Social SEO: πώς να κάνεις SEO στα social media

social-seo-image

Τι είναι Social SEO

Σήμερα, δεν είναι λίγοι οι marketers που υποστηρίζουν το δόγμα «τα social media είναι το νέο SEO». Τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο; Η αλήθεια είναι ότι οι αλγόριθμοι δεν αξιολογούν την κίνηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως παράγοντα που καθορίζει τα αποτελέσματα αναζήτησης. Ωστόσο, τα κοινωνικά δίκτυα παραμένουν ένα πολύτιμο κανάλι για της προώθηση κάθε επωνυμίας και την αύξηση της δέσμευσης του κοινού της μέσω της διανομής περιεχομένου.

Το Social SEO είναι η εφαρμογή των πρακτικών βελτιστοποίησης στα social media, όπως η προσθήκη εναλλακτικού κειμένου στα πολυμέσα που αναρτώνται. Το Social SEO ακολουθεί τη φιλοσοφία του παραδοσιακού SEO (Search Engine Optimization).

Σκεφτείτε: η βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου έχει ως στόχο να τον κάνει πιο κατανοητό, πιο «συμβατό» με τις μηχανές αναζήτησης. Όταν το βελτιστοποιημένο περιεχόμενο αντιστοιχεί σε αυτό που ψάχνει ο διαδικτυακός χρήστης, οι αλγόριθμοι το αναγνωρίζουν και του το παρουσιάζουν στα αποτελέσματα αναζήτησης. Από την άλλη, ο αλγόριθμος του Facebook, εμφανίζει στον κάθε χρήστη περιεχόμενο συναφές με τα ενδιαφέροντά του. Για να γίνει πιο κατανοητό, ας δούμε πιο αναλυτικά τι κοινό έχουν και σε τι διαφέρουν Social media και SEO.

Social SEO

Social media και SEO

Tα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι μηχανές αναζήτησης. Μπορεί ο ρόλος τους να έχει εν μέρει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, κ.α. ακολουθούν το ίδιο φορμά όπως στο ξεκίνημά τους.

Αν ερμηνεύσουμε το Social SEO ως βελτιστοποίηση για τα κοινωνικά δίκτυα – κάτι αντίστοιχο με τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης – θα διαπιστώσουμε ότι και σε αυτά η ροή καινούριου, πρωτότυπου περιεχομένου παίζει καθοριστικό ρόλο. Πιο συγκεκριμένα, οι πρακτικές SEO που εφαρμόζονται στα social media είναι οι εξής:

  • Δυνατότητα αναζήτησης

Ένα κοινό στοιχείο ανάμεσα ανάμεσα στα Social Media και τις μηχανές αναζήτησης είναι η δυνατότητα που παρέχουν στους χρήστες τους να αναζητούν, εκτός από άτομα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις και κριτικές σχετικά με αυτές.

Σύμφωνα με το Facebook, ο αλγόριθμός του βοηθά τους χρήστες να ανακαλύπτουν νέο περιεχόμενο και να συνδέονται με ιστορίες που τους ενδιαφέρουν. Οι αλγόριθμοι της Google από την άλλη, λειτουργούν με βάση ένα πολύπλοκο σύστημα και παρέχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στις αναζητήσεις των διαδικτυακών χρηστών με βάση τη συνάφεια του ευρετηριασμένου περιεχομένου.

  • Δημιουργία νέου, πρωτότυπου περιεχομένου

Η συχνή ανανέωση ενός ιστοτόπου με πλούσιο περιεχόμενο σημαίνει ότι τα προγράμματα σάρωσης του διαδικτύου, τα γνωστά Googlebots, ευρετηριάζουν τον ιστότοπό σας πiο συχνά. Μέσα αξιολόγησης είναι οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι, οι λέξεις-κλειδιά και η συχνότητα ενημέρωσης του ιστοτόπου. Κάθε φορά που ο ιστότοπός σας ενημερώνεται, επαναξιολογείται στο ευρετήριο της Google. Εξίσου σημαντική παράμετρος είναι η ποιότητα του περιεχομένου, τόσο στην κειμενογράφηση ιστοσελίδων και όσο και τις αναρτήσεις στα social media.

Προσθέτοντας χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κρατάτε ενημερωμένους τους followers σας. Επίσης, χτίζετε την εικόνα της επωνυμίας σας, διευρύνετε το κοινό σας και δημιουργείτε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την προσέλκυση δυνητικών πελατών.

  • Ευθυγράμμιση υλικού με την πρόθεση αναζήτησης

Η πρόθεση αναζήτησης προσδιορίζει για ποιο λόγο ο διαδικτυακός χρήστης ψάχνει κάτι στη μηχανή αναζήτησης. Θέλει απλά να ενημερωθεί, να συγκρίνει προϊόντα/υπηρεσίες ή να προχωρήσει σε αγορά; Ο προσδιορισμός της πρόθεσης αναζήτησης θα σας βοηθήσει να προσεγγίσετε το στοχευμένο κοινό με το κατάλληλο περιεχόμενο.

Γραφήματα και πολυμέσα μπορεί να έχουν ενημερωτικό, εκπαιδευτικό ή εμπορικό σκοπό. Για παράδειγμα, ένα βίντεο στο Youtube με τίτλο «πώς να δέσεις μία γραβάτα» έχει ενημερωτικό σκοπό, ενώ το «5 λόγοι για να αγοράσεις Canon» ανταποκρίνεται στην πρόθεση του κοινού για αγορά. Αντίστοιχα στο SEO, ένα άρθρο στο blog της εταιρικής ιστοσελίδας σας μπορεί να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές πτυχές της πρόθεσης αναζήτησης.

Social SEO
  • Χρήση keywords

Μετά τον προσδιορισμό της πρόθεσης αναζήτησης του κοινού, ακολουθεί η έρευνα για λέξεις-κλειδιά. Η χρήση keywords είναι ένα από τα βασικότερα κομμάτια του content marketing. Έτσι και στα social media, η ενσωμάτωσή τους στο κείμενο του προφίλ της εταιρείας, στα ονόματα αρχείων και την περιγραφή των υπηρεσιών και των εικόνων σας θα βελτιστοποιήσει το περιεχόμενο και θα προσελκύσει επιπλέον κοινό στον ιστότοπο και τα κοινωνικά δίκτυα της επιχείρησής σας.

Ειδικότερα για τα social media, η παρακολούθηση των δημοφιλών θεμάτων σε κάθε μέσο ξεχωριστά θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε ακριβώς σε ποια λέξη-κλειδί θα πρέπει να εστιάσετε. Αυτό συμβαίνει γιατί σε κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, εκτός από τα θέματα, διαφέρει και η συμπεριφορά των χρηστών. Όσοι είναι ενεργοί στα social media επιδιώκουν όχι απλά την αποστασιοποιημένη συγκέντρωση πληροφοριών, αλλά την ενεργή συμμετοχή και αλληλεπίδραση.

  • Προσθήκη εναλλακτικού κειμένου (alttext) στις εικόνες

Το εναλλακτικό κείμενο (alternative text) παρουσιάζεται σε άτομα με προβλήματα όρασης με τη χρήση ενός εργαλείου ανάγνωσης. Είναι, παράλληλα, ένα στοιχείο που επιτρέπει στις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν και να ευρετηριάσουν τον ιστότοπό σας καλύτερα, συμβάλλοντας στη δημιουργία καλύτερης εμπειρίας χρήστη. Γι’αυτό, το εναλλακτικό κείμενο πρέπει να παρέχει ακριβή περιγραφή της εικόνας, συνδέοντάς την με το περιεχόμενο του υπόλοιπου κειμένου της ιστοσελίδας. Το ίδιο ισχύει για Instagram, LinkedIn, Twitter και Facebook. Η Google δίνει συγκεκριμένες οδηγίες για τη βελτιστοποίηση των εικόνων.

  • Αναφορά τοποθεσίας

Τα ακριβή δεδομένα τοποθεσίας της επιχείρησής σας επηρεάζoυν το οργανικό SEO. Όταν παρέχετε τα γεωγραφικά δεδομένα σας (πόλη, Τ.Κ., κτλ.) υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να σας προτιμήσουν άτομα που μένουν στην πόλη ή την περιοχή σας. Όσοι, λοιπόν, διαθέτετε φυσικά καταστήματα, είναι αναγκαίο να εφαρμόσετε το Local SEO. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η δημιουργία Facebook Map ή η ενσωμάτωση του Google Map θα βοηθήσει το κοινό σας να εντοπίσει την τοποθεσία σας.

Social SEO

Συμπέρασμα

Το Social Media Marketing συμβάλλει στην προβολή της επωνυμίας σας, την ενίσχυση του brand awareness, στην ενδυνάμωση της παρουσίας σας στα υπόλοιπα κανάλια και στην προσέγγιση κοινού, μέσα από τη δέσμευση που δημιουργείτε με αυτό. Η απήχηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να μην επηρεάζει την κατάταξη ενός ιστοτόπου στα SERPs, μπορεί όμως να ενισχύσει τους παράγοντες που καθορίζουν τη θέση του. Εφαρμόζοντας πρακτικές SEO στα μέσα κοινωνική δικτύωσης επωφελείστε διπλά.

Διαβάστε επίσης: Στρατηγική social media σε 7 απλά βήματα

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, με συμβουλές και χρήσιμα tips.