως η Google Search Console, τα Google Ads και Google Ad Manager (παρακολούθηση της απόδοσης των ad campaigns), Google Play (παρακολούθηση αγορών και συνδρομητών στο app) και Google Cloud (αποθήκευση των δεδομένων). Όλα αυτά σε βοηθούν να ελέγχεις πώς αποδίδει η στρατηγική σου, ώστε να την βελτιώνεις με την πάροδο του χρόνου.

Εκτός από τα παραπάνω χαρακτηριστά, το GA4 ενισχύει επιπλέον την προστασία προσωπικών δεδομένων κατά την συλλογή, διατήρηση και χρήση τους, δείχνοντας συνέπεια στον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (GDPR) και τους νόμους για το απόρρητο μίας πολιτείας των ΗΠΑ (CCPA). Οι επισκέπτες μπορούν πλέον να ρυθμίζουν τα cookies και τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται σε κάθε ιστότοπο, συναινώντας ή μη στην συλλογή τους.

Πώς να κάνεις σύνδεση στο Google Analytics

Για να συνδέσεις τον ιστότοπο, το eshop σου με το GA4, θα χρειαστεί να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό Google, π.χ. ένα gmail. Από εκεί και πέρα, ακολουθείς τα παρακάτω απλά βήματα:  

  1. Μεταβαίνεις στην διεύθυνση https://analytics.google.com/
  2. Πατάς το εικονίδο με το γρανάζι «Διαχειριστής» (κάτω αριστερά), μετά κάνεις κλικ στο κουμπί «Δημιουργία» (πάνω αριστερά) και επιλέγεις «Λογαριασμός».
  3. Προσθέτεις το όνομα του λογαριασμού σου (την επωνυμία σου).
  4. Κάνεις κλικ στην επιλογή «Επόμενο» και προσθέτεις την ιδιοκτησία στον λογαριασμό.

Για να προσθέσεις τις Ροές δεδομένων, δηλαδή από πού θα αντλεί τοAnalytics τα δεδομένα που θα συλλέγει:

  1. Κάνεις κλικ στο «Διαχειριστής» και στη συνέχεια στο «Συλλογή και τροποποίηση δεδομένων»
  2. Αφού κλικάρεις στο «Ροές δεδομένων»
  3. Κάνεις κλικ στην επιλογή «Προσθήκη ροής» και μετά στην επιλογή «Ιστός».
  4. Προσθέτεις το URL του ιστοτόπου σου και μία ονομασία ροής (την επωνυμία σου).
  5. Κάνεις κλικ στην επιλογή «Δημιουργία ροής».

Εγκατάσταση GA4 σε WordPress

Αν το site σου έχει δημιουργηθεί σε πλατφόρμα WordPress μπορείς να τον συνδέσεις με το Analytics 4 εγκαθιστώντας ένα πρόσθετο (plugin), όπως το MonsterInsights. Ένας άλλος τρόπος είναι να χρησιμοποιήσεις το Google Tag Manager. Η προσθήκη της ετικέτας Analytics (Google tag ID) είναι απαραίτητη προκειμένου να ξεκινήσει η πλατφόρμα να συλλέγει δεδομένα. Αφού κατεβάσεις και ενεργοποιήσεις το πρόσθετο «Tag Manager» στο WordPress, θα χρειαστεί να μεταβείς στις «Λεπτομέρειες ροής ιστού», να αντιγράψεις το αναγνωριστικό μέτρησης (ξεκινά με G-) και να το επικολλήσεις στο πεδίο του πρόσθετου. Μετά από κάποιες ώρες, μπορείς να δεις αν το Analytics αντλεί δεδομένα μεταβαίνοντας στις «Λεπτομέρειες ροής ιστού».

google analytics report

Πώς να χρησιμοποιήσεις το GA4

Το Google Analytics 4 είναι ένα αρκετά απλοποιημένο, εύχρηστο εργαλείο, αλλά για να το χρησιμοποιήσεις, θα χρειαστεί να εξοικειωθείς με τα χαρακτηριστικά του. Το μενού του αποτελείται από τις παρακάτω σελίδες:

  • Αρχική σελίδα

Στην αρχική σελίδα βλέπεις μία σύνοψη των αναφορών με τους ενεργούς χρήστες, τα βασικά συμβάντα και τον μέσο χρόνο αφοσίωσης ανά ενεργό χρήστη. Στα δεξιά της οθόνης, έναν συνοπτικό πίνακα με τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, που εμφανίζει τους ενεργούς χρήστες ανά χώρα τα τελευταία 30 λεπτά. Αμέσως μετά, παρουσιάζονται οι κάρτες με τα δεδομένα που έλεγξες πρόσφατα στοGA4 και αμέσω μετά προτάσεις για αναφορές με χρήσιμα δεδομένα. Τα επιλεγμένα ή προσαρμοσμένα insights με τις πιο σημαντικές μετρήσεις και προτάσεις εμφανίζονται στο τέλος της αρχικής σελίδας.

google analytics home page demo account
  • Αναφορές

Στην σελίδα «Αναφορές» βρίσκουμε την σύνοψη αναφορών, που παρουσιάζει τα δεδομένα σε διαφορετικές κάρτες για ένα επιλεγμένο χρονικό πλαίσιο. Εκεί θα δεις, για παράδειγμα, τους συνολικούς χρήστες και από πού προήλθαν (ανά κανάλι, χώρα, κτλ), τις σελίδες με τις περισσότερες προβολές και τα κορυφαία συμβάντα (page view, session start, user engagement, conversions, κτλ). Επίσης, είναι διαθέσιμη η επισκόπηση σε πραγματικό χρόνο, δηλαδή όλους τους ενεργούς χρήστες των τελευταίων 30 λεπτών.

Το Analytics 4 αντλεί επίσης πληροφορίες από την Google Search Console. Γι’αυτό και στην σελίδα των αναφορών μπορείς να δεις με ποιους όρους αναζήτησης βρήκαν οι χρήστες τις σελίδες σου και στοιχεία για την οργανική επισκεψιμότητα ανά σελίδα προορισμού, όπως οι εμφανίσεις, τα rankings και ο χρόνος παραμονής του επισκέπτη. Άλλες χρήσιμες μετρήσεις, που θα βρεις στις «Αναφορές» είναι:

google analytics reports page demo account
  1. Απόκτηση: συνοπτικά όλα τα τα κανάλια από όπου προήλθαν οι επισκέπτες.
  2. Αφοσίωση: όλες οι δημοφιλείς σελίδες με τους περισσότερους επισκέπτες και σημαντικά στοιχεία, όπως οι προβολές και ο χρόνος παραμονής, μαζί με όλα τα συμβάντα.
  3. Δημιουργία εσόδων: τα έσοδα από τις πωλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί.
  4. Διατήρηση: πόσοι είναι οι χρήστες που επιστρέφουν στον ιστότοπο, διαγράμματα για την διατήρηση του χρήστη.
  5. Χαρακτηριστικά χρήστη: δημογραφικά στοιχεία των επισκεπτών.
  6. Τεχνολογία: τα προγράμματα πειρήγησης που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες, αν μπαίνουν από web ή mobile, κτλ.
  7. Βιβλιοθήκη: μία συλλογή από έτοιμα reports και η δυνατότητα για δημιουργία προσαρμοσμένων reports, με τα δεδομένα όπου εστιάζουμε περισσότερο.
  • Εξερεύνηση

Η σελίδα αυτή προσφέρει εύκολη δημιουργία reports για κάθε ιδιοκτήτη επιχείρησης ή marketer. Πέρα από τα επιλεγμένες καρτέλες δεδομένων που έχεις στη διάθεσή σου, η «Εξερεύνηση» σε διευκολύνει να δημιουργήσεις την δική σου αναφορά.

  • Διαφήμιση

Ο συγκεκριμένος τομέας καταγράφει την απόδοση των διαφημίσεων Google Ads και την διαδρομή του χρήστη ως την μετατροπή. Παράλληλα, το GA4 ενισχύει τις δυνατότητες για πιο στοχευμένες διαφημίσεις.

  • Διαχειριστής

Πατώντας το μικρό γρανάζι (κάτω αριστερά) οδηγείσαι στον πίνακα του διαχειριστή, όπου βρίσκεις όλες τις πληροφορίες του λογαριασμού και της ιδιοκτησίας. Από εκεί μπορείς επίσης να παραχωρήσεις πρόσβαση στους συνεργάτες σου για να παρακολουθούν τα δεδομένα του site σου. Αν είσαι διαχειριστής του GA4 και θέλεις να δώσεις πρόσβαση, ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:

  1. Μεταβαίνεις στο «Διαχειριστής» κι έπειτα «Λογαριασμός»
  2. Στο «Διαχείριση πρόσβασης στον λογαριασμό» (πάνω δεξιά) κάνεις κλικ στο +
  3. Επιλέγεις «Προσθήκη χρηστών»
  4. Προσθέτεις το gmail του συνεργάτη σου και επιλέγεις τον ρόλο του
  5. Κάνεις κλικ στο «Ειδοποίηση νέων χρηστών μέσω email» για να ειδοποιηθεί με email.

Συμπέρασμα

Το GA4 είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που μπορεί να σε βοηθήσει να αυξήσεις τις μετατροπές στο site σου, το ηλεκτρονικό κατάστημα ή την εφαρμογή σου. Θα χρειαστεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα μέχρι να εξοικειωθείς με την πλατφόρμα, όμως όσο περισσότερο εξερευνάς τα χαρακτηριστικά της, τόσο θα ανακαλύπτεις τα πλεονεκτήματά του στην διαμόρφωση της στρατηγικής μάρκετινγκ που ακολουθείς, ώστε να γίνει η επιχείρησή σου πιο αποτελεσματική και κερδοφόρα.

Συχνές ερωτήσεις

Πού θα βρω το αναγνωριστικό μέτρησης στο Google Analytics;

Για να βρεις το αναγνωριστικό μέτρησης του θα χρειαστεί να μεταβείς στην ενότητα «Λεπτομέρειες ροής ιστού».

Πώς θα βρω το αναγνωριστικό ιδιοκτησίας στο Google Analytics;

Αν ψάχνεις πώς θα βρεις το αναγνωριστικό ιδιοκτησίας, πηγαίνεις «Διαχειριστής», έπειτα «Ιδιοκτησία» και «Λεπτομέρειες ιδιοκτησίας». Στα δεξιά της οθόνης θα βρεις το αναγνωριστικό ιδιοκτησίας.


newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κάθε μήνα στο email σου νέα, συμβουλές και δοκιμασμένα tips Digital Marketing, που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προβολή της επιχείρησής σου.

No Responses

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *