5 τρόποι για να προωθήσεις το e-shop σου (παραδείγματα)

πώς να προωθήσεις το e-shop σου

Τι προσφέρει ένα e-shop;

Η ανάγκη να προωθήσεις το e-shop σου είναι σήμερα πιο έντονη από ποτέ. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πλέον εκμηδενίσει τους χρόνους τοποθέτησης των παραγγελιών και προσφέρει πια εξαιρετική ευελιξία σε εμπόρους και καταναλωτές, αφού οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αγορές όπου κι αν βρίσκονται, οποιαδήποτε ώρα το 24ωρο. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα καταφέρνει να καταγράψει αρκετά από τα στάδια που διανύει ο δυνητικός πελάτης στο αγοραστικό ταξίδι, καθώς παρέχει σημαντικές πληροφορίες που μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωση της αγοραστική εμπειρίας.

Η δημιουργία eshop προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως η αυτοματοποίηση των πωλήσεων, η διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών σε ευρύτερο κοινό, κ.α. Μπορεί η απευθείας επαφή μέσα από διαφορετικά κανάλια να έχει κάνει την προσέλκυση πελατών πιο εύκολη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως, η ύπαρξη ανταγωνισμού στενεύει αρκετά τα περιθώρια ανάπτυξης και επιτυχίας για το ηλεκτρονικό κατάστημα. Γι’ αυτό, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή τόσο στην οργάνωση της ψηφιακής σου επιχείρησης όσο και στην προσέλκυση πελατών.

πώς να προωθήσεις το e-shop σου

Πώς να προσεγγίσεις το κοινό για να προωθήσεις το e-shop σου

Το στοχευμένο κοινό αποτελείται από άτομα που έχουν ανάγκη τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Εσύ, πρέπει να είσαι εκεί για να τις καλύψεις. Αν σκέφτεσαι πώς να προωθήσεις το e-shop σου, πρέπει να ξεκινήσεις από το κοινό. Ωστόσο, πρέπει να προσεγγίσεις διαφορετικούς τύπους δυνητικών πελατών: υφιστάμενους πελάτες και προωθητές του brand σου, όσους αναζητούν τις υπηρεσίες σου και όσους χρειάζονται τις υπηρεσίες σου αλλά δεν γνωρίζουν ακόμη το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Καλείσαι λοιπόν να προσελκύσεις αυτό το ετερόκλητο κοινό, που βρίσκεται σε διαφορετικά σημεία της διοχέτευσης μάρκετινγκ. Γι’αυτό, θα χρειαστεί να το προσεγγίσεις με διαφορετικά μέσα:

  • Email Marketing

Όσον αφορά τους υφιστάμενους πελάτες, είναι απαραίτητο να κρατήσεις μία ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας μαζί τους. Οι τεχνικές του Email Marketing, όπως τα Νewsletter ή τα Email είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές, αφού αποστέλλονται άμεσα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Επομένως, είναι σημαντικό να διαθέτεις μία πλούσια λίστα με τα emails των πελατών και να προσπαθείς διαρκώς να τη διευρύνεις.

Παράδειγμα: Κάνοντας Α/Β testing με διαφορετικές εκδοχές ενός email, θα καταλήξεις στην επιλογή με τη μεγαλύτερη ανtαπόκριση. Έτσι, τα ηλεκτρονικά μηνύματα θα είναι πιο αποτελεσματικά.

  • Social Media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια προώθησης για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα. Εκατομμύρια άνθρωποι είναι ενεργοί στα social media, ενώ ο μέσος Έλληνας περνά πανω από μία ώρα την ημέρα στα κοινωνικά μέσα. Κάθε eshop μπορεί να προβάλλει τα προϊόντα του μέσα από διαδραστικές ενέργειες, όπως διαγωνισμούς και προσφορές δώρων αλλά και μέσα από βίντεο και χρήση hashtags. Η αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας σου και η δέσμευση με το κοινό είναι λίγα μόνο από τα οφέλη του Social Media Marketing.

Παράδειγμα: Καθόρισε το στοχευμένο σου κοινό και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιεί. Τμηματοποίησε το κοινό σου και δημιούργησε αναρτήσεις ανάλογα με το μέσο, όπου είναι ενεργό και τις προτιμήσεις του.

πώς να προωθήσεις το e-shop σου
  • Search Engine Optimization (SEO)

Για όσους αναζητούν τις υπηρεσίες σου, η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) θα τους βοηθήσει να τις εντοπίσουν στο διαδίκτυο. Όταν εμπλουτίζεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα με βελτιστοποιημένο περιεχόμενο, το βοηθάς να αναδειχθεί στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Επίσης, η δημοσίευση άρθρων με χρήσιμο υλικό στο blog του eshop σου θα τους βοηθήσει να γνωρίσουν σε βάθος τον τομέα ειδίκευσής σου και να σε εμπιστευθούν.

Τα άρθρα ιστολογίου είναι επίσης ένας καλός τρόπος να σε ανακαλύψουν όσοι δεν γνωρίζουν ακόμη την επωνυμία σου. Προσφέροντας πλούσιο και χρήσιμο υλικό προβάλλεις την τεχνογνωσία σου και προσεγγίζεις ένα ευρύ κοινό με ενδιαφέρον στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, από όπου θα προκύψουν οι δυνητικοί πελάτες σου. Επιπλέον, τονώνεις την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου σου, πράγμα που επηρεάζει την κατάταξή του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν βασικές τεχνικές τόσο του Inbound Marketing όσο και του Content Marketing. Πρόκειται για δύο τομείς του Digital Marketing που βασίζονται στην προσέγγιση των δυνητικών πελατών μέσα από χρήσιμο υλικό (γραπτό, οπτικό, ακουστικό), με ευρεία εφαρμογή στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών.

Παράδειγμα: Φρόντισε να ανανεώνεις συχνά το περιεχόμενο τόσο του eshop όσο και του εταιρικού blog. Αν χρειαστεί, ανάθεσε την κειμενογράφηση σε έναν επαγγελματία κειμενογράφο, που γνωρίζει τις τεχνικές της κειμενογραφίας.

  • Αξιολόγηση

Το αγοραστικό κοινό είναι πολύ πιο πιθανό να εμπιστευτεί προϊόντα ή υπηρεσίες από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που διαθέτει κριτικές. Αυτό συμβαίνει γιατί οι δυνητικοί πελάτες θεωρούν ότι οι αξιολογήσεις έχουν την ίδια βαρύτητα με το σχόλιο ή την κριτική ενός φίλου ή γνωστού. Όταν μάλιστα συνοδεύονται και από φωτογραφίες, ενισχύεται η εγκυρότητά τους. Πλατφόρμες όπως το Shopify και το Woocommerce διαθέτουν εφαρμογές για αξιολόγηση του eshop.

Παράδειγμα: Ζήτησε από τους πελάτες σου να αξιολογήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου λίγες μέρες μετά την αγορά. Προτίμησε την αποστολή αυτοματοποιημένου email, ευχαριστώντας τους για την προτίμηση που έδειξαν στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

πώς να προωθήσεις το e-shop σου
  • Προσφορές

Δεν υπάρχει καταναλωτής που να μη λατρεύει τις προσφορές, είτε πρόκειται για δωρεάν μεταφορικά είτε για μειωμένες τιμές και προσφορές σε επιλεγμένα προϊόντα. Απλά, σκέψου τι χρειάζεται ο πελάτης και τι θα ήθελε να του προσφέρεις. Αυτό είναι το κλειδί για επιτυχημένο ηλεκτρονικό εμπόριο. Δημιούργησε εκπτωτικούς κωδικούς και μοιράσου τα νέα με τη λίστα των επαφών σου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τα social media.

Παράδειγμα: Ενσωμάτωσε στις προσφορές τη δική σου μοναδική πρόταση πώλησης (USP). Έτσι, θα καταφέρεις να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό.

Συχνές ερωτήσεις

Πώς να προωθήσεις το e-shop σου:

·        Σκέψου ποιες ανάγκες των δυνητικών πελατών σου καλύπτεις και με ποιο τρόπο.
·        Παρουσίασε τη δική σου, μοναδική πρόταση πώλησης και ξεχώρισε από τον ανταγωνισμό.

·        Κάνε προσφορές και κοινοποίησέ τες με Newsletters και αναρτήσεις στα social media.
·        Βελτιστοποίησε το περιεχόμενο του eshop σου για τις μηχανές αναζήτησης.
·        Μετά την αγορά, μην ξεχάσεις να ζητήσεις από τους πελάτες σου να αξιολογήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου.

newsletter εγγραφή
newsletter subscribe

Εγγραφείτε στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνετε κατευθείαν στο email σας όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις

Categories: