Τα trends του digital marketing
Στο κατώφλι της νέας χρονιάς, όλοι αναζητούμε τα πιο αποδοτικά digital marketing trends για το 2025 που θα προωθήσουν την επιχειρήσεις μας και θα αξιοποιήσουν τις δυνατότητες τους με τον καλύτερο τρόπο. Ψάχνουμε να βρούμε τρόπους για να αποδώσουν καλύτερα τα δοκιμασμένα κανάλια, ενώ παράλληλα αναζητούμε νέα κανάλια για να προσελκύσουμε το κατάλληλο κοινό, ξεκινώντας από την κατανόηση της συμπεριφοράς του. Ας δούμε όλες τις νέες που θα κυριαρχήσουν τη νέα χρονιά, ρίχνοντας παράλληλα μια ματιά στα πιο αποτελεσματικά κανάλια, που θριάμβευσαν την προηγούμενη.
Ποια marketing trends θα κυριαρχήσουν το 2025;
Το SEO παρέμεινε για ακόμη μία χρονιά το κυρίαρχο κανάλι ψηφιακού μάρκετινγκ όσον αφορά την απόδοση επένδυσης (ROI). Μαζί, επικράτησε το Email marketing, τα οργανικά social media και οι συνεργασίες μεταξύ εταιρειών. Οι πιο αποδοτικές τάσεις στο digital marketing για το 2025 θεωρούνται:
- AI (Artificial Intelligence)
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) παραμένει αναμφισβήτητα ένα από τα πιο δυνατά trends και για το 2025, όχι μόνο γιατί έχει επηρεάσει τον τρόπο που γίνεται το μάρκετινγκ αλλά και όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας. Εκτός από την χρήση του στην παραγωγή περιεχομένου για ιστοσελίδες, την αυτοματοποίηση των καμπανιών και την χρήση των chatbots στην αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές, η χρήση του θα διευρυνθεί και σε άλλους τομείς του ψηφιακού μάρκετινγκ.
- Video
Το βίντεο, που τα τελευταία χρόνια έχει σαρώσει το YouTube και τα social media (Tik Tok, Instagram, Facebook), διατηρεί τη θέση του ανάμεσα στις κυρίαρχες και για το 2025. Με περιεχόμενο ενημερωτικό, ψυχαγωγικό ή εκπαιδευτικό και μία απίστευτη δυναμική λόγω της αμεσότητας στην προσέγγιση του κοινού, έχει αποδειχθεί κλειδί για την δημιουργία αφοσίωσης και δέσμευσης. Γι’αυτό πολλές επιχειρήσεις που επιλέγουν να το εντάξουν στη στρατηγική τους καρπώνονται τα οφέλη του άμεσα.
- Tik Tok
Η πλατφόρμα που έχει κατακλείσει το νεανικό κοινό είναι ένα από τα κορυφαία εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ με 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες κάθε μήνα. Η εκρηκτική δημοτικότητα των βίντεο με viral απήχηση, που προσελκύουν κυρίως την Gen Z και τους millennials, εξηγούν γιατί συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα κορυφαία trends και για το 2025. Η πολυσδιάστατη πλατφόρμα είναι ιδανική για παρουσίαση προϊόντων, storytelling και δυναμική δημιουργία τάσεων με την ενθάρρυνση της συμμετοχής του κοινού. Τα in-app ads, τα shoppable videos και τα ενσωματωμένα εργαλεία ανάλυσης που διαθέτει βοηθούν τις επιχειρήσεις να κατανοούν τις προτιμήσεις του κοινού και να προσαρμόζουν ανάλογα τις στρατηγικές τους.
- Voice search
Η φωνητική αναζήτηση επιλέγεται από όλο και περισσότερους χρήστες, αφού είναι πιο πρακτική και λιγότερο χρονοβόρα από την παραδοσιακή αναζήτηση. Η χρήση φωνητικών βοηθών, όπως το Alexa, το Google Assistant ή το Siri διευκολύνει την γρήγορη αναζήτηση πληροφοριών ακόμη και τις αγορές προϊόντων. Γι’αυτό, είναι απαραίτητη η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για φωνητική αναζήτηση, με την οργάνωση της δομής των ιστοσελίδων, την χρήση long-tail keywords και περιεχομένου που απαντά σε συχνές ερωτήσεις, αλλά και την βελτίωση της ταχύτητας φόρτωσης των σελίδων.
- Visual search
Η οπτική αναζήτηση, έχει φέρει την επανάσταση στον τρόπο που οι χρήστες ανακαλύπτουν πληροφορίες και προϊόντα. Με την βοήθεια εργαλείων, όπως το Google Lens και το Pinterest Lens, μπορείς πλέον αντί για να ψάχνεις στην μπάρα αναζήτησης, να τραβήξεις ή να ανεβάσεις την φωτογραφία ενός αντικειμένου που δεν γωρίζεις τι είναι, για να βρεις πληροφορίες, παρόμοια προϊόντα ή τα καταστήματα που το πουλούν. Εδώ είναι απαραίτητη η βελτιστοποίηση των εικόνων της ιστοσελίδας, που θα πρέπει να έχουν καλή ανάλυση και alt text.
- Augmented Reality (AR)
Η επαυξημένη πραγματικότητα επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν μία εικονική δοκιμή των προϊόντων μέσα από τον υπολογιστή ή το κινητό, χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν το φυσικό κατάστημα. Για παράδειγμα, με την βοήθεια μίας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας, μπορείς να κάνεις μία εικονική δοκιμή να δεις πώς θα φαίνεται το σαλόνι σου με τα νέα έπιπλα, αν ένα συγκεκριμένο ζευγάρι γυαλιών σού ταιριάζει ή αν η απόχρωση ενός κραγιόν είναι η ιδανική. Η εικονική αλληλεπίδραση με τα προϊόντα διευκολύνει την απόφαση αγοράς και μειώνει τις πιθανότητες επιστροφής προϊόντων, ενώ κάνει την διαδικασία των online αγορών πιο ευχάριστη.
- Αυθεντικότητα
Η αυθεντικότητα αποτελεί το κορυφαίο digital marketing trend για το 2025, αφού οι καταναλωτές επιζητούν πλέον ειλικρίνεια και διαφάνεια από τις επιχειρήσεις. Η αυθεντικότητα δεν είναι απλώς ένα περαστικό trend, αλλά αναγκαίο συστατικό για την διαφοροποίηση του brand. Οι καταναλωτές έχουν πλέον πληθώρα επιλογών και είναι περισσότερο ενημερωμένοι, επομένως αναζητούν αυθεντικά μηνύματα που θα καλλιεργήσουν σχέσεις εμπιστοσύνης και συναισθηματικής σύνδεσης. Στρέφουν την προσοχή τους σε brands που δείχνουν το ανθρώπινο πρόσωπό τους, προβάλλουν αυθεντικές ιστορίες και περιεχόμενο που αντικατοπτρίζει τις αξίες της εταιρείας και την αληθινή κουλτούρα τους.
- Omnichannel marketing
Αν βασίζεσαι μόνο σε ένα κανάλι για να οικοδομήσεις το brand σου, θα είναι δύσκολο να ανταπεξέλθεις στο ανταγωνισμό. Σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις θέτουν τις βάσεις για μία επιτυχημένη στρατηγική επιλέγοντας το οmnichannel marketing, δηλαδή την συνοχή σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας και πώλησης. Οι καταναλωτές από την πλευρά τους προτιμούν μία ενιαία εμπειρία, ανεξάρτητα αν αλληλεπιδρούν μέσα από email, τα social media, την ιστοσελίδα ή το φυσικό κατάστημα.
Πώς θα προετοιμαστείς για τα digital marketing trends του 2025
- Επένδυσε στο οmnichannel marketing
Για αποκτήσεις αφοσίωση και να διευρύνεις την προβολή σου στο διαδίκτυο φρόντισε να βρίσκεσαι παντού. Το omnichannel marketing αυξάνει την αναγνωρισιμότητα του brand σου και αυτό επηρεάζει με την σειρά του την απόδοση του SEO. Παράλληλα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα backlinks πολλαπλασιάζουν τα brand mentions, αυξάνουν τα οργανικά rankings και ενισχύουν το CTR (Click-Through-Rate). Όσο περισσότεροι άνθρωποι πληκτρολογούν την επωνυμία σου στο διαδίκτυο και κάνουν κλικ στον ιστότοπό σου, τόσο αυτός βγαίνει ενισχυμένος. Είναι δύσκολο να μάθουμε από πού ξεκίνησε μία μετατροπή (αναζήτηση Google, αποτελέσματα αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης, έρευνα λέξεων-κλειδιών, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κ.λπ.), γι’αυτό είναι καλύτερο όλα τα κανάλια να συνδέονται σε μια ενιαία πλατφόρμα, ώστε να παρέχουν απρόσκοπτο αγοραστικό ταξίδι (buyer’s journey).
- Διατήρησε την αυθεντικότητά σου
Οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν από εταιρείες με τις οποίες νιώθουν σύνδεση. Επικεντρώσου στην κατανόηση των αναγκών τους, εστίασε στην εξατομίκευση των μηνυμάτων σου και πρόσφερε αξία, ανεξάρτητα από το αν το κοινό σου θα προχωρήσει σε κάποια μετατροπή ή όχι. Έτσι θα δημιουργήσεις μακροχρόνιες σχέσεις με το αγοραστικό κοινό. Η αυθεντικότητα σε ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, αυξάνει την αξιοπιστία του brand σου και ενισχύει την αφοσίωση και την εμπιστοσύνη του κοινού σου. Για να προβάλλεις την αυθεντικότητά σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις περιεχόμενο που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι οι χρήστες (user-generated content), να προβάλλεις το brand σου μέσα από συνεργασίες με influencers και φυσικά να αλληλεπιδράς απευθείας με τους πελάτες σου. Φρόντισε το brand σου να υποστηρίζει έναν σκοπό, όπως η περιβαλλοντική βιωσιμότητα ή η κοινωνική ισότητα. Μην ξεχνάς ότι το 80% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για αγαθά που παράγονται μέσα από βιώσιμες διαδικασίες.
- Κάνε βελτιστοποίηση για voice & visual search
Η φωνητική και η οπτική αναζήτηση διαφέρουν από την παραδοσιακή αναζήτηση που βασίζεται σε λέξεις-κλειδιά. Γι’αυτό, είναι απαραίτητη η βελτιστοποίηση του περιεχομένου με long-tail keywords αλλά και η βελτιστοποίηση των εικόνων, των βίντεο κ.λπ. Είναι ένας απλός τρόπος για να βελτιώσεις την ορατότητα του ιστοτόπου σου για φωνητική αναζήτηση και να ξεχωρίσεις στην οπτική αναζήτηση σε πλατφόρμες όπως το Google Lens και το Pinterest.
- Χρησιμοποίησε chatbots
Η χρήση των chatbots προσφέρει υποστήριξη σε 24ωρη βάση. Οι βελτιωμένες υπηρεσίες, η άμεση εξυπηρέτηση και η εξατομικευμένη υποστήριξη σε όλα τα κανάλια βελτιώνει την εμπειρία χρήστη, καθώς οι πελάτες δεν χρειάζεται να περιμένουν για απάντηση μέσω chat ή email. Η συνεπής ανταπόκριση στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού δημιουργεί επαναλαμβανόμενους πελάτες και πρεσβευτές του brand σου.
Συμπέρασμα
Σε έναν κόσμο όπου οι καταναλωτές μετακινούνται αδιάκοπα από το φυσικό στο ψηφιακό περιβάλλον, η προσαρμογή στα νέα δεδομένα είναι καθοριστική για να αποκτήσεις και να διατηρήσεις το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών, η προβολή της αυθεντικότητάς σου, η συνοχή της εικόνας του brand σου σε όλα τα κανάλια και η δημιουργία περιεχομένου που απαντά σε ερωτήσεις με συνοπτικό τρόπο είναι τα σημεία όπου πρέπει να εστιάσεις την επόμενη χρονιά. Επίσης, ας μην ξεχνάμε ότι οι επιχειρήσεις που παραμένουν πιστές στις περιβαλλοντικές, κοινωνικές και πολιτισμικές τους δεσμεύσεις προάγοντας την βιωσιμότητα και την προστασία των προσωπικών δεδομένων ενισχύουν την εικόνα τους και προσελκύουν καταναλωτές που εκτιμούν τις αξίες αυτές.
Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κάθε μήνα στο email σου νέα, συμβουλές και δοκιμασμένα tips Digital Marketing, που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προβολή της επιχείρησής σου.