Tι είναι Call-to-Action και πώς οδηγεί σε πωλήσεις

τι είναι το call to action

Τι είναι το Call to action (CTA)

Το CTA, αρκτικόλεξο του Call To Action, είναι ένα μήνυμα προτροπής για δράση προς τους επισκέπτες μίας ιστοσελίδας, που τους ωθεί να προβούν σε μία συγκεκριμένη δράση. Είναι συνήθως ένα κουμπί, ένας σύνδεσμος (link) ή ένα εικονίδιο που ο χρήστης καλείται να πατήσει για να μεταφερθεί σε άλλη σελίδα, όπου θα ολοκληρώσει μία αγορά, μία εγγραφή ή να κατεβάσει ένα αρχείο.

Το CTA καλεί τον επισκέπτη της ιστοσελίδας να προβεί σε μία συγκεκριμένη ενέργεια πατώντας πάνω στο εικονίδιο ή ακολουθώντας το σύνδεσμο. Έτσι, ο χρήστης οδηγείται στη σελίδα ολοκλήρωσης της αγοράς, εγγραφής στο Newsletter ή σε μία landing page όπου παρουσιάζεται αναλυτικά ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία.

Το CTA είναι σημαντικό στο ecommerce. Γι’αυτό, «προτροπή για δράση» συναντούμε σε κάθε ιστοσελίδα, ηλεκτρονικό κατάστημα, blog ή newsletter. Προστίθεται κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας ή και αργότερα. Σε μία ιστοσελίδα, μπορεί να υπάρχουν περισσότερα απο ένα calls to action, ανάλογα με το σκοπό και το περιεχόμενό της.

τι είναι το call to action

Παραδείγματα Call to action

Ένα call-to-action μπορεί να έχει διάφορες μορφές, ανάλογα με το στόχο που καλείται να εκπληρώσει στα πλαίσια της στρατηγικής του μάρκετινγκ περιεχομένου.

Συνηθισμένες φράσεις που συναντούμε σε ένα CTA μπορεί να είναι:

  • «Διάβασε περισσότερα»
  • «Εγγραφή στο Newsletter»
  • «Γίνε συνδρομητής»
  • «Μοιραστείτε το στα social media»
  • «Κατέβασε το δωρεάν βιβλίο»
  • «Δωρεάν δοκιμή»
  • «Κάνε κράτηση»
  • «Προσθήκη στα αγαπημένα»
  • «Προσθήκη στο καλάθι»
  • «Μετάβαση στο ταμείο»
  • «Αγορά τώρα»
τι είναι το call to action

Call to action και δημιουργία leads

Tο call to action προσφέρει ένα ξεκάθαρο μήνυμα που προτρέπει τον χρήστη σε μία συγκεκριμένη ενέργεια. Στην ουσία, συνδέει ό,τι προσφέρει η επιχείρηση με την ανάγκη του χρήστη και το αντικείμενο της αναζητησής του. Έτσι, διευκολύνει τη μετάβασή του στη διοχέτευση πωλήσεων (sales funnel), ενώ παράλληλα παρατείνει την παραμονή του στον ιστότοπο. Αντίθετα, χωρίς το CTA, είναι πολύ πιθανό ο χρήστης να εγκαταλείψει την ιστοσελίδα και να μην ολοκληρώσει τη δράση στην οποία τον παραπέμπει ένα call-to-action.

Η σύνδεση του σωστού CTA με το κατάλληλο περιεχόμενο είναι καθοριστική για την προσέγγιση του κοινού-στόχου και την προσέλκυση δυνητικών πελατών (leads). Tο CTA είναι απαραίτητο να ευθυγραμμίζεται με το περιεχόμενο της κάθε ιστοσελίδας, που καθορίζεται από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Στον καθορισμό του περιεχομένου πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το στάδιο της διοχέτευσης πωλήσεων, όπου βρίσκεται ο δυνητικός πελάτης όταν επισκέπεται μία ιστοσελίδα.

Το sales funnel, αναπαριστά τη διαδρομή του πελάτη από τη συνειδητοποίηση της ανάγκης του για ένα προϊόν ή υπηρεσία, μέχρι την αγορά του και την ικανοποίησή του από αυτήν. Τα στάδιά του προσμοιάζουν και ακολουθούν χρονικά εκείνα του marketing funnel. Το sales funnel διακρίνεται σε τέσσερα στάδια:

  • Ευαισθητοποίηση: ο δυνητικός πελάτης συνειδητοποιεί την ανάγκη του για ένα προϊόν ή υπηρεσία που προσφέρει η επιχείρηση (Τοp of funnel/TOFU).
  • Σκέψη: ο δυνητικός πελάτης εντοπίζει και συγκρίνει μεταξύ τους πιθανές λύσεις (Middle of funnel/MOFU).
  • Αγορά: ο δυνητικός πελάτης προχωρά σε αγορά (Bottom of funnel/BOFU).
  • Ικανοποίηση: ο πελάτης μένει συνδεδεμένος με την επιχείρηση.

Η ευθυγράμμιση του περιεχομένου με το αντίστοιχο στάδιο του sales funnel είναι μέρος της στρατηγικής περιεχομένου. Αντίστοιχα, μετά από ένα άρθρο του blog, ταιριάζει η προσθήκη ενός CTA που προτρέπει το χρήστη να διαβάσει περισσότερα άρθρα, αντί για ένα μήνυμα προτροπής για να αγοράσει το προϊόν.

Αυτό συμβαίνει γιατί τα άρθρα ιστολογίου προσφέρονται για το στάδιο της ευαισθητοποίησης, όταν ο δυνητικός πελάτης δε σκέφτεται ακόμη την αγορά. Ένα σαφές call to action αποτρέπει την άσκοπη αναζήτηση του διαδικτυακού χρήστη σε έναν ιστότοπο, που μπορεί να του δημιουργήσει σύγχυση ή δυσαρέσκεια. Διάβασε περισσότερα για την προσέλκυση, τη δέσμευση και την ικανοποίηση του καταναλωτή με το κατάλληλο περιεχόμενο.

τι είναι το call to action

Τι να προσέξεις για ένα πετυχημένο CTA

Για να είναι επιτυχημένο ένα call to action πρέπει τραβάει την προσοχή του χρήστη. Γι’αυτό, είναι σημαντικό να λαμβάνονται υπόψη οι εξής παράμετροι:

  • Σχεδιασμός

Ο σωστός σχεδιασμός του CTA λειτουργεί προτρεπτικά για τον επισκέπτη μίας ιστοσελίδας. Γι’αυτό, είναι σημαντικό το σχήμα και το μέγεθος του call to action να τραβά την προσοχή του χρήστη.

  • Χρώμα

Ένα έντονο, φωτεινό χρώμα με δυνατό κοντράστ σε σχέση με την ιστοσελίδα, είναι το καταλληλότερο για να πλαισιώσει το μήνυμα για προτροπή σε δράση.

  • Γραμματοσειρά

Μία γραμματοσειρά μεγαλύτερη από του υπόλοιπου κειμένου θα βοηθήσει τον χρήστη να εστιάσει στο CTA.

  • Κείμενο

Το κείμενο θα πρέπει να είναι σύντομο, άμεσο και σαφές. Παράλληλα, να προδιαθέτει τον χρήστη να ακολουθήσει το call to action. Ένα δυνατό μήνυμα προτροπής σε δράση άμεσα είναι για παράδειγμα «Τηλεφώνησε τώρα». Μπορεί επίσης να προσθέτει ένα όφελος στον δυνητικό πελάτη, προσφέροντας ένα αντάλλαγμα, όπως μία δωρεάν υπηρεσία, π.χ. «Εγγραφή στο δωρεάν webinar».

Συμπέρασμα

Το ίδιο call to action μπορεί να φέρει διαφορετικά αποτελέσματα σε διαφορετικές ιστοσελίδες. Ένα Α/Β testing σε διάφορες εκδοχές θα σε βοηθήσει να βρεις αυτό που έχει καλύτερο αποτέλεσμα, ώστε να προσελκύσεις περισσότερους δυνητικούς πελάτες.

newsletter εγγραφή
newsletter subscribe

Εγγραφείτε στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνετε κατευθείαν στο email σας όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις

Categories: