Οι κυρίαρχες τάσεις στο μάρκετινγκ περιεχομένου το 2024

οι κυρίαρχες τάσεις στο μάρκετινγκ περιεχομένου το 2024

Τα νέα δεδομένα στο μάρκετινγκ περιεχομένου

Οι κυρίαρχες τάσεις στο μάρκετινγκ περιεχομένου το 2024 έχουν διαμορφωθεί με βάση τις προτιμήσεις των καταναλωτών και την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Πριν από μερικές δεκαετίες, το αποτελεσματικό μάρκετινγκ ισοδυναμούσε με εντυπωσιακά διαφημιστικά πλακάτ και ολοσέλιδες διαφημίσεις σε εφημερίδες, ωστόσο, την περασμένη χρονιά η εισαγωγή της τεχνητής νοημοσύνης επέβαλε την προσαρμογή σε νέα δεδομένα και στον τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Παρόλα αυτά, σταθερός παράγοντας στη διαμόρφωση των τάσεων μάρκετινγκ περιεχομένου είναι η συμπεριφορά των καταναλωτών. Ας δούμε ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις που πρέπει να υιοθετήσεις για να σχεδιάσεις μία αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου για το 2024.

μάρκετινγκ περιεχομένου

Οι κυρίαρχες τάσεις στο μάρκετινγκ περιεχομένου το 2024

1. Δημιούργησε περιεχόμενο στα …μέτρα του κοινού

Το εξατομικευμένο περιεχόμενο σε blog, social media και email newsletter βελτιώνει την εμπειρία χρήστη (UX), αυξάνει την αφοσίωση του κοινού και ενισχύει τη διατήρηση των πελατών. Για να δημιουργήσεις περιεχόμενο που είναι προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα του στοχευμένου κοινού σου είναι απαραίτητη η συλλογή και η ανάλυση δεδομένων γύρω από αυτό, αλλά και η τμηματοποίησή του με βάση τις αλληλεπιδράσεις του. Στοχεύοντας σε συγκεκριμένες ομάδες του κοινού σου, μπορείς να προσφέρεις αξία με με περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία πιστού και αφοσιωμένου κοινού που θα στηρίζει το brand σου και leads που μπορεί να μετατραπούν σε πελάτες.

Όσο για την τεχνητή νοημοσύνη, είναι μία ανεξάντλητη δεξαμενή ιδεών. Το ΑΙ ήρθε για να μείνει ως σύμμαχος και όχι ως αντίπαλος στην υλοποίηση της στρατηγικής σου, φτάνει να αξιοποιήσεις τα πλεονεκτήματά του. Παρόλα αυτά, το γραπτό περιεχόμενο που δημιουργείται από ανθρώπους υπερτερεί του περιεχομένου τεχνητής νοημοσύνης αρκεί να είναι πρωτότυπο, ποιοτικό και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κοινού.

2. Εφάρμοσε το SEO στα Social Media

Instagram SEO, Facebook SEO, TikTok SEO, LinkedIn SEO. Το Social Media SEO βασίζεται στην έρευνα και τον εντοπισμό λέξεων-κλειδιών (keywords) σχετικών με το αντικείμενό σου. Πλέον, οι πλατφόρμες των κοινωνικών μέσων προβάλλουν και παλαιότερες αναρτήσεις, όταν αυτές περιλαμβάνουν συναφείς λέξεις-κλειδιά. Αυτό σημαίνει ότι οι αναρτήσεις στα social media μπορούν να αναδειχτούν ακόμη και μετά από αρκετές ημέρες από τη δημοσίευσή τους με τη βοήθεια του SEO.

Η νέα τάση ήρθε να αντικαταστήσει την μέχρι τώρα πρακτική, που ενίσχυε την προβολή αναρτήσεων με μεγάλο αριθμό likes, shares και saves τις πρώτες ώρες δημοσίευσής τους. Αν θέλεις, λοιπόν, να βελτιώσεις τη συνολική ορατότητά σου βελτιστοποίησε το περιεχόμενο των αναρτήσεών σου ακολουθώντας τους κανόνες του SEO. Ενσωμάτωσε στοχευμένες λεξεις-κλειδιά που ευθυγραμμίζονται με την πρόθεση αναζήτησης του κοινού σου, πρόσθεσε εναλλακτικό κείμενο (alt-text) στις εικόνες και captions στα βίντεο που αναρτάς.

3. Εστίασε σε πρακτικές συμβουλές

Η γενικές πληροφορίες είναι χρήσιμες, αλλά η πλειοψηφία του κοινού τις βρίσκει βαρετές. Αυτό έλαβε υπόψη της η Google, γι’αυτό αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στο περιεχόμενο που εστιάζει στις πρακτικές συμβουλές που προκύπτουν από εμπειρικές παρατηρήσεις και αποτελέσματα. Σε αντίθεση με τη στείρα πληροφόρηση, τα insights παρέχουν βασίζονται σε στέρεες γνώσεις που προκύπτουν μέσα από δοκιμασμένες λύσεις, γι’αυτό και έχουν αυξημένες πιθανότητες για επιτυχία.

Έτσι, φρόντισε οι πληροφορίες που μοιράζεσαι με το κοινό σου μέσα από το blog, τα social media ή τα email newsletters να βρίσκουν πρακτική εφαρμογή στα προβλήματα του κοινού, αποφεύγοντας αντίθετα τις θεωρητικές αναλύσεις αμφίβολης αποτελεσματικότητας. Μην ξεχνάς ότι στόχος του  Inbound Marketing είναι να προσελκύσει κοινό μέσα από από τη δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου.

στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου

4. Κάν’το όπως το TikTok

Το TikTok έφερε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σήμερα επιλέγουν το περιεχόμενο που βλέπουν. Mε σύντομα βίντεο 15-60 δευτερολέπτων ευθυγραμμίστηκε με τη νέα τάση κατανάλωσης και κέρδισε το ενδιαφέρον των χρηστών.

Σήμερα, ένας ισχυρός αλγόριθμος εντοπίζει τις προτιμήσεις των χρηστών μέσα από τις αλληλεπιδράσεις τους με το περιεχόμενο και τους παρουσιάζει υλικό προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντά τους. Η ποικιλία στο περιεχόμενο και η δυνατότητα προσθήκης δημοφιλών τραγουδιών στα βίντεο οδήγησε στη δημιουργία μίας αφοσιωμένης βάσης χρηστών στη συγκεκριμένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Το TikTok κατανόησε ότι οι χρήστες απαιτούν σαφή και συνοπτικά μηνύματα που τραβούν αμέσως την προσοχή και κεντρίζουν την περιέργεια. Έτσι, νέο trend αποτελούν τα βίντεο μόλις μερικών δευτερολέπτων με αντίστοιχα σύντομα, περιεκτικά captions και δημοφιλή μουσικά κομμάτια για επένδυση, carousel posts, infographics, αναρτήσεις εικόνων και CTAs με ξεκάθαρο μήνυμα.

5. Διατήρησε την αυθεντικότητά σου

H αυθεντικότητα είναι μία διαχρονική αξία, βάση της αξιοπιστίας και της εμπιστοσύνης και βασικό συστατικό για την επιτυχία των επιχειρήσεων. Όταν δείχνεις το ανθρώπινο πρόσωπο του brand σου δημιουργείται βαθύτερη σύνδεση και δέσμευση από την πλευρά του κοινού. Αυτό συμβαίνει γιατί το κοινό αντιλαμβάνεται την αυθεντικότητα και επιδιώκει την γνήσια σύνδεση που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μακροχρόνια.

Από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της αυθεντικότητας είναι η διαφοροποίησή σου από τον ανταγωνισμό. Είναι το στοιχείο που σε διαφοροποιεί από τους άλλους επαγγελματίες του κλάδου σου, διαμορφώνει την μοναδική πρόταση πώλησης (USP) και καθορίζει την τοποθέτησή σου στην αγορά (brand positioning).

Για προβάλλεις την αυθεντικότητά σου μοιράσου με το κοινό σου πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτυπώνει τις αξίες, τα ιδανικά και την αποστολή σου και διατηρεί ισχυρή τη φωνή της επωνυμίας σου.

οι κυρίαρχες τάσεις στο μάρκετινγκ περιεχομένου το 2024

Συμπέρασμα

To μάρκετινγκ περιεχομένου είναι απαραίτητο κομμάτι κάθε στρατηγικής digital marketing, που ενισχύει τη δέσμευση και την αφοσίωση των χρηστών και οδηγεί σε αύξηση των μετατροπών. Αν θέλεις να δημιουργήσεις περιεχόμενο με πραγματική απήχηση είναι απαραίτητο να παρακολουθείς τις νέες τάσεις στο μάρκετινγκ περιεχομένου και να απευθύνεσαι σε στοχευμένο κοινό, ώστε να το προσελκύσεις με τα κατάλληλα μηνύματα.

newsletter εγγραφή
newsletter subscribe

Εγγραφείτε στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνετε κατευθείαν στο email σας όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις