Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μάρκετινγκ
Το social media marketing αποτελεί από τα κύρια μέσα του content marketing για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών. Συμβάλλει στην ενίσχυση του brand awareness και στη σύνδεση με το στοχευμένο κοινό. Τα τελευταία χρόνια, οι δημοφιλείς πλατφόρμες των social media αποκαλύπτουν τι προτιμούν οι χρήστες τους, δημιουργούν τάσεις και καλλιεργούν σχέσεις μεταξύ δημιουργών και κοινού.
Τα social media είναι ένα ζωτικό κανάλι που προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το πώς κινούνται οι πελάτες στην κορυφή της διοχέτευσης μάρκετινγκ. Οι υπάρχουσες πλατφόρμες εξελίσσονται διαρκώς, ενώ παράλληλα καινούριες εμφανίζονται αποκαλύπτοντας νέες δυνατότητες προσέγγισης του κοινού. Ωστόσο, αρκετές εταιρείες δεν εφαρμόζουν μία ολοκληρωμένη στρατηγική social media. Γιατί οι επιχειρήσεις χάνουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση των κοινωνικών μέσων;
Διαβάστε επίσης: Social SEO: το SEO στα social media

Οι σύγχρονες προκλήσεις του social media marketing
Στόχος των ειδικών του μάρκετινγκ που αναλαμβάνουν τις εκστρατείες social media είναι η δημιουργία περιεχομένου που θα κάνει τον χρήστη να ανταποκριθεί στο call to action. Επιπλέον, οι marketers εργάζονται με στόχο να αξιοποιήσουν τη δέσμευση που δημιουργείται με το κοινό. Καλούνται, ωστόσο, να αντιμετωπίσουν αρκετά σημαντικές προκλήσεις:
- Τη διαρκή ανάγκη για δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου που προβάλλεται ανάμεσα σε χιλιάδες αναρτήσεις, αλλά και την επιπλέον δυσκολία να δελεάσουν το κοινό να το διαβάσει.
- Το χτίσιμο της κοινωνικής εικόνας του brand, στοιχείο που καθορίζει εν μέρει την ταυτότητά της. Η κοινωνική εικόνα μίας επιχείρησης είναι σημαντική, γιατί ενδυναμώνει και αναδεικνύει την εικόνα της, πράγμα που οδηγεί στη διεύρυνση του κοινού.
- Τη δυσκολία στην παρακολούθηση και την ακριβή μέτρηση του βαθμού σύνδεσης του κοινού με τα social media, αλλά και η δυνατότητα ενσωμάτωσής της σε μακροπρόθεσμους στόχους και στρατηγικές της επιχείρησης.
Διαβάστε επίσης: Τα οφέλη του Social Media Marketing

4+1 βήματα για αποτελεσματικό social media marketing
Εύλογα προκύπτει το ερώτημα: πώς μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις παραπάνω προκλήσεις; Εφόσον στόχος μας είναι να προχωρήσει ο χρήστης είτε σε αγορά είτε σε like/follow, το σημείο αναφοράς πρέπει να είναι η εμπειρία πελάτη. Γι’αυτό, κάθε στρατηγική social media πρέπει να διακρίνεται από:
1. Συνέπεια σε όλα τα κανάλια
Τα social media είναι ένα αμφίδρομο εργαλείο που πρέπει να χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα ψηφιακά μέσα. Τα δεδομένα που προκύπτουν από τη διαδραστικότητα με τους χρήστες, αποτελούν πολύτιμες πληροφορίες που μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να κατανοήσουν τη συμπεριφορά των δυνητικών και υπαρχόντων πελατών τους. Παρόλα αυτά, πέρα από τη χρήση των social media χρειάζεται η συνδρομή του μάρκετινγκ, της ψηφιακής τεχνολογίας και φυσικά της εξυπηρέτησης πελατών. Γι’αυτό, είναι απαραίτητος ο συντονισμός και η συνδρομή όλων των διαθέσιμων καναλιών.
Διαβάστε επίσης: Ψηφιακό μάρκετινγκ 2024: Οδηγός για αρχάριους
2. Καθορισμό στοχευμένου κοινού
Για να δώσουμε προτεραιότητα στην εμπειρία πελάτη, είναι απαραίτητο να προσδιορίσουμε το στοχευμένο κοινό. Από εκεί και πέρα, θα μπορέσουμε να εστιάσουμε στη δημοσίευση περιεχομένου, επιλέγοντας τα social media όπου είναι ενεργό το κοινό αυτό. Κάθε παρέκκλιση από αυτό, είναι χαμένος χρόνος και χρήματα. Με τη χρήση των σωστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τη συλλογή δεδομένων τόσο από αυτά όσο και από άλλα κανάλια (συμπεριλαβανομένου και του ιστοτόπου της επιχείρησης) πετυχαίνουμε τη βαθύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς του κοινού. Η κατάκτηση του πεδίου αυτού είναι απαραίτητη για να προχωρήσουμε στη διαδικασία του copywriting, δηλαδή την παραγωγή ελκυστικού περιεχομένου με στόχο την αφοσίωση του κοινού και τη δημιουργία μακροπρόθεσμων σχέσεων.
3. Επιλογή κατάλληλης πλατφόρμας
Πέρα από τον καθορισμό του στοχευμένου κοινού, θα πρέπει να εντοπίσουμε και τα κανάλια που χρησιμοποιεί. Με άλλα λόγια, να επιλέξουμε την πλατφόρμα που ευθυγραμμίζεται με τους στόχους μας. Θέλουμε να προσεγγίσουμε ιδιώτες ή επιχειρήσεις; Για παράδειγμα, το Facebook, το Instagram, το Pinterest και το Snapchat είναι πλαφόρμες B2C. Από την άλλη, το TikTok, το YouTube και το Twitter προσφέρονται για B2B και B2C, ενώ το LinkedIn είναι καθαρά μία πλατφόρμα B2B. Ξεκαθαρίζοντας πώς μπορεί να μας ωφελήσει η κάθε πλατφόρμα, μπορούμε να προχωρήσουμε στη δημιουργία χρήσιμου περιεχομένου στην καταλληλότερη.
4. Εξατομικευμένη προσέγγιση
Για ποιο λόγο το στοχευμένο σας κοινό χρησιμοποιεί τα social media: για αναζήτηση πληροφοριών, εξυπηρέτηση πελατών ή για αγορές; Απαντώντας στην ερώτηση αυτή κάνουμε ένα ακόμη βήμα προς το σχεδιασμό μίας αποτελεσματικής στρατηγικής, βασισμένης στα ενδιαφέροντά του. Είναι επίσης καλό να σχεδιάζετε διαφορετική στρατηγική περιεχομένου, προσαρμόζοντάς την ανάλογα με τα κοινωνικά δίκτυα όπου είναι ενεργό το κοινό σας.
5. Αμφίδρομη επικοινωνία
Αυτό που χρειάζεται ο κάθε πελάτης είναι πολύ συγκεκριμένο: άμεση ανταπόκριση και απαντήσεις στις απορίες του. Ωστόσο, η επικοινωνία αναβαθμίζεται κατά πολύ όταν το κοινό νιώθει ότι η φωνή του μπορεί να ακουστεί. Η αμφίδρομη επικοινωνία προσφέρει ένα επιπλέον όφελος στις επιχειρήσεις: τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους. Αυτό οδηγεί σταδιακά στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες.

Συμπέρασμα
Σήμερα, οι ενεργοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ξεπερνούν τα 3 δισεκατομμύρια. Μπορεί η ταχύτητα και η γρήγορη μετάδοση πληροφοριών να τραβούν την προσοχή τους, ωστόσο, είναι απόλυτα ικανοί να αναγνωρίσουν την αξία του ποιοτικού περιεχομένου. Αυτό σημαίνει πως αλληλεπιδρούν σε ό,τι αξίζει και όχι σε οτιδήποτε. Χωρίς μία ολοκληρωμένη στρατηγική social media, είναι δύσκολο να λάβετε την ανταπόκριση που θέλετε.
Αν χρειάζεστε βοήθεια με τη στρατηγική περιεχομένου, την κειμενογράφηση και τη διαχείριση social media της επιχείρησής σας, είμαι εδώ για να τα αναλάβω για εσάς. Επικοινωνήστε μαζί μου για συζητήσουμε πώς μπορώ να σας βοηθήσω.