Τα οφέλη του blog
Το blog ή ιστολόγιο είναι ένα κομμάτι του ιστοτόπου που εμπλουτίζεται συχνά με νέες αναρτήσεις. Αυτή είναι και η βασική του διαφορά με το περιεχόμενο ενός ιστοστόπου. Το blog έχει διαδραστικό χαρακτήρα, καθώς δίνει τη δυνατότητα στους αναγνώστες των άρθρων να τα σχολιάσουν και να τα μοιραστούν στα social media.
Με τακτικές αναρτήσεις στο εταιρικό blog μπορείτε να αναδείξετε την ιστοσελίδα σας και να πετύχετε υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Εντάσσοντας τη δημιουργία blog στη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου (Content Marketing) μπορείτε επίσης να προσελκύσετε επισκέπτες και δυνητικούς πελάτες. Με αυτούς θα μοιραστείτε πληροφορίες σχετικές με τις αναζητήσεις τους. Έτσι, θα αναδειχθείτε σε ειδικό του κλάδου.
Η θεματολογία ενός blog κινείται γύρω από συγκεκριμένο περιεχόμενο, σχετικό με τον κλάδο και τις υπηρεσίες σας, και απευθύνεται σε στοχευμένο κοινό με σκοπό να προσφέρει λύσεις σε ό,τι αναζητά. Με τον τρόπο αυτό προβάλλεται η αξιοπιστία της επωνυμίας σας και οικοδομείται η εμπιστοσύνη σας με κοινό και πελάτες. Για να κατανοήσετε καλύτερα τι είναι το blog, ας δούμε πρώτα πώς ξεκίνησε και πώς εξελίχθηκε.
Η δημιουργία του πρώτου blog
Δημιουργός του πρώτου ιστολογίου ήταν ο Justin Hall. Το 1994 ο τότε νεαρός φοιτητής δημιούργησε το Link.net, που θεωρούνταν την εποχή εκείνη περισσότερο μία προσωπική ιστοσελίδα. Τρία χρόνια αργότερα, ο blogger John Barger επινόησε τον όρο “weblog” από τη διαδικασία σύνδεσης στο δίκτυο (logging the web). Το 1999 ο προγραμματιστής Peter Merholz μετέτρεψε το “weblog” σε “blog”.
Στην αρχική του μορφή του, το ιστολόγιο μοιάζει με προσωπικό ημερολόγιο μέσα από το οποίο μπορεί κανείς να μοιραστεί πληροφορίες ή απόψεις. Για παράδειγμα, ένας λάτρης της μαγειρικής δημιουργεί το προσωπικό του blog για να μοιραστεί τις αγαπημένες του συνταγές. Επίσης, να ανταλλάξει απόψεις με άλλα άτομα γύρω από ένα θέμα που σχετίζεται με τη μαγειρική.
Η χρήση του ιστολογίου έχει πλέον διευρυνθεί ώστε να εξυπηρετεί και επαγγελματικούς σκοπούς. Για παράδειγμα, μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην πώληση ελαστικών, μπορεί μέσα από το blog να προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για τη σωστή επιλογή ελαστικών ή τον τρόπο χρήσης και συντήρησής τους. Αυτό θα βοηθήσει στην ενίσχυση της διαδικτυακής της παρουσίας.
Blog και Marketing funnel
Οι χρήστες του διαδικτύου αναζητούν απαντήσεις σε ό,τι τους απασχολεί. Στόχος σας είναι να εντοπίσετε το κοινό που ψάχνει ό,τι προσφέρετε και να το προσεγγίσετε για να του παρουσιάσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Με το κατάλληλο περιεχόμενο θα το καθοδηγήσετε σε κάθε βήμα της διοχέτευσης μάρκετινγκ (Marketing funnel), μέσα από την οποία θα μετατραπεί από δυνητικός πελάτης σε αγοραστή.
Η δημιουργία blog έρχεται να συνδράμει στην κορυφή της διοχέτευσης μάρκετινγκ με περιεχόμενο που ενημερώνει και εκπαιδεύει τους επισκέπτες του ιστοτόπου σας. Είναι πολύ σημαντικό να καταπιάνεστε με θέματα που ανταποκρίνονται στην πρόθεση αναζήτησης του κοινού. Να παρέχετε δηλαδή απαντήσεις στα εκάστοτε ερωτήματα που υποβάλλονται στις μηχανές αναζήτησης και είναι σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.
Blog και SEO
Η δημιουργία blog είναι από τα πιο αποτελεσματικά μέσα για την προώθηση ιστοσελίδων. Με τακτικές αναρτήσεις ιστολογίου, βασισμένες σε μία ολοκληρωμένη blog content strategy, εμπλουτίζετε το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας και τον οδηγείτε, σε βάθος χρόνου, σε ανοδική κατάταξη στα SERPs. Ενσωματώνοντας στοχευμένες λέξεις-κλειδιά στα άρθρα του ιστολογίου σας, δημιουργείτε SEO κείμενα με βελτιστοποιημένο περιεχόμενο. Αν δε γνωρίζετε τη μεθολογία του keyword research, μπορεί να σας βοηθήσει ένας SEO Specialist.
Εκτός από τη δημιουργία νέου, ποιοτικού περιεχομένου είναι απαραίτητη η ανανέωση παλιών αναρτήσεων με προσθήκες περιεχομένου στα δημοφιλή άρθρα. Επίσης, η διαγραφή αναρτήσεων με πληροφορίες που δεν ισχύουν πια και η συγχώνευσή τους με άλλες με παρόμοιο περιεχόμενο. Όλα αυτά σηματοδοτούν ότι το ιστολόγιό σας είναι ακόμη ενεργό και αξιολογούνται θετικά από τη Google.
Επίσης, είναι σημαντικό να προσθέσετε στις αναρτήσεις του blog σας περιεχόμενο για featured snippets. Αυτά είναι επιλεγμένα αποσπάσματα που εμφανίζονται στην κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης και δίνουν απευθείας στην απάντηση στον διαδικτυακό χρήστη. Γι’αυτό, προσφέρουν μεγαλύτερη οργανική επισκεψιμότητα. Η Google καθορίζει αν το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας είναι σχετικό με την αναζήτηση του χρήστη και μόνο τότε εμφανίζει το σχετικό περιεχόμενο.
Δημιουργία blog το 2024: νέες τάσεις
Οι νέες τάσεις στο blogging για το 2023 έρχονται να συμπληρώσουν κενά ή να επιβεβαιώσουν καλά εδραιωμένες πρακτικές του Content Marketing.
- Προσαρμοσμένα γραφικά
Μπορεί το πλούσιο περιεχόμενο να κρατά την πρωτοκαθεδρία, όμως ποιος μπορεί να αντισταθεί σε ένα καλό γραφικό; Ένα καλαίσθητο, παραστατικό και κατανοητό γραφικό που ετοιμάζετε αποκλειστικά για τους επισκέπτες του ιστοτόπου σας θα αυξήσει τον χρόνο παραμονής στην ιστοσελίδα. Επίσης, θα σας κάνει να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας αποδεικνύοντας ότι δεν αρκείστε σε έτοιμες λύσεις, αλλά προσφέρετε κάτι που απαιτεί επιπλέον προσπάθεια, κόπο και γνώσεις.
- Διαδραστικά μέσα
Τελευταία, αρκετά ιστολόγια τείνουν να γίνονται πιο διαδραστικά. Έτσι, περιλαμβάνουν στις αναρτήσεις τους ερωτηματολόγια ή κουίζ, διαδικτυακά σεμινάρια (webinars) ή διαδραστικά infographics, όπως το “How Search Works: From Algorithms to Answers” της Google. Μέσα από το διαδραστικό περιεχόμενο εκπαιδεύετε το κοινό σας σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Παράλληλα, διευρύνετε και τη λίστα των εγγεγραμμένων συνδρομητών των ενημερωτικών δελτίων (Newsletters) σας.
- Εγκυρότητα πληροφοριών
Οι αναγνώστες των αναρτήσεων του ιστολογίου σας θέλουν να πάρουν απαντήσεις στα ερωτήματά τους. Γι’αυτό, οι λύσεις που τους παρέχετε πρέπει να είναι έγκυρες, άμεσες και εφαρμόσιμες. Επίσης, να αντλούνται από αξιόπιστες πηγές, ώστε να επιβεβαιώνεται η εγκυρότητά τους. Με τον σημερινό καταιγισμό πληροφοριών, η εγκυρότητα αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αξία.
Συμπέρασμα
Η δημιουργία blog σάς δίνει την ευκαιρία να προβάλλετε την τεχνογνωσία σας και να μοιραστείτε τα νέα της επιχείρησής σας. Με τον τρόπο αυτό θα την καταστήσετε στη συνείδηση του κοινού αναγνωρίσιμη και έμπιστη πηγή πληροφοριών. Μην ξεχνάτε πως ο ιστότοπός σας είναι πολύ συχνά το πρώτο σημείο επαφής ανάμεσα στην εταιρεία σας και τους δυνητικούς σας πελάτες. Φροντίστε να τον αξιοποιήσετε στο έπακρο.
Διαβάστε επίσης: 6 λόγοι για να ξεκινήσεις εταιρικό blog σήμερα
Σύμφωνα με το Hubspot, το blogging είναι η τρίτη στη σειρά πιο διαδεδομένη πρακτική του μάρκετινγκ περιεχομένου (Content Marketing), μετά τα βίντεο και τα e-books. Το ιστολόγιο συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας και στην προσέλκυση δυνητικών πελατών.
Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, με συμβουλές και χρήσιμα tips.