Tι είναι ο copywriter (2024)

copywriter

Τι κάνει ένας copywriter;

Στη σημερινή ανταγωνιστική ψηφιακή εποχή κάθε επωνυμία παλεύει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η διαδικτυακή παρουσία της είναι απαραίτητη για να αποσπάσει ένα μερίδιο στην αγορά. Σε αυτή την προσπάθεια, ο ρόλος του copywriter (κειμενογράφου) είναι περισσότερο αναγκαίος από ποτέ.

O κειμενογράφος είναι ο επαγγελματίας που μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε ορατή τη διαδικτυακή σας παρουσία, να μεταδώσετε το μήνυμα της επωνυμίας σας και να αυξήσετε την κερδοφορία της επιχείρησής σας. Με ποιο τρόπο; Με τη δημιουργία του εξαιρετικού περιεχομένου, που βασίζεται αποκλειστικά στις ανάγκες του κοινού σας.

Ο copywriter είναι ο επαγγελματίας που γνωρίζει πώς να εντοπίζει το κοινό-στόχο, να εμβαθύνει στην κατανόησή του και να δημιουργεί περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στα προβλήματά του. Είναι ο απαραίτητος συνεργάτης για την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής digital marketing επιχείρησής σας. Ας δούμε αναλυτικά γιατί.

Τα είδη copywriter

Ένας κειμενογράφος πρέπει να είναι ευέλικτος και ικανός να ανταπεξέλεθει σε διαφορετικά είδη copywriting. Αναλυτικά, οι κατηγορίες κειμενογράφουν διακρίνονται σε:

  • Content copywriter. Αναλαμβάνει την παραγωγή περιεχομένου για όλα τα κανάλια content marketing. Στοχεύει στη μετάδοση πληροφοριών με εκπαιδευτικό ή ενημερωτικό σκοπό σε συγκεκριμένο κοινό.
  • Creative copywriter. Συμμετέχει στην ανάπτυξη τωνιδεώνκαιχρησιμοποιεί συναισθηματική γλώσσα για να παρακινήσει το κοινό να αναλάβει δράση. Αναλαμβάνει διαφημιστικά έντυπα, περιεχόμενο βίντεο, αναρτήσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Είναι επίσης ο κειμενογράφος που χρησιμοποιεί τεχνικές αφήγησης (storytelling) για να παρουσιάσει την ιστορία της επωνυμίας σας.
  • SEO copywriter. Δημιουργεί βελτιστοποιημένο περιεχόμενο με στόχο ο ιστότοπός σας να γίνει ορατός από τις μηχανές αναζήτησης. Ακολουθεί τις τεχνικές της βελτιστοποίησης (Search Engine Optimization) με σκοπό να πετύχει υψηλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για επιλεγμένα keywords.
  • Conversion copywriter. Είναι ο κειμενογράφος που στοχεύει στις μετατροπές. Kαλείται μέσα από τη δημιουργία ελκυστικού κειμένου να πείσει το κοινό να προχωρήσει άμεσα σε μετατροπή, π.χ. στην αγορά ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας. Αναλαμβάνει κείμενα και σλόγκαν για διαδικτυακές και έντυπες καταχωρήσεις και social media ads.
  • Technical copywriter. Ο κειμενογράφος εξειδικεύεται σε ένα συγκεκριμένο τεχνικό πεδίο και διεξάγει εκτεταμένη έρευνα για την παραγωγή περιεχομένου, που συμπεριλαμβάνει εγχειρίδια λειτουργίας και χρήσης ή συχνές ερωτήσεις (FAQs) γύρω από βιομηχανικά προϊόντα.
Tι είναι ο κειμενογράφος-copywriter

Τι υπηρεσίες παρέχει ένας κειμενογράφος

Ο κειμενογράφος, δημιουργεί πειστικά διαφημιστικά και άλλα προωθητικά κείμενα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του στοχευμένου κοινού. Στόχος του είναι να ωθήσει το κοινό να προχωρήσει σε μία συγκεκριμένη επιθυμητή ενέργεια (επίσκεψη στον ιστότοπο, αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών, εγγραφή στο Newsletter, κτλ). Καλείται επίσης να ενδυναμώσει την παρουσία μίας επιχείρησης στο διαδίκτυο, δημιουργώντας βελτιστοποιημένο περιεχόμενο για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), με στόχο να ανεβάσει έναν ιστότοπο σε καλύτερη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτά μπορεί να είναι:

  • Άρθρα για το εταιρικό blog
  • Κείμενα ιστοσελίδων για στοχευμένες λέξεις-κλειδιά
  • Περιεχόμενο για landing pages
  • Περιγραφές προϊόντων ή υπηρεσιών
  • Αναρτήσεις για τις εταιρικές σελίδες στα social media (εταιρική σελίδα LinkedIn, Facebook, Instagram, Τwitter)
  • Κείμενα για newsletters
  • Περιεχόμενο videos, κ.α.

Τα οφέλη από τη συνεργασία με έναν copywriter

Τα κείμενα ενός επαγγελματία κειμενογράφου μπορούν να ενισχύσουν το brand awareness και προσελκύσουν το στοχευμένο σας κοινό, ώστε να μετατρέψουν μία μερίδα του σε δυνητικούς πελάτες (leads) της επιχείρησής σας. Επιπλέον οφέλη που προσφέρει η δουλειά του κειμενογράφου είναι:

  • Αύξηση πωλήσεων. Ο copywriter γνωρίζει πώς να δημιουργήσει δυνατά διαφημιστικά κείμενα και πειστικά CTA (Call to Action) για τις ιστοσελίδες, τις σελίδες προορισμού και τα newsletter σας, που θα οδηγήσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα δικά σας προϊόντα ή να επιλέξουν τις δικές σας υπηρεσίες.
  • Υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, μέσα από έρευνα για στοχευμένες λέξεις-κλειδιά με βάση την πρόθεση αναζήτησηςτου κοινού.
  • Ενίσχυση της επισκεψιμότητας του ιστοτόπου. Με πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο, ο ιστότοπός σας προσφέρει αξία στο κοινό και τους πελάτες σας. Όταν οι επισκέπτες βρίσκουν χρήσιμες πληροφορίες στο αντικείμενο που τους ενδιαφέρει, επισκέπτονται και άλλες σελίδες, επιμηκύνοντας το χρόνο παραμονής στο website σας.
  • Αφοσίωση κοινού. Η συνεπής παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξάνει την αλληλεπίδραση του κοινού και ενισχύει τη δέσμευση και την αφοσίωσή του στην επωνυμία σας.
κειμενογράφος-copywriter και brand awareness

Κειμενογραφία και branding

Ο ρόλος του copywriter είναι καταλυτικός στην προώθηση ενός brand. Εστιάζοντας στον χαρακτήρα και το εσωτερικό DNA του brand (το σκοπό, τις αξίες, την αποστολή και το όραμά του) δημιουργεί την ξεχωριστή φωνή της επωνυμίας σας (brand voice), αναδεικνύοντας ό,τι ξεχωριστό αντιπροσωπεύει και ό,τι την διακρίνει από τον ανταγωνισμό.

Θέτοντας στο επίκεντρο τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κοινού-στόχου ο κειμενογράφος δημιουργεί κείμενα που βρίσκουν απήχηση και δημιουργούν συναισθηματική σύνδεση με το κοινό. Παράλληλα, διαθέτει την τεχνογνωσία ώστε να μεταμορφώσει τη μοναδική πρόταση πώλησης μίας επωνυμίας σε ισχυρό μήνυμα διατηρώντας συνεπή παρουσία σε όλα τα κανάλια.

Η ποιοτική κειμενογραφία, είτε αφορά περιεχόμενο ιστοσελίδας, αναρτήσεις ιστολογίου ή μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι αποτελεσματική όταν ο κειμενογράφος γνωρίζει τα χαρακτηριστικά του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Η κατανόηση του στοχευμένου κοινού και η ανταπόκριση στις ανάγκες και τις επιθυμίες του είναι η διαδικασία που θα διασφαλίσει την ανταπόκρισή του στο call-to-action.


Tι είναι ο κειμενογράφος-copywriter

Πώς ξεχωρίζει ο καλός copywriter;

Η επιλογή των σωστών συνεργατών έχουν καθοριστική σημασία για την πορεία της επιχείρησής σας. Γι’αυτό, πριν προχωρήσετε στην επιλογή του εξειδικευμένου κειμενογράφου, είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι ο κειμενογράφος σας γνωρίζει ποιο είναι το στοχευμένο κοινό και πώς να το προσεγγίσει. Πιο αναλυτικά, ένας επαγγελματίας κειμενογράφος πρέπει απαραίτητα να διαθέτει:

  • Ερευνητική ικανότητα

Εκτός από την έρευνα του στοχευμένου κοινού, είναι σημαντικό να ελεγχθεί και το πεδίο του ανταγωνισμού. Έχοντας μία ολοκληρωμένη εικόνα των ανταγωνιστών, θα μπορέσετε υιοθετήσετε τις πετυχημένες πρακτικές τους και να αποφύγετε τα λάθη τους. Επιπλέον, μία συγκριτική αξιολόγηση θα σας επιτρέψει τη δημιουργία σημείων αναφοράς και τη μέτρηση της ανάπτυξης της εταιρείας σας. Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσετε να εντοπίσετε και να διορθώσετε κρίσιμα κενά, παρακολουθώντας παράλληλα την πορεία των στόχων σας. Η έρευνα οδηγεί σε βαθύτερη κατανόηση του εκάστοτε επιχειρηματικού κλάδου, μαζί με τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που περικλείει. Μία αποδοτική πρακτική που εφαρμόζεται στο στάδιο αυτό είναι η διεξαγωγή ανάλυσης SWOT.

  • Συγγραφική δεξιότητα

Ένα εξαιρετικό κείμενο έχει τη δύναμη να μεταμορφώσει τα μηνύματα του brand σας και να δημιουργήσει σύνδεση με το κοινό. Ο εξειδικευμένος copywriter μπορεί να αναλύσει και να κατανοήσει τα ψυχογραφικά δεδομένα της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Μέσα από την τέχνη της αφήγησης και τη χρήση κατάλληλων εκφραστικών μέσων, είναι σε θέση να δημιουργήσει μία ισχυρή ιστορία με την οποία θα ταυτιστεί το κοινό σας.

Από αναρτήσεις social media, καμπάνιες email και άρθρα ιστολογίου κάθε κείμενο πρέπει όχι απλά να παρέχει στο κοινό κίνητρα να το διαβάσει, αλλά να το εμπνέει, ώστε να συνδεθεί με την επωνυμία σας. Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι ο κειμενογράφος να μετατρέπει τις λέξεις σε ιστορίες με ξεχωριστή δυναμική και να δημιουργεί σύνδεση με το κοινό. Κάθε επαγγελματίας πρέπει να μιλά τη γλώσσα του κοινού, αποφεύγοντας ακρωνύμια ή ορολογίες που μπορεί να προκλέσουν σύγχυση. Η πρωτότυπη γραφή, που περνά το μήνυμα της επωνυμίας σας ξεκάθαρα και πειστικά, προσθέτει αξία, προσελκύει νέο κοινό και δίνει πνοή στην επωνυμία σας.

  • Αίσθηση του μέτρου

Σύμφωνα με μελέτες, η προσοχή ενός ατόμου μειώνεται όσο αυξάνονται οι πληροφορές που δέχεται. Με τη σημερινή καταιγιστική ροή πληροφοριών, η πρόκληση που αναδύεται είναι η εστίαση στα ουσιώδη. Με άλλα λόγια, στην επιλογή των πληροφοριών που θα φέρουν αποτελέσματα. Άλλωστε, ο ρόλος της κειμενογράφησης είναι να καθοδηγήσει τους καταναλωτές, ώστε να εξάγουν τα δικά τους συμπεράσματα. Το σύγχρονο αγοραστικό κοινό, έχοντας στη διάθεσή τους πλήθος ενημερωτικών άρθρων και αναρτήσεων είναι σε θέση να αναπτύξει μία βάση γνώσεων, ικανή να το οδηγήσει στη σωστή επιλογή. Ο κειμενογράφος βοηθά προς την κατεύθυνση αυτή με πειστικό και καλογραμμένο περιεχόμενο που εστιάζει στα ουσιώδη.

Απλά βήματα για να αξιολογήσετε τη δουλειά του

Είναι σημαντικό ο κειμενογράφος που θα επιλέξετε να αφουγκράζεται τις επιθυμίες και τις ανάγκες του κοινού και των εν δυνάμει πελατών σας. Κυρίως, όμως, να κατανοεί τις δικές σας ανάγκες. Γι’αυτό, φροντίστε να συζητήσετε μαζί του τις ιδέες σας. Επίσης, μη διστάσετε να ζητήσετε ένα προσχέδιο ή ένα δείγμα της γραφής πάνω στο πρότζεκτ που πρόκειται να του αναθέσετε. Αφού κάνετε μία-δύο αναγνώσεις, απαντήστε στις εξής ερωτήσεις:

  • Μιλά το κείμενο τη γλώσσα του κοινού σας;
  • Είναι ευανάγνωστο και κατανοητό;
  • Συμπυκνώνει στις γραμμές του τις σημαντικότερες πληροφορίες πάνω στις στοχευμένες λέξεις κλειδιά;
  • Τι καλύτερο έχει από το περιεχόμενο των ανταγωνιστών σας;

Τέλος, μην ξεχνάτε πως η κειμενογράφηση δεν στοχεύει απλά στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και στην καθιέρωση ή την ενίσχυση του brand σας. Κι αυτό θα το πετύχετε κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κοινού. Ο copywriter μπορεί, ακολουθώντας μία αποτελεσματική στρατηγική content marketing, να βοηθήσει στην προώθηση της ιστοσελίδας σας, στην ενίσχυση του brand awareness και στην επίτευξη των επιχειρηματικών σας στόχων.

κειμενογράφος-copywriter και reviews

Συμπέρασμα

Kάθε επωνυμία που επενδύει στο Digital Marketing επιδιώκει να προσελκύσει και να διατηρήσει ένα στοχευμένο κοινό. Ο copywriter ακολουθεί αυτή τη στρατηγική διαδικασία για τη δημιουργία και τη διανομή πρωτότυπου περιεχομένου μέσα από διαφορετικά κανάλια.

Στη Symmetry Marketing εφαρμόζω τις πιο αποδοτικές πρακτικές του μάρκετινγκ περιεχομένου. Ως Copywriter και SEO Specialist μπορώ να σας βοηθήσω να αποκτήσετε μία ισχυρή διαδικτυακή παρουσία και να διευρύνετε το κοινό σας καθιστώντας την επωνυμία σας πόλο έλξης δυνητικών πελατών.

Διαβάστε επίσης: Kείμενα για διαφήμιση: 7 λάθη που πρέπει να αποφύγεις

newsletter
newsletter subscribe

Κάνε σήμερα εγγραφή στο Symmetric Νewsletter για να λαμβάνεις κατευθείαν στο email σου όλα τα τελευταία άρθρα, νέα και ενημερώσεις σχετικά με το SEO και το branding.