Mobile marketing: τι είναι & ποια στρατηγική έχει αποτέλεσμα

mobile marketing

Τι είναι το mobile marketing

Mobile Marketing είναι οι ενέργειες διαφήμισης και προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω κινητών συσκευών (smartphones και tablets). Το mobile marketing, κομμάτι του online marketing,προσαρμόζει τις καμπάνιες του κάνοντας χρήση λειτουργιών όπως η υπηρεσία τοποθεσίας. Έτσι, προσφέρει εξατομικευμένη προώθηση με βάση την τοποθεσία των χρηστών του διαδικτύου.

Η ενημέρωση της Google για την ανάγκη συμβατότητας των ιστοτόπων με τις κινητές συσκευές έγινε τον Απρίλιο του 2015. H ενίσχυση της κατάταξης στα SERPs αφορούσε όσες ιστοσελίδες ήταν φιλικές προς τις κινητές συσκευές. Αυτό σήμανε μια δραστική στροφή στην κατασκευή ιστοσελίδων με γνώμονα τη συμβατότητά τους τόσο με τα smartphones όσο και τα tablets.

Η αλλαγή αυτή επιτρέπει πλέον στους επισκέπτες να διαβάζουν το κείμενο σε οριζόντια κύλιση χωρίς να απαιτείται μεγέθυνση, ενώ τα κουμπιά και οι σύνδεσμοι τοποθετούνται σε κατάλληλη θέση και απόσταση μεταξύ τους. Όλα αυτά βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη που αποκτά πρόσβαση στο διαδικτυακό περιεχόμενο μέσα από κάποια κινητή συσκευή.

mobile marketing

Τα κανάλια του mobile marketing

To 2022, πάνω το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού επέλεξε να σερφάρει στο διαδίκτυο μέσα από κάποια κινητή συσκευή (πηγή: statista). Το mobile marketing χρησιμοποιεί τα παρακάτω κανάλια για την προώθηση ενός brand:

Όσο διευρύνεται η χρήση του διαδικτύου μέσω των κινητών συσκευών (για αναζήτηση πληροφοριών, αγορές, επικοινωνία ή σύνδεση στα social media), τόσο μεγαλύτερη γίνεται η ανάγκη για βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων με την εφαρμογή του mobile SEO. Η εφαρμογή του mobile SEO στην ιστοσελίδα σου εστιάζει στο βελτιστοποιημένο περιεχόμενο, στην ταχύτητα φόρτωσης, στο responsive design και στη ρύθμιση των τεχνικών παραμέτρων της.

Τι είναι το mobile SEO

To mobile SEO είναι η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης διαδικτυακού περιεχομένου προβάλλεται σε κινητές συσκευές. Η βελτιστοποίηση γίνεται με στόχο την αύξηση της οργανικής επισκεψιμότητας και την κατάκτηση μίας θέσης στην πρώτη σελίδα των SERPs.

Μάθετε περισσότερα για το SEO

Η κατακόρυφη αύξηση της χρήσης των κινητών συσκευών και το update της Google το 2015 καθιέρωσε το mobile SEO ως μία από τις απαραίτητες προδιαγραφές για κάθε ιστότοπο. Παράλληλα, η αυξημένη τάση για διαδικτυακές αγορές τα τελευταία χρόνια και η αυξανόμενη χρήση της φωνητικής αναζήτησης (Voice Search) έκανε απαραίτητη τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου των ιστοσελίδων. Πιο συγκεκριμένα, το mobile SEO περιλαμβάνει:

  • Βελτιστοποίηση περιεχομένου

Το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο βοηθά τους ανιχνευτές της Google να κατανοήσουν το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας και να το εμφανίσουν στα άτομα που κάνουν συναφείς αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης. Γι’ αυτό, πρέπει να βασίζεται σε μία ολοκληρωμένη στρατηγική περιεχομένου και να είναι εμπλουτισμένο με λέξεις-κλειδιά που ανταποκρίνονται στην πρόθεση αναζήτησης του κοινού σας. Επίσης, εξίσου σημαντική είναι και η βελτιστοποίηση των μετα-τίτλων και μετα-περιγραφών, που περιγράφουν στο κοινό και τα bots της Google το θέμα της κάθε ιστοσελίδας.

  • Ταχύτητα φόρτωσης

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας, που πρέπει να είναι κάτω από 3 δευτερόλεπτα. Πάνω από το 50% των χρηστών, φεύγουν από τη ιστοσελίδα όταν αργεί να φορτώσει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα.

  • Responsive design

H αυξημένη αλληλεπίδραση των διαδικτυακών χρηστών επιβάλλει την κατασκευή ιστοσελίδων συμβατών με τις κινητές συσκευές, ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις κοινού και καταναλωτών. Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο κάθε ιστότοπος να έχει responsive design, δηλαδή να είναι συμβατός με πολλαπλές συσκευές (υπολογιστή, tablet, smartphone), ώστε να να προσαρμόζεται ανάλογα με τη συσκευή όπου προβάλλεται.

Ορισμένες πλατφόρμες, όπως το WordPress ή το Wix, παρέχουν αυτοματοποιημένη μετάβαση προβολής από desktop σε κινητά και τάμπλετ. Αν ξεκινάτε την κατασκευή της δικής σας ιστοσελίδας, μπορείτε να επωφεληθείτε από την αυτόματη προσαρμογή που προσφέρουν αρκετές πλατφόρμες.

  • Τεχνικές παράμετροι

Η βελτιστοποίηση στο περιβάλλον του ιστοτόπου ολοκληρώνεται με τη ρύθμιση των τεχνικών παραμέτρων (technical SEO), όπως η δημιουργία και υποβολή του sitemap και η οργάνωση του περιεχομένου με επικεφαλίδες (H1, H2, H3, κτλ).    

Αν πάλι διαθέτετε ιστότοπο και θέλετε να ελέγξετε αν είναι mobile-friendly, δηλαδή συμβατός με κινητές συσκευές, μπορείτε να κάνετε τον έλεγχο λειτουργικότητας σε κινητές συσκευές.

mobile marketing

Η προσαρμογή του περιεχομένου

Είναι σημαντικό να κατανοήσετε ότι τα ενδιαφέροντα του κοινού-στόχου ποικίλουν ανάλογα με τη συσκευή που χρησιμοποιεί. Οι χρήστες των smartphones προτιμούν ενημερωτικό περιεχόμενο, ενώ όσοι χρησιμοποιούν tablets επιλέγουν τις διαφημίσεις με εντυπωσιακές εικόνες. Η παρακολούθηση των Analytics μπορεί να σας δώσει πολύτιμες πληροφορίες για το κονό σας, ώστε να διαμορφώσετε περιεχόμενο με εξατομικευμένη στόχευση.

Τα πλεονεκτήματα του mobile marketing

Σήμερα, οι χρήστες του διαδικτύου έχουν πάντα μαζί το κινητό ή το τάμπλετ τους, κάτι που διευκολύνει το mobile marketing, καθώς οι συσκευές παρέχουν δεδομένα τοποθεσίας. Αυτό δίνει την ευκαιρία για πιο στοχευμένες καμπάνιες, όπως για παράδειγμα διαφημίσεις ή προσφορές σε καταστήματα που οι χρήστες επισκέπτονται συχνά ή βρίσκονται κοντά τους. Γι’ αυτό και η τμηματοποίηση του κοινού γίνεται με βάση τις συμπεριφορές.

Το mobile marketing, λόγω της συλλογής δεδομένων, αντιμετωπίζει ζητήματα απορρήτου. Ωστόσο, προσφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα, όπως:

  • Αμεσότητα: είναι πολύ πιο άμεσο από το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Οι κινητές συσκευές παρέχουν άμεση πρόσβαση χωρίς να απαιτείται κόπος ή δεξιότητες και επιτρέπουν την προώθηση περιεχομένου σε όλα τα μέσα και όλες τις συσκευές.
  • Εξατομίκευση: δίνει τη δυνατότητα για εξατομικευμένες καμπάνιες που στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό κάθε φορά. Ειδικότερα επωφελούνται οι τοπικές καμπάνιες.
  • Χαμηλό κόστος: η προώθηση με διαφημίσεις είναι πολύ πιο οικονομική από την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο.
  • Διαθεσιμότητα: προσφέρει προώθηση σε πολλαπλά κανάλια στη διάρκεια του 24ώρου, ακόμη και όταν ο χρήστης βρίσκεται σε ταξίδι ή κοιμάται.
  • Επικοινωνία: συμβάλλει στην καλύτερη επικοινωνία επωνυμίας και πελάτη, κάνοντας πιο εύκολη και ομαλή τη διάδραση μεταξύ τους.
mobile marketing

Συμπέρασμα

Το mobile μάρκετινγκ είναι ένα χρήσιμο εργαλείο, αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης, που διευκολύνει την καθημερινή ζωή τόσο των διαδικτυακών χρηστών όσο και των παρόχων υπηρεσιών. Για να οδηγηθεί στην επιτυχία, χρειάζεται η επιλογή των σωστών καναλιών.

Για καλύτερη κατανόηση της ορολογίας του SEO, δείτε τους ορισμούς στο Γλωσσάρι του SEO.

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, με συμβουλές και χρήσιμα tips.