Πώς να αυξήσεις το traffic με Local SEO

τι είναι το local SEO

Τι είναι το Local SEO

Local SEO ή τοπικό SEO είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για τις μηχανές αναζήτησης με στόχευση την καλύτερη κατάταξη στα τοπικά οργανικά αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει την εμφάνιση της επιχείρησής σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, π.χ. Google, για μία συγκεκριμένη χώρα, πόλη ή περιοχή.

Οι επιχειρήσεις που εφαρμόζουν το τοπικό SEO όχι μόνο εμφανίζονται στα τοπικά αποτελέσματα αλλά βελτιώνουν την εμφάνισή τους και στους χάρτες της Google. Επομένως, κάθε επιχείρηση που διαθέτει φυσικό κατάστημα είναι απαραίτητο να κάνει βελτιστοποίηση για την τοπική αναζήτηση, διαφορετικά μπορεί να χάσει ένα μεγάλο κομμάτι πελατών από την τοπική αγορά.

τι είναι το local SEO

Πώς γίνεται η τοπική αναζήτηση

Tο 46% των διαδικτυακών αναζητήσεων γίνονται με τοπική πρόθεση, δηλαδή σχεδόν μία στις δύο αναζητήσεις αφορούν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που βρίσκεται στην πόλη ή την περιοχή του χρήστη.

Αυτό σημαίνει ότι το τοπικό SEO μπορεί να ωφελήσει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις προσφέροντας μεγαλύτερη ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης, που ισοδυναμεί με περισσότερους leads και μεγαλύτερο traffic. Ας δούμε όμως πώς γίνεται η τοπική αναζήτηση.

Σήμερα, η Google αναγνωρίζει την πρόθεση αναζήτησης του χρήστη και προβάλλει πρώτα τα τοπικά αποτελέσματα ακόμη και χωρίς την προσθήκη γεωγραφικής περιοχής. Ωστόσο, η πλειοψηφία των διαδικυακών χρηστών επιλέγει την τοπική αναζήτηση, προσδιορίζοντας συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια. Παραδείγματα τοπικής αναζήτησης είναι τα εξής:

  • Οφθαλμίατροι κοντά μου
  • Κλειδαράς κέντρο
  • Προώθηση ιστοσελίδων SEO Θεσσαλονίκη

Μετά την αναζήτηση, εμφανίζεται το πακέτο τοπικής αναζήτησης ή local pack, που παρουσιάζει τρεις τοπικές επιχειρήσεις κάτω από τον χάρτη της πόλης, όπου προσδιορίζεται η ακριβής τους τοποθεσία.

τι είναι το local SEO

Με ποια κριτήρια επιλέγει η Google τις επιχειρήσεις που θα προβληθούν στο local pack; Το τοπικό πακέτο, που αρχικά συμπεριελάμβανε 7 επιχειρήσεις, προβάλλει πλέον 3, οι οποίες με βάση τον αλγόριθμο της Google είναι οι πιο σχετικές με την αναζήτηση που έχει προηγηθεί. Οι επιχειρήσεις αυτές αποκτούν ενισχυμένη διαδικτυακή παρουσία, αφού προβάλλονται στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων. Παρόλα αυτά, καθε επιχείρηση μπορεί να ωφεληθεί από το τοπικό SEO, ακόμη κι αν δεν συγκαταλέγεται ανάμεσα στις 3 επιλεγμένες του Local Pack.

Πώς να κάνεις βελτιστοποίηση για τοπική αναζήτηση

Καταχώριση στο Google My Business

Ένα από τα βασικά βήματα στο Local SEO είναι η καταχώριση του ονόματος της επιχείρησής σας στο Google My Business. Η καταχώριση στο GMB είναι καθοριστική για την τοπική κατάταξη, αφού από εκεί μπορούν να σας εντοπίσουν όσο αναζητούν παρόμοιες υπηρεσίες με αυτές που παρέχετε. Στο Google My Business θα πρέπει να συμπεριλάβετε την κατηγορία προϊόντων ή υπηρεσιών, τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, τις ώρες εξυπηρέτησης και έναν σύνδεσμο που οδηγεί στον ιστότοπό σας.

Ακριβές και ενημερωμένο NAP

Το όνομα (Name), η διεύθυνση (Address) και το τηλέφωνο (Phone) της επιχείρησής σας πρέπει να είναι ακριβή και ενημερωμένα σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες και τους καταλόγους αλλά και στον ιστότοπό σας. Τα σωστά και ενημερωμένα στοιχεία προσδίδουν συνέπεια και αξιοπιστία, που αξιολογούνται με ιδιαίτερη βαρύτητα από τη Google.

Βελτιστοποίηση περιεχομένου για τοπική αναζήτηση

Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου του ιστοτόπου σας για συγκεκριμένες τοποθεσίες γίνεται με  λέξεις-κλειδιά που είναι πιο πιθανό να αναζητήσουν οι τοπικοί πελάτες στις μηχανές αναζήτησης. Η έμφαση στην τοπικότητα, όπως για παράδειγμα η προσθήκη της περιοχής όπου δραστηριοποιείστε σε title tag και επικεφαλίδες, είναι είναι ένα ακόμη στοιχείο που κάνουν τη διαφορά ανάμεσα στο παραδοσιακό SEO και τη βελτιστοποίηση για τοπική αναζήτηση.

Διαδικτυακές κριτικές & αξιολογήσεις

Local Backlinks

Οι κριτικές ικανοποιημένων πελατών σε Google, Yelp, και άλλες πλατφόρμες παίζουν σημαντικό ρόλο στο τοπικό SEO. Οι απαντήσεις σας τόσο σε θετικές και όσο και σε αρνητικές κριτικές δείχνουν τη δέσμευσή σας στην ικανοποίηση των πελατών. Ειδικότερα, για τη Google, ο αριθμός και η ποιότητα των reviews έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιολόγηση της επιχείρησής σας.

local SEO and customer reviews

Τα Local Backlinks συνδέουν τον ιστότοπό σας με άλλους ιστοτόπους στην ίδια γεωγραφική περιοχή, ενισχύοντας το traffic & το authority του website της επιχείρησής σας. Local Backlinks μπορεί να προέρχονται από άρθρα ιστολογίου, χορηγίες σε τοπικές εκδηλώσεις, ανακοινώσεις στον τοπικό Τύπο. Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να δίνουν έμφαση στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Φυσικά, και πάλι γίνεται χρήση keywords σε συνδυασμό με τη γεωγραφική αναφορά, π.χ. «Λογιστής στην Καλαμαριά».

Βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές

Σύμφωνα με έρευνες, η πλειοψηφία των τοπικών αναζητήσεων γίνεται από κινητές συσκευές. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο να διαθέτετε ένα website βελτιστοποιημένο για κινητές συσκευές, που θα προσφέρει προσβασιμότητα οποιαδήποτε στιγμή, όπου και να βρίσκεται ο χρήστης. Πολλές φορές μάλιστα, οι χρήστες καλούν τις επιχειρήσεις απευθείας από τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Εγγραφή σε επαγγελματικούς καταλόγους

Η εγγραφή σε, τοπικούς και μη, επαγγελματικούς καταλόγους θα σας συμπεριλάβει στους επαγγελματίες του κλάδου σας και θα εμφανίσει την επιχείρησή σας σε όσους ψάχνουν αντίστοιχες υπηρεσίες.

Παρακολούθηση απόδοσης

Εργαλεία όπως το Google Analytics, το Google Search Console είναι απαραίτητα για τον έλεγχο και την καταγραφή της απόδοσης της στρατηγικής σας, ώστε να ενισχύσετε τις προσπάθειες που αποδίδουν και να επαναπροσδιορίσετε λιγότερο επιτυχημένες κινήσεις.

Συμπέρασμα

To τοπικό SEO αφορά τις επιχειρήσεις με φυσική παρουσία και τα καταστήματα λιανικής που θέλουν να προβληθούν στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης. Μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη διαδικτυακή προβολή της επιχείρησής σας και να αυξήσει τη στοχευμένη επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σας, προσελκύοντας περισσότερους δυνητικούς πελάτες. Η σωστή εφαρμογή του σε συνδυασμό με την κατάλληλη στρατηγική SEO θα δώσει πραγματική ώθηση στην επιχείρησή σας.

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις σχετικά με το SEO και το branding.

Tags: