SEO και brand building
Για κάθε επιχείρηση που επιδιώκει την οικοδόμηση ενός αξιόπιστου brand υπάρχει σήμερα ένας ισχυρός σύμμαχος. SEO και Branding ενώνουν τις δυνάμεις τους στην υπηρεσία του brand building, συμβάλλοντας στην οικοδόμηση μίας αξιόπιστης επωνυμίας με εκτεταμένη προβολή στο διαδίκτυο, ισχυρή εικόνα και ξεχωριστή φωνή, ώστε να κερδίζει την εμπιστοσύνη του κοινού.
Είτε είσαι ελεύθερος επαγγελματίας είτε διατηρείς μικρή ή μεσαία επιχείρηση, το SEO θα σε βοηθήσει να χτίσεις ένα brand με δυνατή παρουσία που θα προσελκύει όλο και περισσότερους πελάτες. Αυτό δεν είναι μία διαδικασία που γίνεται από την μία μέρα στην άλλη. Χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για να αποδώσει. Πριν εξετάσουμε ποιες είναι οι στρατηγικές που αποδίδουν, ας δούμε πρώτα γιατί το SEO είναι απαραίτητο για την οικοδόμηση του brand.
Γιατί το SEO είναι σημαντικό στο branding
Το SEO είναι ζωτικής σημασίας για το online brand σου, είτε πρόκειται για εταιρικό ή για personal brand. Υπάρχουν πολλές στρατηγικές SEO που μπορούν να βοηθήσουν στην οικοδόμηση του brand, με την καθεμία να προσφέρει διαφορετικά, αλλά εξίσoυ σημαντικά οφέλη:
- Ενίσχυση του brand awareness
Η αυξημένη προβολή στις μηχανές αναζήτησης κάνει το brand σου γνωστό στο ευρύ κοινό, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητά του, ενώ παράλληλα αυξάνει σημαντικά την οργανική επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σου και τους δυνητικούς πελάτες.
- Οικοδόμηση του brand authority
Η αναφορά του brand σου μέσα από ποιοτικά backlinks αλλά και η συνεπής παρουσία του στα social media σε καθιερώνουν ως αυθεντία στον κλάδο σου, συνεισφέροντας στην οικοδόμηση ενός ισχυρού brand name και την ενίσχυση της αφοσίωσης του κοινού σου.
- Σωστή τοποθέτηση στην αγορά
Η παρακολούθηση της απήχησης του brand σου βοηθούν στην κατάλληλη τοποθέτηση της επωνυμίας σου στην αγορά (brand positioning), που θα αντανακλά, μέσα από τον κατάλληλο τόνο και ύφος, την προσωπικότητα της επωνυμίας σου σε όλα τα κανάλια και θα απηχεί τα ιδανικά του κοινού-στόχου.
Πώς να χρησιμοποιήσεις το SEO στο branding (τεχνικές και παραδείγματα)
Υπάρχουν πολλές στρατηγικές SEO που μπορούν να σε βοηθήσουν να χτίσεις την επωνυμία σου, να αυξήσεις την προβολή της και να ενισχύσεις την αναγνωρισιμότητά της.
- Στρατηγική περιεχομένου
Για να οικοδομήσεις ένα ισχυρό προσωπικό ή εταιρικό brand με το SEO, να αναπτύξεις το brand σου και να αντέξεις στον ανταγωνισμό με τα μεγάλα brands θα πρέπει να εστιάσεις στην στρατηγική περιεχομένου σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να αυξήσεις όχι μόνο την αναγνωρισιμότητα, αλλά και το κύρος του brand σου.
Το περιεχόμενο που μοιράζεσαι με το κοινό σου, γραπτό ή οπτικό, ορίζει την ταυτότητα της επωνυμίας σου και αντανακλά την φωνή και τον τόνο του brand identity. Παράλληλα, τροφοδοτεί το ενδιαφέρον του κοινού, ώστε να αναζητήσει την επωνυμία σου και να αρχίσει να συνδέεται μαζί της. Όταν λοιπόν δημιουργείς περιεχόμενο, επιδιώκεις να περάσεις μηνύματα στο κοινό σου, μέσα από τα οποία θα τοποθετήσεις την ιδέα του brand σου στην συνείδησή του.
Μην ξεχνάς ότι η αναζήτηση για ένα brand ξεκινά πολύ πριν φτάσει ο χρήστης στο Google. Η αφορμή για την αναζήτηση μπορεί να δοθεί από ένα ένα βίντεο στα social media, μία ανάρτηση ή ένα άρθρο blog, επομένως, η ιδέα του brand τοποθετείται στο μυαλό του κοινού μέσα από διαφορετικά σημεία. Για παράδειγμα, δημιουργείς ένα ενημερωτικό άρθρο ή βίντεο, για να θυμούνται οι δυνητικοί πελάτες την επωνυμία σου και να επιστρέψουν, όταν θα είναι πια έτοιμοι να προχωρήσουν σε αγορά.
Το ποιοτικό περιεχόμενο είναι μία σταθερή πηγή επισκεψιμότητας. Γι’αυτό, στόχος σου πρέπει να είναι η δημιουργία συναφούς και χρήσιμου περιεχομένου που θα προσελκύσει κοινό και θα μετατρέψει σταδιακά μία μερίδα του σε πελάτες, που θα εμπιστευθούν την επωνυμία σου. Δημιούργησε περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού, τόσο στην αρχή όσο και στην μέση της διοχέτευσης μάρκετινγκ, και παρέχει λύσεις στα προβλήματά του.
Παράδειγμα
Μοιράσου την τεχνογνωσία σου προσφέροντας απαντήσεις στα προβλήματα του κοινού σου μέσα από χρήσιμο περιεχόμενο (άρθρα, οδηγούς, βίντεο, κτλ) και πρόσφερε λύσεις στις ανάγκες του κοινού σου. Οι χρήστες φτάνουν στις μηχανές αναζήτησης για να βρουν απαντήσεις σε κάτι που τους απασχολεί ή έχουν ανάγκη.
- Βελτιστοποίηση με keywords
Σύνδεσε την επωνυμία σου με συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες και χρησιμοποίησε keywords που είναι στενά συνδεδεμένα με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Αυτό θα βοηθήσει το κοινό σου να θυμάται την επωνυμία σου και να ψάχνει συγκεκριμένα αυτήν. Για να ανταγωνιστείς τα μεγάλα brands προτίμησε non-branded long-tail keywords, που είναι σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρεις, π.χ. «οι καλύτερες υπηρεσίες catering στην Ελλάδα». Επίλεξε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, που ευθυγραμμίζονται με την επιχείρησή σου, με γνώμονα την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών. Δημιούργησε περιεχόμενο με έμφαση στα συγκεκριμένα keywords για να ενισχύσεις το authority του brand σου με την πάροδο του χρόνου.
Παραδείγματα
Αν, για παράδειγμα, διαθέτεις εταιρεία επισκευής υπολογιστών, χρησιμοποίησε στο περιεχόμενο long-tail λέξεις-κλειδιά, όπως «Καλύτερες επισκευές υπολογιστών στην Ελλάδα», «Κορυφαίες εταιρείες επισκευής υπολογιστών στην Ελλάδα» κ.λπ. Πρόσφερε δωρεάν συμβουλές μέσα από βίντεο, άρθρα και οδηγούς, που συνδέονται με την επωνυμία σου και παρέχουν αξία, χωρίς να πιέζουν άμεσα για πώληση. Με αυτόν τον τρόπο, συσχετίζεις την επωνυμία σου με πιο εστιασμένη πρόθεση αναζήτησης.
- Τοπικό SEO
Αν στοχεύεις στην προσέλκυση πελατών σε τοπικό επίπεδο, είναι απαραίτητο να επενδύσεις στο local SEO. Η βελτιστοποίηση περιεχομένου για την τοπική αναζήτηση, με έμφαση στην περιοχή που καλύπτουν οι υπηρεσίες σου, θα φέρει τοπικό κοινό στην επιχείρησή σου. Επίσης, η συμμετοχή σε τοπικές κοινότητες, η συνεισφορά της τεχνογνωσίας σου σε τοπικούς ιστότοπους, φόρουμ και εκδηλώσεις, θα βοηθήσει στην δημιουργία του αποτυπώματος του brand σου, που είναι πολύτιμο για την αναγνώριση της επωνυμίας σου, ειδικά αν διαθέτεις μικρή ή τοπική επιχείρηση.
- Backlinks
Η προβολή που προσφέρουν τα backlinks είναι ιδιαίτερα σημαντική στην οικοδόμηση του brand σου. Αποκτώντας ποιοτικά backlinks από έγκυρους ιστοτόπους μεγιστοποιείται όχι μόνο η προβολή της επωνυμίας σου, αλλά και η δύναμη της αξιοπιστίας του brand σου. Οι μηχανές αναζήτησης αναγνωρίζουν τον ιστότοπό σου ως έγκυρη πηγή πληροφοριών, πράγμα που ενισχύει την εμπιστοσύνη του κοινού. Παράλληλα, τα βελτιωμένα rankings αυξάνουν την επισκεψιμότητα ενισχύντας την εικόνα του brand.
- Landing pages
Για να ενισχύσεις την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σου, να τονώσεις την αξιοπιστία του brand σου και να αυξήσεις τις μετατροπές να δημιούργησε landing pages με περιεχόμενο που απαντά σε συγκεκριμένα ερωτήματα, όπως «δες γιατί να επιλέξεις εμάς», «δες τι καλύτερο προσφέρουμε από τον ανταγωνισμό», κτλ. Περιεχόμενο που τεκμηριώνει με πειστικά επιχειρήματα τα παραπάνω ερωτήματα τείνει να ενισχύει την αξιοπιστία του brand και οδηγεί σε μετατροπές.
- Bελτίωση UX
Το πώς αισθάνονται οι χρήστες για την επωνυμία σου διαμορφώνεται από την συνολική εμπειρία που έχουν με αυτήν, που τις περισσότερες φορές ξεκινά από τον ιστότοπο. Σύμφωνα με την Google, η βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη (UX) εξαρτάται από την ταχύτητα φόρτωσης του website, την σχεδίαση, την ποιότητα του περιεχομένου, την φιλικότητα προς κινητές συσκευές κ.α. Όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα, η εμπειρία χρήστη αναλύεται στα εξής χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τον Peter Morville: την χρησιμότητα του περιεχομένου, την ευκολία πλοήγησης, την σύγκλιση με αυτό που επιθυμεί το κοινό, την εύκολη ευρεσιμότητα, την προσβασιμότητα σε όλους τους χρήστες, την εγκυρότητα του περιεχομένου. Για μία ολοκληρωμένη εμπειρία χρήστη, είναι απαραίτητο να καλύπτεις όλες τις προδιαγραφές.
Άλλες στρατηγικές
- Brand Authority
Μία νέα παράμετρος που λαμβάνει υπόψη η Google για να καθορίσει τα rankings είναι το Brand Authority. Ο αλγόριθμος της Google προσμετρά πόσοι άνθρωποι αναζητούν συγκεκριμένα την επωνυμία σου, αντικατοπτρίζοντας έτσι την συνολική ισχύ του brand. Το Domain Authority μόνο δεν εγγυάται την επιτυχία, εάν οι χρήστες δεν αναζητούν την επωνυμία σου στο διαδίκτυο. Ο αλγόριθμος της Google εστιάζει όλο και περισσότερο σε σήματα που αντικατοπτρίζουν την ισχύ και το κύρος του brand, με βάση τις αναφορές που γίνονται διαδικτυακά για την επωνυμία σου, τις αναζητήσεις και το περιεχόμενο που την αφορά, κτλ. Επομένως, μόνο το υψηλό domain authority δεν αρκεί, πρέπει να εστιάσεις και στην σταδιακή ενίσχυση του brand authority.
- Social Media
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, αν και γίνονται ολοένα και πιο ανταγωνιστικές, είναι ακόμη ένας σχετικά οικονομικός τρόπος για να διευρύνεις το κοινό σου, ειδικά αν δεν διαθέτεις μεγάλο προϋπολογισμό. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν στην ενίσχυση του brand awareness και της αφοσίωσης του κοινού. Μια ισορροπημένη στρατηγική που συνδυάζει SEO (μακροπρόθεσμα) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης (βραχυπρόθεσμα) είναι πιο αποτελεσματική. Το SEO δημιουργεί διαρκή ορατότητα, ενώ τα social media είναι ιδανικά για άμεση αφοσίωση.
Συμπέρασμα
Όταν η στρατηγική SEO που ακολουθείς έχει αποτέλεσμα, το brand σου εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google. Ωστόσο, για να χτιστεί μία ισχυρή επωνυμία απαιτείται χρόνος και προσπάθεια. Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα θα καταφέρεις να κάνεις την επωνυμίας σου ευρέως γνωστή, να δημιουργήσεις δυνητικούς πελάτες και ενισχύσεις την αφοσίωση του κοινού-στόχου κατακτώντας σταδιακά την εμπιστοσύνη του.
Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κάθε μήνα στο email σου νέα, συμβουλές και δοκιμασμένα tips Digital Marketing, που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προβολή της επιχείρησής σου.
No Responses