Τι είναι το YouTube SEO
YouTube SEO είναι η βελτιστοποίηση των βίντεο με στόχο να πετύχουν καλύτερη κατάταξη στην αναζήτηση YouTube. Αυτό επιτυγχάνεται βελτιστοποιώντας τους τίτλους, τις περιγραφές, τις ετικέτες και τα μεταδεδομένα σε κάθε βίντεο που ανεβαίνει στο YouTube, πάνω σε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά, που αναζητά το κοινό-στόχος. Όπως και το SEO ιστοσελίδας, έτσι το YouTube SEO στοχεύει στην κατάκτηση των πρώτων θέσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης για συγκεκριμένα ερωτήματα. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα του website σου και περισσότερες μετατροπές.
Η στροφή στο Inbound Marketing την τελευταία δεκαετία έχει ανοίξει ένα νέο πεδίο, που δεν περιορίζεται στο γραπτό περιεχόμενο και περιλαμβάνει video, podcasts, infographics και εικόνες. Ειδικότερα για τα βίνετο, η παραγωγή και η προβολή τους έχει αγγίξει τα τελευταία χρόνια τα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών.
Όπως είναι φυσικό, κάθε επαγγελματίας επιδιώκει να ενισχύσει την προβολή και την απήχηση των βίντεο που ανεβάζει στο YouTube, μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο. Για να γίνει αυτό, τα βίντεο πρέπει να είναι ανιχνεύσιμα από τις μηχανές αναζήτησης, ώστε να προβληθούν στο κοινό.
Πώς δουλεύει ο αλγόριθμος του YouTube;
Το YouTube είναι, μετά την Google, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης. Με τον ίδιο τρόπο που η Google προβάλλει τo υλικό που ανταποκρίνεται στην πρόθεση αναζήτησης των χρηστών της, έτσι και τα bots του YouTube ψάχνουν και εντοπίζουν τα βίντεο που είναι πιο σχετικά με την αναζήτηση του κάθε χρήστη.
Ο αλγόριθμος του YouTube καθορίζει ποια βίντεο θα προβληθούν περισσότερο. Χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμη πληροφορία σε ένα βίντεο για να κατανοήσει την θεματική συνάφειά του και να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τους χρήστες, που κάνουν αναζήτηση στο YouTube και στο Google. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες κατάταξης για να κατανοήσει ο αλγόριθμος του YouTube τι αφορά κάθε βίντεο. Η αξιολόγηση των βίντεο, που καθορίζει και την κατάταξή τους στην πλατφόρμα, γίνεται με βάση:
- Το ιστορικό αναζήτησης του χρήστη
- Τις εξατομικευμένες προτιμήσεις του χρήστη
- Την αφοσίωση του κοινού σε ένα βίντεο
- Τον αριθμό των προβολών
- Τον χρόνο παρακολούθησης (πάνω από 30’’)
- Τα σχόλια, τα likes και shares σε κάθε βίντεο
- Την προσθήκη στα αγαπημένα
- Το Click–through–Rate (CTR), δηλαδή την αναλογία κλικ προς τον αριθμό των εμφανίσεων
- Τον τίτλο, την περιγραφή, τις ετικέτες και τα metadata του βίντεο
- Τα embeds (ενσωματώσεις) του βίντεο σε άλλα websites
Στην ουσία, ο αλγόριθμος συνδυάζει όλα τα παραπάνω δεδομένα από κάθε βίντεο που ανεβαίνει στο YouTube για να καταλήξει σε εκείνα που είναι σχετικά με την αναζήτηση του χρήστη και παράλληλα δημοφιλή στο κοινό.
Πώς κάνω βελτιστοποίηση βίντεο στο YouTube;
Κάθε δευτερόλεπτο πραγματοποιούνται χιλιάδες αναζητήσεις στο YouTube. Γι’αυτό, όταν προετοιμάζεις ένα βίντεο, πρέπει να έχεις κατά νου τι αναζητά το κοινό σου. Με την βελτιστοποίηση βίντεο στο YouTube, τα βίντεό σου θα κατατάσσονται καλύτερα για τους συγκεκριμένους όρους αναζήτησης και θα έχουν περισσότερες προβολές. Αν χρειάζεσαι βοήθεια με την βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης, ο πλήρης οδηγός SEO θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις καλύτερα πώς λειτουργεί.
Για να βελτιστοποιήσεις τα βίντεο που ανεβάζεις στο YouTube, εφάρμοσε τις παρακάτω πρακτικές:
- Μετονομασία file name. Μετονόμασε το βίντεο χρησιμοποιώντας το focus keyword στο όνομα αρχείου. Αυτό θα βοηθήσει το YouTube να καταλάβει το περιεχόμενο του βίντεό σου, ώστε να μπορεί να το εμφανίσει στους κατάλληλους χρήστες.
- Χρήση keywords. Χρησιμοποίησε στοχευμένες λέξεις-κλειδιά στον τίτλο και την περιγραφή των βίντεο. Ο τίτλος δεν πρέπει να ξεπερνά τους 70 χαρακτήρες, ενώ οι λέξεις-κλειδιά είναι καλό να βρίσκονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στην αρχή. Η περιγραφή είναι η περίληψη του περιεχομένου που περιλαμβάνεται στο βίντεο. Φρόντισε είναι σύντομη και περιεκτική και να συμπεριλάβεις το focus keyword στις πρώτες 25 λέξεις, δύο με τέσσερις φορές. Χρησιμοποιήστε έντονους και πλάγιους χαρακτήρες για να τονίσεις τα βασικά σημεία.
- Προσθήκη custom thumbnails. Ανέβασε προσασμοσμένες μικρογραφίες (thumbnails) για κάθε βίντεο. Προτίμησε λιτό σχεδιασμό με έντονα χρώματα και φρόντισε να αντικατοπτρίζουν το περιεχόμενο των βίντεο. Πάρε ιδέες κοιτάζοντας τα thumbnails στα πιο δημοφιλή βίντεο.
- Δημιουργία κατηγορίας. Επίλεξε μία κατηγορία για κάθε βίντεο. Έτσι, θα βοηθήσεις τους χρήστες που αναζητούν βίντεο ανά κατηγορία να σε βρουν, αλλά και τον αλγόριθμο του YouTube να κατανοήσει το περιεχόμενο του κάθε βίντεο.
- Προσθήκη tags. Πρόσθεσε ετικέτες σχετικές με το θέμα του βίντεο, μεταβαίνοντας στις «λεπτομέρειες βίντεο», και κάνοντας κλικ στο «Εμφάνιση περισσότερων», όπως φαίνεται στις εικόνες.
- Χρήση hashtags. Χρησιμοποίησε #hashtags με το focus keyword και άλλα σχετικά keywords, ώστε οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων να εντοπίσουν εύκολα το βίντεό σου.
- Προσθήκη cards. Πρόσθεσε κάρτες για να προωθήσεις άλλα βίντεο που έχεις δημιουργήσει. Το εικονίδιο ¡ πάνω δεξιά θα ειδοποιεί τον θεατή για άλλο βίντεο που ίσως τον ενδιαφέρει.
- Προσθήκη CTA. Πρόσθεσε Call-To-Action για να προτρέψεις τους χρήστες να κάνουν like, κοινοποίηση και εγγραφή στο κανάλι σου. Το CTA μπορεί να προστεθεί στην περιγραφή του βίντεο ή και στο περιεχόμενό του.
- Δημιουργία λίστας αναπαραγωγής. Ταξινόμησε τα βίντεο που ανεβάζεις ανά θεματικές ομάδες και δημιούργησε λίστες αναπαραγωγής (playlists). Έτσι, μόλις ολοκληρωθεί το πρώτο βίντεο, το επόμενο βίντεο θα ξεκινήσει αυτόματα, πράγμα που προσφέρει βελτιωμένη εμπειρία χρήστη. Ξεκίνησε με τα πιο δημοφιλή βίντεο ή ταξινόμησέ τα με χρονολογική σειρά.
- Προσθήκη υπότιτλων. Πρόσθεσε υπότιτλους σε κάθε βίντεο, χειροκίνητα ή ανεβάζοντας ένα αρχείο SRT. Οι υπότιτλοι, εκτός από την βελτιστοποίηση, αυξάνουν και την προσβασιμότητα στο περιεχόμενο του βίντεο σε άτομα με προβλήματα ακοής ή σε όσους θέλουν να βλέπουν βίντεο χωρίς ήχο.
- Προσθήκη transcript. Ανέβασε το γραπτό κείμενο του βίντεο με τη μορφή transcript, ώστε να παρέχεις πρόσβαση στο υλικό σε άτομα με προβλήματα ακοής.
- Προσθήκη καρτών. Πρόσθεσε κάρτες με CTA για να προτρέψεις τους χρήστες να κάνουν εγγραφή, like ή share και χωρίς CTA για να προωθήσεις και άλλα δικά σου βίντεο κατευθύνοντάς τους στο κανάλι σου.
- Καρφίτσωμα σχολίων. Καρφίτσωσε ένα σχόλιο, δικό σου ή θεατή, στην κορυφή της ροής.
Συμπέρασμα
Το YouTube SEO βοηθά τόσο τους χρήστες όσο και τις μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψουν τα βίντεό σου. Η επένδυση χρόνου και χρήματος στην βελτιστοποίηση YouTube είναι απαραίτητη για να μεγιστοποιήσεις την απήχησή σου στο διαδίκτυο. Για να πετύχει το κανάλι σου, εστίασε στη δημιουργία ποιοτικού και χρήσιμου περιεχομένου, που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού-στόχου σου και κρατά όσο το δυνατόν ζωντανό το ενδιαφέρον του. Χρησιμοποίησε τις παραπάνω πρακτικές βελτιστοποίησης, που θα διασφαλίσουν ότι το περιεχόμενό σου θα εμφανίζεται στους χρήστες του YouTube. Τέλος, στόχευσε σε αύξηση της προβολής και της αφοσίωσης των βίντεο που ανεβάζεις, ώστε να γίνεις ορατός σε ευρύτερο κοινό.
Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κάθε μήνα στο email σου νέα, συμβουλές και δοκιμασμένα tips Digital Marketing, που θα σε βοηθήσουν να αυξήσεις την προβολή της επιχείρησής σου.