Πώς καταχωρώ την επιχείρησή μου στο Google Maps

google maps

Τι είναι το Google Μy Business;

To Google Business Profile (Google My Business) είναι μία πλατφόρμα που διευκολύνει τους χρήστες του διαδικτύου να εντοπίσουν την επιχείρησή σου στην αναζήτηση και στους χάρτες της Google. Τα τελευταία χρόνια, με τη διάδοση της mobile αναζήτησης, η καταχώρηση των επιχειρήσεων στο Google My Business και στο Google Maps αποτελεί προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση που επιδιώκει την προσέλκυση τοπικού κοινού. Αποτελεί επίσης μία από τις βασικές τεχνικές του Local SEO. Αν διατηρείς τοπική επιχείρηση και στόχος σου είναι να προσελκύσεις πελάτες από την περιοχή σου, φρόντισε να δημιουργήσεις άμεσα ένα επιχειρηματικό προφίλ Google.

Γιατί το Google Business Profile είναι απαραίτητο για την επιχείρησή μου;

Η καταχώρηση της επιχείρησής σου στο Google Business Profile ενισχύει την προβολή και την αξιοπιστία της στο κοινό, προσελκύοντας νέους πελάτες. Επιπλέον, ενισχύει το τοπικό SEO και παρέχει πρόσβαση σε σημαντικά δεδομένα γύρω από τον τρόπο που οι πελάτες σου αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σου. Πιο αναλυτικά, τα οφέλη από την καταχώρηση στο Google My Business είναι:

  • Προσέλκυση νέων πελατών

Διατηρώντας ένα βελτιστοποιημένο προφίλ στο Google My Business κάνεις την επιχείρησή σου ορατή σε ένα ευρύτερο κοινό που ψάχνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου στην αναζήτηση Google. Έτσι, προσελκύεις τοπική πελατεία από τις γύρω περιοχές χρησιμοποιώντας την τοποθεσία σου ως πλεονέκτημα.

  • Οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας

Ένα πλήρες και ενημερωμένο επιχειρηματικό προφίλ αυξάνει την αξιοπιστία της επιχείρησής σου στο κοινό. Οι ακριβείς λεπτομέρειες, όπως τα στοιχεία επικοινωνίας, η τοποθεσία, οι ώρες λειτουργίας, οι φωτογραφίες της επιχείρησής σου, αλλά και οι κριτικές από πελάτες προτρέπουν το κοινό να εμπιστευθεί την επιχείρησή σου και ανοίγει νέες προοπτικές. Επιπλέον, απαντώντας στα σχόλια που αφήνουν οι πελάτες σου στα reviews δείχνεις πόσο εκτιμάς την προτίμηση που δείχνουν στην επιχείρησή σου.

Πώς καταχωρώ την επιχείρησή μου στο Google Maps
  • Πρόσβαση σε δεδομένα και Analytics

Η Google παρέχει σημαντικά δεδομένα σχετικά με το πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με την καταχώριση της επιχείρησής σου, π.χ. πόσοι την εντόπισαν μέσα από την αναζήτηση, πόσοι πραγματοποίησαν κλήσεις απευθείας από το προφίλ της, καθώς και πόσοι επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα της. Αυτά τα στοιχεία είναι σημαντικά για να κατανοήσεις τη συμπεριφορά των πελατών σου και να προσαρμόσεις ανάλογα την στρατηγική σου.

  • Ενίσχυση του τοπικού SEO

Κάθε επιχείρηση που δημιουργεί Google Business Profile αποκτά υψηλή ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης με προτεραιότητα προβολής στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης, επομένως αποκτά αυξημένη επισκεψιμότητα μέσα από τις πρακτικές του τοπικού SEO.

  • Προσβασιμότητα από κάθε συσκευή

Πολλοί πελάτες αναζητούν πλέον υπηρεσίες στις κινητές συσκευές τους. Οι πληροφορίες του Google My Business είναι προσβάσιμες από οποιαδήποτε συσκευή, ενώ δίνεται η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας μέσα από τους συνδέσμους του προφίλ. Έτσι, το προφίλ Google Business διευκολύνει το κοινό σου να εντοπίσει γρήγορα την τοποθεσία της επιχείρησής σου, να δει το ωράριο λειτουργίας της ή να επικοινωνήσει μαζί σου.

Άλλα πλεονεκτήματα του Google My Business:

  • Προσφέρει την δυνατότητα δημιουργίας δωρεάν ιστοσελίδας
  • Οι χρήστες μπορούν να βρουν πόσο κοντά ή μακριά από την επιχείρησή σου βρίσκονται και με ποιον τρόπο μπορούν να την προσεγγίσουν με το αυτοκίνητο, τα μέσα μεταφοράς ή τα πόδια.
  • Η καταχώρηση γίνεται εντελώς δωρεάν

Πώς θα προσθέσω την επιχείρησή μου στο Google Maps;

Η δημιουργία προφίλ επιχείρησης στο Google Business Profile και το Google Maps προσφέρει την δυνατότητα στα άτομα που βρίσκονται στην περιοχή σου να εντοπίζουν την επιχείρησή σου είτε από τον υπολογιστή ή το κινητό τους. Για να δημιουργήσεις το προφίλ πρέπει να διαθέτεις έναν ενεργό λογαριασμό Google, π.χ. Gmail.  

Αρχικά, κατευθύνεσαι στην σελίδα του Google Business Profile – Επιχειρηματικό προφίλ Google. Από εκεί και πέρα, η διαδικασία είναι απλή, φτάνει να ακολουθήσεις τα βήματα που σου υποδεικνύονται σε κάθε στάδιο. Πρώτα κάνεις κλικ στο «σύνδεση» για να συνδεθείς με τον λογαριασμό Google, π.χ. το Gmail σου. Αν δεν έχεις, θα πρέπει να δημιουργήσεις έναν. Μετά την σύνδεση, θα χρειαστεί να συμπληρώσεις τα στοιχεία της επιχείρησής σου:

  • Την επωνυμία της επιχείρησής σου (συμπλήρωσε το όνομα της επιχείρησής σου)
  • Τον τύπο επιχείρησης (ηλεκτρονικό ή τοπικό κατάστημα, παροχή υπηρεσιών)
  • Την κατηγορία της επιχείρησης (παρέχεται μία λίστα με επιλογές για να επιλέξεις)
  • Την διεύθυνση της επιχείρησής σου
  • Tην τοποθεσία (αρκεί να σύρεις και να μεγεθύνεις τον χάρτη που εμφανίζεται τοποθετώντας τον δείκτη στο σημείο ακριβώς όπου βρίσκεται η επιχείρησή σου)
  • Τα στοιχεία επικοινωνίας που θέλεις να εμφανίζονται στους πελάτες (π.χ. τηλέφωνο, ιστότοπο)
Πώς καταχωρώ την επιχείρησή μου στο Google Maps

Μετά την καταχώρηση της επιχείρησής σου θα πρέπει να επαληθεύσεις ότι είσαι ο κάτοχός της, ώστε να μπορείς να διαχειρίζεσαι το επιχειρηματικό προφίλ.  Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι επαλήθευσης στο Google My Business:

  • Επαλήθευση με βίντεο
  • Άμεση επαλήθευση
  • Επαλήθευση με καρτ ποστάλ
  • Επαλήθευση μέσω τηλεφωνικής κλήσης
  • Επαλήθευση μέσω email

Για τις περισσότερες επιχειρήσεις απαιτείται επαλήθευση μέσω βίντεο. Επομένως, το πρώτο βήμα για την επαλήθευση με βίντεο είναι το ανέβασμα ενός βίντεο της επιχείρησης, όπου εμφανίζεται η περιοχή γύρω από την επιχείρησή σου, μία επιγραφή με το όνομα της επιχείρησης και υλικό που αποδεικνύει την κυριότητα του χώρου όπου στεγάζεται η επιχείρησή σου.

Το βίντεο επαλήθευσης δεν δημοσιεύεται, αλλά χρησιμοποιείται από την Google αποκλειστικά για την διαδικασία της επαλήθευσης. Έτσι, θα οι χρήστες θα μπορούν να είναι βέβαιοι ότι πρόκειται για μία πραγματική επιχείρηση. Αφού πραγματοποιηθεί η επαλήθευση (γίνεται μέσα σε μερικές μέρες), μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση στον πίνακα ελέγχου του Google Business Profile, να ενημερώσεις το όνομα της επιχείρησής σου και τις υπόλοιπες πληροφορίες στο επιχειρηματικό προφίλ σου.

Πώς θα βελτιστοποιήσω το προφίλ της επιχείρησής μου;

Για να βελτιώσεις την ορατότητα της επιχείρησής σου στην αναζήτηση Google φρόντισε να βελτιστοποιήσεις το προφίλ της, ενσωματώνοντας στα στοιχεία και στην περιγραφή της keywords που αναζητούν οι χρήστες. Έτσι θα μεγιστοποιήσεις τις πιθανότητες να εμφανιστείς σε μία από τις πρώτες θέσεις στα αποτελέσματα της Google. Επίσης, είναι σημαντικό να κρατάς ενημερωμένα τα στοιχεία της επιχείρησής σου και να ανεβάζεις ποιοτικό φωτογραφικό υλικό.

Συμπέρασμα

Το Google My Business είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της προβολής, της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου, παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες. Ενισχύει το τοπικό SEO και απαιτεί μηδενικό κόστος για την καταχώρηση. Αν δεν έχεις δημιουργήσει ακόμη Google Business Profile ακολούθησε τα παραπάνω βήματα για να επωφεληθείς από την προβολή που σου προσφέρει.

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κάθε μήνα στο email σου νέα, συμβουλές και δοκιμασμένα tips Digital Marketing, που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προβολή της επιχείρησής σου.

Σχόλια

Χωρίς σχόλια για εμφάνιση.