Τα οφέλη του Social Media Marketing

Τα οφέλη του Social Media Marketing

Τα social media στην Ελλάδα

Την τελευταία δεκαετία οι πλατφόρμες των social media έχουν αποδειχτεί ένα ιδιαίτερα αποδοτικό μέσο για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες. Oι πιο σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ, επικοινωνίας και διαφήμισης διοχετεύονται πλέον μέσω των social media. Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις έχουν τεράστιο κέρδος από την έκθεση και την επιρροή που ασκούν στο κοινό μέσα από αυτά.

Όσον αφορά τη χώρα μας, το πρώτο εξάμηνο του 2021 πάνω από 4 στους 5 Έλληνες ήταν ενεργοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Την πρωτιά είχε το Facebook με 79%, ενώ ακολούθησαν το Instagram και το Youtube με 51% και 45% αντίστοιχα. Στην Ελλάδα, οι χρήστες των social media αφιερώνουν κατά μέσο όρο 85 λεπτά λεπτά την ημέρα με το 95% του συνόλου να συνδέεται μέσω smartphone.

Τα οφέλη του Social Media Marketing

Ποια είναι τα οφέλη του Social Media Marketing

Καθώς η παραδοσιακή σχέση επιχείρησης-πελάτη έχει μεταβληθεί δραστικά, τα social media αποτελούν έναν γρήγορο, οικονομικό και αποτελεσματικό τρόπο προώθησης για κάθε brand. Στις εύχρηστες πλατφόρμες τους οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται με το κοινό και να προσελκύουν δυνητικούς πελάτες. Πιο συγκεκριμένα, τα πλεονεκτήματα από τη δημιουργία και τη διαχείριση ενός business λογαριασμού στα social media συνοψίζονται στα εξής:

  • Αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας

Με πάνω από τέσσερα δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποκτήσει εξαιρετικά μεγάλη επιρροή στο καταναλωτικό κοινό. Πάνω από το 80% των χρηστών του Instagram ανακαλύπτουν νέα προϊόντα μόνο μέσα από αυτό. Με την κατάλληλη στρατηγική social media, η ανάδειξη της επωνυμίας σας στο ευρύ κοινό και η προσέλκυση εν δυνάμει πελατών είναι κάτι παραπάνω από εφικτή.

  • Δημιουργία προσωπικής σχέσης με το κοινό

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν κατά κανόνα ένα κανάλι επικοινωνίας. Επομένως, μία ενεργή παρουσία της επιχείρησής σας στα social media δημιουργεί σταδιακά μία κοινότητα που επικοινωνεί και αλληλεπιδρά. Παράλληλα, η ενεργή παρουσία σας στις πλατφόρμες τους εξανθρωπίζει το προφίλ της επωνυμία σας. Ένα πιο φιλικό εταιρικό προφίλ που διατηρεί μία σταθερή αλληλεπίδραση μέσα από την αμφίδρομη συνομιλία βοηθά στην οικοδόμηση γνήσεων σχέσεων με το κοινό και τους πελάτες σας.

  • Ανάδειξη της επωνυμίας σας ως ηγέτη του κλάδου

Ανεξάρτητα από τον τομέα που διαστηριοποιείται η επιχείρησή σας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να την αναδείξουν σε σημαντική πηγή πληροφοριών. Οι χρήσιμες αναρτήσεις πάνω σε θέματα που σχετίζονται με τον κλάδο σας σας καθιερώνουν στη συνείδηση του κοινού σας ως ειδικό του κλάδου. Με αλλα λόγια, ως ηγέτη της σκέψης που μπορούν να εμπιστευτούν.

  • Αύξηση επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας

Οι τακτικές αναρτήσεις και οι διαφημίσεις στα social media είναι η πλέον διαδεδομένη τακτική για την αύξηση της επισκεψιμότητας μίας ιστοσελίδας. Όταν μοιράζεστε πολύτιμο υλικό από το ιστότοπο ή το ιστολόγιό σας αποκτάτε μία διαρκή παρουσία που προσελκύει συνεχώς νέο κοινό.

  • Εξυπηρέτηση πελατών

Αρκετές επωνυμίες επιλέγουν πλέον τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύριο κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες. Η άμεση επικοινωνία με γραπτά μηνύματα έρχεται να συνδράμει στην παραδοσιακή μορφή εξυπηρέτησης πελατών. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, η απάντηση έρχεται μέσα σε λίγα λεπτά.

  • Πηγή δεδομένων

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν έναν τεράστιο όγκο δεδομένων για τους πελάτες που αλληλεπιδρούν με τον λογαριασμό σας. Οι πληροφορίες αυτές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες, καθώς μπορούν να σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε μία αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ. Βασισμένη στους επιχειρηματικούς σας στόχους και προσαρμοσμένη στο προφίλ της εταιρείας σας και τις ανάγκες του κοινού, η στρατηγική μάρκετινγκ θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε περαιτέρω δυνητικούς πελάτες.

  • Κριτική κοινού (Feedback)

Στα social media μπορείτε να δεχτείτε τα σχόλια, τις κριτικές και τις αξιολογήσεις του κοινού σας. Επίσης, μέσα από έρευνες, διαγωνισμούς, συζητήσεις αλλά και τη γενικότερη ανταπόκρισή του κοινού στις αναρτήσεις σας, μπορείτε να συλλέξετε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις του, ώστε να προσαρμόσετε τη στρατηγική social media σύμφωνα με αυτές.

  • Παρακολούθηση ανταγωνισμού

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τις κινήσεις των ανταγωνιστών σας. Η παρακολούθηση του ανταγωνισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σάς επιτρέπει να γνωρίζετε πότε λανσάρουν νέα προϊόντα ή κάνουν προσφορές. Επίσης, να ανακαλύψετε τα δυνατά και αδύνατα σημεία σας, ώστε να βελτιωθείτε στους τομείς όπου υστερείτε.

  • Στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες

Οι διαφημιστικές καμπάνιες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρουσιάζουν ένα βασικό πλεονέκτημα: τις επιλογές στόχευσης. Απευθυνόμενοι σε στοχευμένο κοινό (με συγκεκριμένη γλώσσα, ηλικία, φύλο, ενδιαφέροντα) μπορείτε να προσεγγίσετε τους σωστούς εν δυνάμει πελάτες αξιοποιώντας στο έπακρο τον προϋπολογισμό σας.

Η αλλαγή των τάσεων στα social media απαιτεί διαρκή παρακολούθηση και προσαρμογή της στρατηγικής σας. Γι’αυτό φροντίστε να είστε ενημερωμένοι σχετικά με τις νέες τάσεις, ώστε να παράγετε περιεχόμενο που συμβαδίζει με αυτές και έχει απήχηση στο κοινό σας.

Τα οφέλη του Social Media Marketing

Συμπέρασμα

Αν αναλογιστούμε τον αριθμό των χρηστών που χρησιμοποιούν καθημερινά τα social media, αντιλαμβανόμαστε τις απεριόριστες δυνατότητές τους στην προσέλκυση αγοραστικού κοινού. Για να είναι όμως αποδοτικό πρέπει να καθοδηγείται από συγκεκριμένη στρατηγική με καθορισμένους στόχους (π.χ. αύξηση αριθμού followers, ενίσχυση του brand awareness, άνοδο των πωλήσεων) και επιλογή των πιο αποτελεσματικών πρακτικών για την επίτευξή τους.

Οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες social media που προσφέρω περιλαμβάνουν το σχεδιασμό στρατηγικής, τη δημιουργία περιεχομένου και τη διαχείριση social media της επιχείρησής σας. Επικοινωνήστε μαζί μου για να συζητήσουμε πώς μπορώ να σας βοηθήσω να αναδείξετε την επιχείρησή σας μέσα από τα social media.

Διαβάστε επίσης: 4+1 βήματα για αποτελεσματικό social media marketing το 2024

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις σχετικά με το SEO και το branding.