On-Page SEO: τι είναι και πώς να το εφαρμόσεις σωστά (παραδείγματα)

on-page SEO

Τι είναι το On-Page SEO;

On-Page SEO είναι η βελτιστοποίηση του περιεχομένου και του κώδικα HTML μίας ιστοσελίδας, με στόχο την υψηλή κατάταξη και την μεγαλύτερη προβολή της στις μηχανές αναζήτησης. Το On-Page SEO αφορά όλα τα στοιχεία που διαμορφώνουν την δομή και το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας, όπως το URL, τον τίτλο και τις κεφαλίδες, την μετα-περιγραφή, τους εσωτερικούς συνδέσμους, το κείμενο κτλ. Είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της βελτιστοποίησης, γιατί βοηθά να δομηθεί σωστά το περιεχόμενο της σελίδας, ώστε ο ώστε ο αλγόριθμος της Google να γνωρίζει ακριβώς σε τι αφορά.

Όταν οι ανιχνευτές της Google αναλύσουν όλα τα στοιχεία της σελίδας και τα αποθηκεύσουν στο ευρετήριο (index) της Google, τότε θα εμφανιστεί στα οργανικά αποτελέσματα. Αν όλα λειτουργήσουν άψογα και το περιεχόμενό της είναι εξαιρετικό, η σελίδα μπορεί να εκτοξευτεί στις πρώτες θέσεις της οργανικής αναζήτησης.

Άλλη σημαντική παράμετρος της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων είναι το Off-page SEO, που βασίζεται στην δημιουργία υπερσυνδέσμων (link building), τα γνωστά backlinks, από άλλους ιστοτόπους, σε τεχνικές του content marketing και την προβολή του brand στα social media και το διαδίκτυο. Το τρίπτυχο συμπληρώνει το τεχνικό SEO, που εστιάζει στην ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας, το responsive design, το πρωτόκολλο HTTPS, κ.α.

on page SEO

Πώς γίνεται η βελτιστοποίηση On-Page SEO;

Το On-Page SEO εστιάζει σε συγκεκριμένες τεχνικές βελτιστοποίησης, ώστε η Google να κατανοεί το περιεχόμενο των ιστοσελίδων πιο εύκολα. Αυτές αφορούν:

  • Το URL

Το URL κάθε σελίδας πρέπει να είναι σύντομο (2-4 λέξεις) και να περιλαμβάνει απαραίτητα το target keyword, δηλαδή την λέξη-κλειδί, στην οποία στοχεύει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Για παράδειγμα, αν η λέξη-κλειδί είναι «on-page SEO» ένα SEO friendly URL πρέπει να έχει την εξής μορφή: https://symmetrymarketing.gr/on-page-seo/ Προσοχή: αναφερόμαστε αποκλειστικά σε σελίδες που δεν έχουν δημοσιευτεί. Αν μία σελίδα έχει ήδη δημοσιευτεί και έχει καλή κατάταξη, η αλλαγή του URL μπορεί να οδηγήσει σε πτώση στην κατάταξη. Αν η αλλαγή URL κρίνεται απαραίτητη, η ανακατεύθυνση της σελίδας σε μία άλλη είναι η καλύτερη λύση. Οι ανακατευθύνσεις 301 είναι κομμάτι του Τεχνικού SEO.

  • SEO Title tag

Το SEO title tag είναι ο τίτλος που βλέπουν οι χρήστες όταν μία ιστοσελίδα εμφανίζεται στα αποτελέσματα της Google. H προσθήκη του focus keyword στην αρχή του SEO τίτλου, του δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα και οδηγεί την σελίδα σε υψηλότερη κατάταξη. Ο τίτλος SEO πρέπει να είναι συνοπτικός και περιγραφικός και να περιλαμβάνει λιγότερους από 60 χαρακτήρες συνολικά. Το WordPress διαθέτει ένα δωρεάν πρόσθετο, το Yoast SEO, που ελέγχει τον αριθμό των χαρακτήρων σε κάθε SEO title tag. Ο τίτλος SEO δεν πρέπει να συγχέεται με τον τίτλο της σελίδας (Page title), που περιγράφει το περιεχόμενό της. Παρόλα αυτά, όσοι δουλεύουν σε περιβάλλον WordPress θα έχουν παρατηρήσει ότι ο τίτλος SEO συμπληρώνεται αυτόματα με την δημιουργία του τίτλου της σελίδας.

  • Κεφαλίδες

Οι κεφαλίδες (HTML Headings) είναι οι τίτλοι και οι υπότιτλοι μίας ιστοσελίδας, που χρησιμοποιούνται για να ταξινομείται θεματικά το περιεχόμενό της. Έτσι, οι χρήστες το διαβάζουν πιο εύκολα και τα googlebots κατανοούν καλύτερα ποιο είναι το κύριο θέμα και ποιες οι δευτερεύουσες πληροφορίες. Η ετικέτα H1 είναι μόνο μία και αποτελεί τον τίτλο της σελίδας. Από εκεί και πέρα, οι κεφαλίδες H2, H3, κ.ο.κ. μπορεί να είναι περισσότερες, ανάλογα με την οργάνωση του περιεχομένου. Το target keyword πρέπει να περιλαμβάνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερες κεφαλίδες.

  • Mετα-περιγραφή (Meta description)

Η μετα-περιγραφή εμφανίζεται στα οργανικά αποτελέσματα ακριβώς κάτω από τον τίτλο SEO. Συνοψίζει το περιεχόμενο της σελίδας στους χρήστες, ώστε να έχουν μία εικόνα των πληροφοριών που περιέχει της και καθορίζει αν θα προχωρήσουν ή όχι σε κλικ. Αν η μετα-περιγραφή είναι αρκετά ελκυστική, ώστε να επισκεφθούν την ιστοσελίδα, θα ανεβάσει το Click-through-Rate (CTR), πράγμα που θα σηματοδοτήσει στην Google ότι πρόκειται για μία σημαντική σελίδα. Καλό είναι η μετα-περιγραφή να μην ξεπερνά τους 155 χαρακτήρες και φυσικά να περιλαμβάνει την στοχευμένη λέξη-κλειδί.

  • Εναλλακτικό κείμενο

Αναφορά στο target keyword πρέπει να γίνεται και στο εναλλακτικό κείμενο (alt text ή alt tag) που συνοδεύει κάθε εικόνα μίας ιστοσελίδας, ώστε και τα googlebots να κατανοήσουν το περιεχόμενό της. Επίσης, το εναλλακτικό κείμενο βοηθά τα άτομα με προβλήματα όρασης να διαβάσουν, με την βοήθεια screen readers, το εναλλακτικό κείμενο που θα εμφανιστεί, σε περίπτωση που η φόρτωση της εικόνας αποτύχει.

  • Εσωτερικοί σύνδεσμοι

Ένας ιστότοπος με σελίδες πλούσιες σε περιεχόμενο πρέπει να διαθέτει άρτια δομή. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι (internal links) είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του On-Page SEO, αφού βοηθούν τους χρήστες να περιηγηθούν από την μία στην άλλη σελίδα του ιστοτόπου και να έχουν εύκολη πρόσβαση σε περιεχόμενο με θεματική συνάφεια. Τα internal links καθοδηγούν επίσης τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν, να ευρετηριάσουν και κατανοήσουν το περιεχόμενο και την θεματική σύνδεση των σελίδων ενός ιστοτόπου, μεταφέροντας παράλληλα page authority από την μία σελίδα στην άλλη. Η παρουσία εσωτερικών συνδέσμων είναι σημαντική, γιατί μειώνει τόσο το bounce rate, δηλαδή τον χρόνο στην διάρκεια του οποίου ο χρήστης εγκαταλείπει την σελίδα, όσο και το dwell time, τον χρόνο που του παίρνει για να πατήσει το βέλος και να μεταφερθεί στην προηγούμενη σελίδα, από όπου μπήκε στο website.

  • Εξερχόμενοι σύνδεσμοι

Οι εξερχόμενοι σύνδεσμοι (outbound links), που οδηγούν από τον δικό σου ιστότοπο σε άλλες συναφείς ιστοσελίδες, ενισχύουν την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου. Όταν μία ιστοσελίδα οδηγεί σε αξιόπιστες πηγές, δείχνει στις μηχανές αναζήτησης ότι παρέχει σημαντικές πληροφορίες, πράγμα που ενισχύει την κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.

  • Βελτιστοποίηση πολυμέσων

Κομμάτι του On-Page SEO είναι και η βελτιστοποίηση των πολυμέσων. Και για τα multimedia, είναι σημαντικό το όνομα αρχείου (file name) να περιλαμβάνει το target keyword. Αν πρόκειται για long-tail keyword καλό είναι να χωρίζεται με κάτω παύλες, π.χ. on_page_seo. Επίσης, πριν το ανέβασμα της εικόνας στο CMS, είναι απαραίτητη η συμπίεση του αρχικού της μεγέθους με ένα πρόγραμμα όπως το TinyPNG, ώστε να φορτώνει γρήγορα, χωρίς να υστερεί σε ποιότητα. Οι εικόνες, τα βίντεο και τα infographics μειώνουν το bounce rate και παράλληλα αυξάνουν τον χρόνο παραμονής των χρηστών σε μία ιστοσελίδα.

Το βελτιστοποιημένο κείμενο στο On-Page SEO

Όπως είδαμε, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όλα αυτά όμως δεν έχουν νόημα αν το κείμενο της ιστοσελίδας δεν είναι εξαιρετικό. Το πλούσιο, χρήσιμο και πρωτότυπο περιεχόμενο, που εστιάζει σε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά και ανταποκρίνεται στην πρόθεση αναζήτησης του χρήστη προσφέροντάς του απαντήσεις σε αυτό που ψάχνει, προσθέτει αξία στην εμπειρία του. Το ζητούμενο λοιπόν είναι η ποιότητα των πληροφοριών και η συνάφειά τους με αυτό που αναζητά ο χρήστης στο διαδίκτυο. Αυτό είναι το περιεχόμενο που προτιμούν να προβάλλουν οι μηχανές αναζήτησης. Αντίθετα, το προχειρογραμμένο ή διπλότυπο περιεχόμενο εντοπίζεται και επηρεάζει αρνητικά την κατάταξη. Η εξίσωση είναι απλή: εξαιρετικό περιεχόμενο και On-Page SEO ίσον υψηλή κατάταξη.

Συμπέρασμα

Το On-Page SEO αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της βελτιστοποίησης ιστοσελίδων, που όχι μόνο επιτρέπει στην Google να κατανοήσει και να ευρετηριάσει το περιεχόμενο ενός website αλλά και στους χρήστες να περιηγηθούν με μεγαλύτερη ευκολία στον ιστότοπο, ενισχύοντας το UX (User Experience). Ένας τεχνικός έλεγχος (SEO audit) θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε τυχόν τεχνικά προβλήματα που εμποδίζουν την ευρετηρίαση του ιστοτόπου, ώστε οι τεχνικές SEO να αποδώσουν τα μέγιστα.

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κάθε μήνα στο email σου νέα, συμβουλές και δοκιμασμένα tips Digital Marketing, που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προβολή της επιχείρησής σου.